Erbjudits billiga högtalare av skåbilsmannen?

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Hallå folket, någon som har blivit erbjuden "billiga" högtalare av 2 st personer i någon slags budbil med tyska reg.plåtar? Jag och en polare blev nämligen erbjudna dessa under gårdagen men förstod att det var något lurt med det hela.. Är det någon som möjligtvis har köpt dessa högtalare och vet om dem tex funkar? Påstod sig jobba med att installera dessa åt barer och discotek osv. Ena killen pratade endast engelska men den andra var svensk, funderar på om det faktiskt stämde det dem sa eller om dem totalt ljög en upp i ansiktet och försökte sälja på en stöldgods eller rent av ärliga prylar? Har sett på lite andra forum om folk som blivit lurade på detta sätt tydligen, med folk som kommer fram och frågar om man vill köpa billiga högtalare osv. Märket dem sålde var iaf BSS och har aldrig hört talas om dem själv samt inte hittat en gnutta info om dessa på internet.. Nån som känner till detta? :confused:

Köp INTE!

Det här är en gammal klassiker som bluffare har försökt med länge. Det är skit de säljer.

Be dom om orginalkvitton och orginalkartong. Märket BSS finns, men det är troligare nåt hemmabygge för en hundring de försöker kränga...

Japp, det är rent skräp och varningar har funnits i diverse audio/video tidningar flera år.

amlin skrev:
Hallå folket, någon som har blivit erbjuden "billiga" högtalare av 2 st personer i någon slags budbil med tyska reg.plåtar? Jag och en polare blev nämligen erbjudna dessa under gårdagen men förstod att det var något lurt med det hela.. Är det någon som möjligtvis har köpt dessa högtalare och vet om dem tex funkar? Påstod sig jobba med att installera dessa åt barer och discotek osv. Ena killen pratade endast engelska men den andra var svensk, funderar på om det faktiskt stämde det dem sa eller om dem totalt ljög en upp i ansiktet och försökte sälja på en stöldgods eller rent av ärliga prylar? Har sett på lite andra forum om folk som blivit lurade på detta sätt tydligen, med folk som kommer fram och frågar om man vill köpa billiga högtalare osv. Märket dem sålde var iaf BSS och har aldrig hört talas om dem själv samt inte hittat en gnutta info om dessa på internet.. Nån som känner till detta? :confused:

Hehhe Amlin köp dom så ska vi ha lite partaj i helgen :banana :musik

Blev erbjuden att köpa högtalare på samma vis för ett par år sedan, prutade rejält och slog till. Det var iof, Koda och inte BSS, men de spelar skitbra även om det är kopior. :yoparty

Blev haffad av nå'n lirare som sladdade upp bredvid mig när jag stod och tankade.

"Hey, mister, you speak English?"
"Eeeh... yeah!"

Han sa att han och hans polare, som befann sig i en lastbil nån stans hade levererat telefoner till elgiganten, On Off osv. och nu skulle dom tillbaka till tyskland. Han hade 4 telefoner över och ville sälja dem till mig för priset av en (var nått kamera-mobils-hightech-tjaffs). Höll på och viftade med packlistor och kopierade fakturor från ovan nämnda företag.

Tackade för erbjudandet men sa att jag har inga pengar på mig, då blev han typ sur och sladdade iväg igen... jaja... sicket folk.

amlin skrev:

http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=159505&highlight=sk%E5pbil

Står även vad som händer om man handlar ur skåpbil

Högtalarsäljande skåpbilar har funnits läääääänge...
Bara skräp,köp inte.

Ralph skrev:
Högtalarsäljande skåpbilar har funnits läääääänge...
Bara skräp,köp inte.

Jag blev erbjuden att köpa dem för 2000:-/paret på en parkeringsplats i Sundsvall, för något år sedan.

Behöver jag säga att jag garvade dem rakt upp i ansiktet och körde iväg? :hihi

Jag blev erbjuden samma sak för 2 år sedan.

Då sa de att högtalarna var studio högtalare och
att de hade installerat dem i en ny studio.

Högtalarna som han hade i kofferten hade blivit över
och han skulle kränga dem för 1500:- paret.

De var väldigt gåpåiga och ville inte ge upp sissta budet va 750 paret
men jag köpte ändå inget.

En kompis åkte på en klassisk blåsning i New York.
En kille som visade en kamera som han skull sälja för ca 1000:- kr.

Kameran var av senaste modell med alla finnesser mm teleobjektiv mm.
Kompisen slog till han fick den ny i kartong.
Dum som han var öpnnade han aldrig kartongen utan gick glatt vidare
och gick in i närmaste fotoaffär för att köpa film till kameran.
Bakom disken står en Kines och hans första ord när kompisen tar fram kameran är no god no god no god.

Kompisen öppnar kartongen och hittar en tegelsten :D

Ha ha ha! De lever fortfarande alltså? :lol
En kompis (jo, faktiskt!) köpte dem för kanske 6 år sedan. Tror han la typ 1500kr för dem då. Det var ingen rolig syn när jag kollade på dem.
Lövtunna spånskivor banar för en oerhört stabil konstruktion...
12" basen (eller om det var en 15) hade mindre magnet än en snusdosa... :)
Det räcker att knacka på dem eller lyfta dem. S o p o r

JAg har köpt högtalare så. Infinity var det kostade 4000 för 2 basar och 4 vanliga högtalare. Kanon bra ljud och RIKTIGT bra klipp i basen

Massor med gånger...... Minst 7-8ggr iaf....

Oftast på parkeringar utanför stormarknader....

Ja det där känner man igen, dom körde varianten med "studio" högtalare för mig... :dummer

Decoy skrev:
Ja det där känner man igen, dom körde varianten med "studio" högtalare för mig... :dummer

Jag brukar roa mig med att ställa litet obekväma frågor, mot bakgrund av mitt yrke som ljudarbetare... då brukar de drypa av. :D

Skräp högtalare. värde 200-400 kr max Varje fall de som såldes ur skåpbilarna för några år sedan.

Bästa säljknepet de hade då..

Dessa högtalare är de senaste och är digitalt förberedda???? :D 2 analoga ingångar. Försökte få han att förklara hur han menade då.. Det kunde han inte svara på. :rofl

Last edited:
Detta är en världsomspännande och gammal "scam", kallas för "White Van Speaker Scam" och förekommer både i USA och Europa. Sök på Google eller läs här: http://www.scamshield.com/Feature.asp?id=1

Här är rapporter om White Van Speaker Scams i Sverige: http://www.scamshield.com/Sighting.asp?state=none&country=Sweden&article=1

Spotta dom i ansiktet och förklara att du hellre dricker propplösningsmedel än köper deras högtalare. Förekommer även andra produkter som skinnjackor och annat skit som folk med lågt IQ kan tänkas vara intresserade av, allt är skit.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul