ERF-kalender 2007

Rotorp skrev:
2684584 Vad är NEC och REC
www.erf.nu

Flatslide skrev:
2684139 Racet på Karlskoga verkar vara oklart då det bara är ett datum spikat. Det kan ju bli lite tajt att få in två sextimmarsrace plus race och kval för sprintklasserna på en och samma dag.:va
Troligen blir det sextimmars i NEC samt fyratimmars i REC, den som lever får se.
 
Last edited:
Det är alltså spikat att SP kommer köras tillsammans med ERF, eller? :va
 
Nr:18 skrev:
2684098 Vad är det som är oklart? ERF-A på lördan, sextimmars race, samt kval för sprintklasserna. Söndagen består av race för sprintklasser och fyratimmars för REC. Glasklart!

Varför kan då inte REC vara sextimmars?

Tänker jag fel eller går kvalen så mycket fortare än racen?

/Urban
 
sir Urban skrev:
2685352 Varför kan då inte REC vara sextimmars?

Tänker jag fel eller går kvalen så mycket fortare än racen?

/Urban
Eftersom man då inte får plats med 2 sprintklasser på söndagen. Dessutom är tanken att REC ska kosta lite mindre.
 
Nr:18 skrev:
2685401 Eftersom man då inte får plats med 2 sprintklasser på söndagen. Dessutom är tanken att REC ska kosta lite mindre.

Menar du att anmälningsavgiften blir lägre eller att ett teams totala ekonomi blir lägre för att det går åt mindre soppa, däck etc....

/Urban
 
sir Urban skrev:
2685429 Menar du att anmälningsavgiften blir lägre eller att ett teams totala ekonomi blir lägre för att det går åt mindre soppa, däck etc....

/Urban
Mindre soppa, däck och bromsar.
 
valmers skrev:
2685455 Mindre soppa, däck och bromsar.

Men anmälningsavgiften är tänkt vara samma för båda klasserna?

Hur mycket tid saknas det då för att kunna köra ett sextimmars? Bott och SP ska köra vars ett sprintrace på söndagen?

På lördagen ska ett sextimmars Endurance plus två kval?

Finns inte tiden för ett sextimmars på söndagen kan jag ju förstå att man kortar söndagens race men det borde ju inte försvinna två timmar jämfört med schemat på lördagen?

Borde man inte vilja få ut så mycket racetid som möjligt?

Många frågor nu men jag misstänker att jag får svar snart :va

/Urban
 
sir Urban skrev:
2685478 Men anmälningsavgiften är tänkt vara samma för båda klasserna?

Hur mycket tid saknas det då för att kunna köra ett sextimmars? Bott och SP ska köra vars ett sprintrace på söndagen?

På lördagen ska ett sextimmars Endurance plus två kval?

Finns inte tiden för ett sextimmars på söndagen kan jag ju förstå att man kortar söndagens race men det borde ju inte försvinna två timmar jämfört med schemat på lördagen?

Borde man inte vilja få ut så mycket racetid som möjligt?

Många frågor nu men jag misstänker att jag får svar snart :va

/Urban
Om man gräver lite så hittar man detta http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Saxat från länken.

Preliminärt tidschema ser ut som sådant.

Tidschema 2 ERF 2007
Lördag

Tidsträning
09:00-09:45 Nordic Endurance Challenge
09:55-10:20 Sport Production
10:30-10:50 Battle of Twin

Race 6 Tim.
11:00-17:00 Nordic Endurance Challenge *

Lunch körs ut till posteringarna. På de banor som får köra längre än 17:00 föreslår jag 45 min. lunch och flytta starten för NEC 45 minuter eller något längre träning för SP och BoT


Söndag

Tidsträning
09:00-09:15 Sport Production
09:25-09:40 Battel of Twin
09:50-10:05 Sport Production
10:15-10:30 Battel of Twin
10:40-11:15 Rookie Endurance Challenge


Race 4 Tim.
11:25-11:45 Sport Produktion
11:55-12:15 Battel of Twin
12:15-13:00 Lunch
13:00-17:00 Rookie Endurance Challenge


Preliminära startavgifter för SP och BoTT 1200:- kr
REC 2300:-
NEC 2700:-


Notera att detta är preliminärt
 
GSXR1100R skrev:
2685600 Om man gräver lite så hittar man detta http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Saxat från länken.

Preliminärt tidschema ser ut som sådant.


Notera att detta är preliminärt


Tycker det ser super bra ut, det enda jag tycker är riktigt bull är att det går nu 2 dagar istället för 1 dag. Men man kan inte få allt:tummenupp . Mycket beröm skall iaf ledningen för hela denna ERF circusen ha, då dom gjort det möjligt för oss mindre bra förarna leka lite utan att känna att man bara är i vägen.

Mvh// Team VVV #100
 
Zilversurfer skrev:
2686611 Tycker det ser super bra ut, det enda jag tycker är riktigt bull är att det går nu 2 dagar istället för 1 dag. Men man kan inte få allt:tummenupp . Mycket beröm skall iaf ledningen för hela denna ERF circusen ha, då dom gjort det möjligt för oss mindre bra förarna leka lite utan att känna att man bara är i vägen.

