Erbjudits billiga högtalare av skåbilsmannen?

Hade aldrig hört talas om detta innan men såg efter att ha kollat runt på internet att det var en ganska stor härva och var väldigt stort nere i tyskland för ca 10 år sedan, men men, tur att man inte tjackade skiten iaf då..

Det är fullkomligt MÖG...läst om det i tidningen Hifi och Musik för något år sedan. KÖP INTE!

Jag har blivit erbjuden att köpa JBL högtalare (sa dom)... Dr. Albans studiohögtalare för de skulle till Landvetter och passa ett flyg... :kocko

har blivit erbjuden å köpa skinnjackor vill inte veta vart dom kommer ifrån
har blivit erbjuden 3 gånger på olika ställen av samme person siste gången fårga ja vart han hade den svarte Bmwn han åkte i sist han åkte franskt istället
han fick bråttom därifrån

YamahaJojje skrev:
Nope. Har kvitto och papper från speditionen. Dom hade blivit transport skadade den enna högtalaren har en rispa bak i det är allt går en sönder strycks hela lasten.

Jo tjenare. Och åkeriet/logistikföretaget betalar gladeligen 200' eller nåt för ett helt lass högtalare när en är skadad, så att resten kan säljas billigt via fixare.

Funkar inte riktigt så.

Med mitt kneg så blir man ständigt erbjuden saker...
Allt från kockknivar.. (global) till kameror...

Kör stenhårt med att jag känner igen den äkta varan.. och det där är inte äkta :)

De brukar bli sura men dra...

YamahaJojje skrev:
Nope. Har kvitto och papper från speditionen. Dom hade blivit transport skadade den enna högtalaren har en rispa bak i det är allt går en sönder strycks hela lasten.

Haha, kanske dags att vakna nu? Dem stryker ju inte en hel last för en högtalare har en liten rispa. Sen att speditören skulle få högtalarna förvånar mig mycket då det till 99.9% går tillbaka till fabrik!

de här skinjackesnubbarna var ju vanliga för några år sen med.
Alltså de säljer skinnimiterade jackor(nån slags plast är det), idioter kan bli lurade på nån tusing iaf.

Therudeboy skrev:
Haha, kanske dags att vakna nu? Dem stryker ju inte en hel last för en högtalare har en liten rispa. Sen att speditören skulle få högtalarna förvånar mig mycket då det till 99.9% går tillbaka till fabrik!
Det var förstås nåt skumt, stulet eller liknade, inte åker de runt o kränger allt som är skadat:lol

Det där kvittot kan man nog torka arslet med.

Silwer skrev:
Det var förstås nåt skumt, stulet eller liknade, inte åker de runt o kränger allt som är skadat:lol

Det där kvittot kan man nog torka arslet med.

Kvitto är absolut ingeting egentligen, vem som helst kan ju skriva ett falskt kvitto.

Har aldrig blivit erbjuden högtalare, däremot så blir jag erbjuden att köpa köksknivar (Globalkopior) var och varannan dag på de mest konstiga ställen. Senast när jag satt i bilen i en korsning, killen i bilen brevid vevar ner rutan och börjar gapa om köksknivar ....lite desperat :näsblod

EDIT: Han var dessutom skrämmande lik Slobodan i Torsk på Tallin, bara en sån sak gör ju att man tappar koncentrationen heeeelt ;)

Last edited:
-Hej Kompis, vill du köpa köksknivar? Det är äkta Global!

-Nej tack "kompis"

-Vill du sälja bilen?

-Mm, nejtack, inte det heller..

Har hänt ordagrant 2 ggr senaste veckorna, min bil verkar dessutom falla de flesta invandrare på läppen..Mycket tjat fast de frågar väl oavsett bilmärke antar jag..

Blev utsatt för detta i Californien. Hippies i pickisar som kom med dockor / leksaker / högtalare osv o ville sälja till mig. De frågar vemsomhelst på gatan. Det är endast skitgrejer. har hört om vissa som köpt och sakerna går sönder direkt eller är helt enkelt inte bra alls.

Chronic skrev:
-Hej Kompis, vill du köpa köksknivar? Det är äkta Global!

-Nej tack "kompis"

-Vill du sälja bilen?

-Mm, nejtack, inte det heller..

Har hänt ordagrant 2 ggr senaste veckorna, min bil verkar dessutom falla de flesta invandrare på läppen..Mycket tjat fast de frågar väl oavsett bilmärke antar jag..

Köp en Lada Niva så lovar jag dig att du slipper det problemet ;)

EDIT: Lada Niva givetvis.

Last edited:
I början av nittiotalet härjade det runt vita Ford Transitbilar i Sthlm, tjatandes på alla de såg om sina ruttna högtalare, blev själv tillfrågad säkert ett tiotal ggr.

I samma veva såldes ett parti minicall ( ni som minns dessa )på annat håll och ett gäng av mina vänner handlade dessa, som visade sig vara stulna, och polisen la faktiskt ner lite arbete på att hitta dessa sökare och några åkte fast, men dessa hävdade att de köpt dem av högtalarförsäljarna, som fick lite problem i Söderförort :rofl

Mang0 skrev:
Köp en Skoda Niva så lovar jag dig att du slipper det problemet ;)

Och får andra problem ist :rolleyes:

Nivan låg faktiskt 2á i listan över de accerelations-långsammaste bilarna som finns i Sverige, nr 1 var givetvis Opel Ascona diesel :lol :lol

Chronic skrev:
Och får andra problem ist :rolleyes:

Nivan låg faktiskt 2á i listan över de accerelations-långsammaste bilarna som finns i Sverige, nr 1 var givetvis Opel Ascona diesel :lol :lol

[spam]
0-100 på 22 sekunder, är inte det helt ok ? ;)
[/spam]

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...