Era balla bilar

Det roliga med Opel är att det inte spelar någon roll hur många snabba modeller de släpper.
Det är lik förbannat en gubb-bil.
En kompis körde ett tag en Omega 3,0 24v.
Många undrade varför han inte köpt en Volvo T5a istället för tre gånger pengarna...
Med ETT undantag:

Bifogat

• imagesCA3EX9P6.jpg
    imagesCA3EX9P6.jpg
    8.9 KB · Visningar: 147
En AMC Javelin SST-70
Corvette LS1 motor + stor turbo
Viper T-56låda
9146-1817-2841.jpg

Bifogat

• IMG_2607.jpg
    IMG_2607.jpg
    245.7 KB · Visningar: 93
  • 872.jpg
    872.jpg
    234.6 KB · Visningar: 117
  • 873.jpg
    873.jpg
    240.9 KB · Visningar: 140
  • 874.jpg
    874.jpg
    240.1 KB · Visningar: 106
Den enda bilen jag verkligen saknar är KZU134, min 454SS 1990.

Fy fan va fin den var när jag sålde den....

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jag förstår dig, jag saknar att köra min, hela vintern:tungan

Kan undra hur många det finns kvar? Dom tillverkade tydligen bara 16953st mellan -90 -93 och till Sverige togs dom bara in -90 dom andra är privatimporterade.

Det roliga med Opel är att det inte spelar någon roll hur många snabba modeller de släpper.
Det är lik förbannat en gubb-bil.
En kompis körde ett tag en Omega 3,0 24v.
Många undrade varför han inte köpt en Volvo T5a istället för tre gånger pengarna...

jomenvistserru :rolleyes:

Sen att just Opel Speedster är en Lotus Elise Byggd av Lotus i Lotus fabrik som Opel OEM:t, bytt plåt & motor (så den fick mer pulver än Lotus motsvarighet) har inte med saken att göra va? :hihi

Jag rattar en Ford Capri och har nyligen handlat en tysk kvalitetsvagn i form av en BMW 2000 TiLux som jag köpte av Astrid som här förevigas med bilen innan avfärd.

//Johan

Bifogat

• Astrid och BMWn.jpg
    Astrid och BMWn.jpg
    85.9 KB · Visningar: 157
  • Caprin på väg in i vinteridet.jpg
    Caprin på väg in i vinteridet.jpg
    58.5 KB · Visningar: 91
Nja, det är ju en Omega, om än på sterioder. Hyvelbänksexan är ju den gamla Åpelrovan som har anor i 30-talet, hårt överladdad.

Jo, bara att den är stroke'ad... och så passade dom på att byta botten då opels va för klen. och så slängde dom dit en växellåda från en Corvett ZR-1... och sen slängde dom diverse chassidelar och ersatte med vettiga grejjer...

Den bilen är ung. lika mycket opel som jag är svensk :tungan

Nja, det är ju en Omega, om än på sterioder. Hyvelbänksexan är ju den gamla Åpelrovan som har anor i 30-talet, hårt överladdad.

Lotus Carlton är ett monster rakt fram. Den är dock inte särskilt tillförlitlig. Man trimmade nog den lite väl hårt från fabriken. Bilen var väldigt politisk inkorrekt när den introducerades. Efter politiska påtryckningar hade BMW och Mercedes överens om att strypa topphastigheten till 250 km/h på sina toppmodeller och så släpper Lotus ut Omegan på marknaden.

Vem kommer inte ihåg polisvideon som finns på YouTube där en Lotus Omegan försvinner bortom synhåll som om polisbilen stod stilla?

2,1 liter wasserboxer? Hade en sån i min och en kompis gamla buggy. Vi satte kylaren fram under ett scoop istället för vid motorn. Tyvärr vart den aldrig riktigt klar, intresset sjönk efter vi köpte motorcyklar.

golf gti 1,8 8v :)

Ett av "vrålåken". En gammal sketen dieselpassat med runt 50hk. Allt utom sätena urrivet för att lätta på vikten. Har numera bromsar som nästan fungerar. Rosthål i avgasrör för bättre flås i pipan :) Ja, den är lika ful i verkligheten som på bilden :tummenupp Används för att bränna runt på skogsvägar med... mögel är bonus.

attachment.php

Åker till vardags en ganska vanlig "allroad biturbo" - helt ok...

Vem kommer inte ihåg polisvideon som finns på YouTube där en Lotus Omegan försvinner bortom synhåll som om polisbilen stod stilla?

Du har möjligtvis inte en länk? Tror jag vet vilken du menar, men hittar den inte :va.

--

Ball och ball, räknas en gammal 9000? :D Såg ut som skit, men med lite godis rörde den mer än väl på sig :rolleyes:

Tills den dela sig på mitten så att säga :död
-

Just nu är det en 850 som får agera färdmedel, 17k på mätaren, känns som 37k :va

Håller mig till motorcyklar.. Bilar är inte min grej :gnissla

Då får jag väl också vara med. Har varit wankel-bög sen tidig ålder. Det resulterade i ett par wankel-drivna bilar. Rättan sagt en flock med Mazda RX-7. 1st Gen1 med en T2-motor (13b-turbo) från en gen2 första modellen, 3st gen2 T2 (första modellen) samt en gen2-T2 cab (andra modellen)

Gen3 var alldeles för dyrt för mig på den tiden.

Sen dess kör jag bara tradiga framhjulsdrivna biler. För tillfället en V40 T4

Bifogat

• DSCN0003.jpg
    DSCN0003.jpg
    231.7 KB · Visningar: 39
  • DSCN0011.JPG
    DSCN0011.JPG
    217.5 KB · Visningar: 42
  • DSCN0013.jpg
    DSCN0013.jpg
    231.8 KB · Visningar: 40
  • DSCN0041.jpg