Mvh// Team VVV #100
Ska man köra en ERF-klass går det fortfarande bara 1 dag för det. För sprintklasserna däremot går det åt 2 dagar.
 
Nr:18 skrev:
2686820 Ska man köra en ERF-klass går det fortfarande bara 1 dag för det. För sprintklasserna däremot går det åt 2 dagar.

Tidsträning Lördag & REC Söndag - det får jag till 2 dagar:va
 
Zilversurfer skrev:
2687028 Tidsträning Lördag & REC Söndag - det får jag till 2 dagar:va
Läs en extra gång, ögonen verkar ha tagit skada av träspriten:D

Tidschema 2 ERF 2007
Lördag

Tidsträning
09:00-09:45 Nordic Endurance Challenge
09:55-10:20 Sport Production
10:30-10:50 Battle of Twin

Race 6 Tim.
11:00-17:00 Nordic Endurance Challenge *

Lunch körs ut till posteringarna. På de banor som får köra längre än 17:00 föreslår jag 45 min. lunch och flytta starten för NEC 45 minuter eller något längre träning för SP och BoT


Söndag

Tidsträning
09:00-09:15 Sport Production
09:25-09:40 Battel of Twin
09:50-10:05 Sport Production
10:15-10:30 Battel of Twin
10:40-11:15 Rookie Endurance Challenge


Race 4 Tim.
11:25-11:45 Sport Produktion
11:55-12:15 Battel of Twin
12:15-13:00 Lunch
13:00-17:00 Rookie Endurance Challenge
 
GSXR1100R skrev:
Söndag

Tidsträning
09:00-09:15 Sport Production
09:25-09:40 Battel of Twin
09:50-10:05 Sport Production
10:15-10:30 Battel of Twin
10:40-11:15 Rookie Endurance Challenge


Race 4 Tim.
11:25-11:45 Sport Produktion
11:55-12:15 Battel of Twin
12:15-13:00 Lunch
13:00-17:00 Rookie Endurance Challenge


Preliminära startavgifter för SP och BoTT 1200:- kr
REC 2300:-
NEC 2700:- [/I]

Notera att detta är preliminärt
Det här tycker jag ser riktigt dåligt ut. Fyra timmar... Är det verkligen lönt att dela på tre förare? Knappast. Lönt att åka hela vägen till Karlskoga för så lite köra liksom...

Slår man samman allt och delar med två förare så kommer det att bli dyrare än ett sextimmars med tre förare. Det skulle också vara bättre om man flyttade "kvalet" till REC till kl 11.55. Då skulle man hinna till banorna utan att behöva åka kvällen innan eller stiga upp mitt i natten.
 
Bingo skrev:
2687093 Det här tycker jag ser riktigt dåligt ut. Fyra timmar... Är det verkligen lönt att dela på tre förare? Knappast. Lönt att åka hela vägen till Karlskoga för så lite köra liksom...

Slår man samman allt och delar med två förare så kommer det att bli dyrare än ett sextimmars med tre förare. Det skulle också vara bättre om man flyttade "kvalet" till REC till kl 11.55. Då skulle man hinna till banorna utan att behöva åka kvällen innan eller stiga upp mitt i natten.

Det var samma tanke som slog mig. Jag har tänkt att köra REC men information om att det skulle bli fyra timmar har inte kommit ut?

Vad händer om det blir mycket krascher i nåt av BoTT, SP kommer då denna tid att dras av från REC?

/Urban
 
4H tävling.

Man bytar en gång i timmen ca förare. Klart man kan rotera det på tre förare. Sitta i sadeln två timmar vardera rygg i rygg är nog ingen rolig tävling och Endurance ska vara för skoj skull eller hur.. Blir som vilken annan tävling som hälst bara med färre byten och mindre soppa och däck åtgång.

Tycker det är helt ok. Ombyte förnöjer, Kul att få teamen att tänka om depåstrategier lite.. :tummenupp

Hämtat från ERF sidan 2006-12-31

Race 1. Anderstorp 12-13 maj. (klar)
Race 2. Falkenberg 09-10 juni. (klar)
Race 3.
Race 4. Karlskoga 21 juli
Race 5.
Race 6. Anderstorp 29-30 sep. (klar)
 
Last edited:
Bingo skrev:
2687093 Det här tycker jag ser riktigt dåligt ut. Fyra timmar... Är det verkligen lönt att dela på tre förare? Knappast. Lönt att åka hela vägen till Karlskoga för så lite köra liksom...

Slår man samman allt och delar med två förare så kommer det att bli dyrare än ett sextimmars med tre förare. Det skulle också vara bättre om man flyttade "kvalet" till REC till kl 11.55. Då skulle man hinna till banorna utan att behöva åka kvällen innan eller stiga upp mitt i natten.
Du vill inte ha så lite tid mellankval och rejs, tro mej. Tycker du är lite kinkig nu, se möjligheter istället för svårigheter. Gör du några bra race så kanske du kan bli uppflyttad i snabba serien på wildcard under säsongen.
 
Back
Top