Era bästa svordomar

EN person med antikaffär i Lund öppnade dörren till sin butik och skrek PÖBEL! till studenterna som höll på med nollning. Hysteriskt roligt skällsord.:tummenupp

säger mest kuken-satan-fan-helvete-satan i helvete-kuken i greta.
sen har det hänt att man har kallat brudar för ett jävla sprutluder vid lämpliga tillfällen.

Vafan, har vi inte haft en sån här tråd en gång? Har för mig att jag har skrivit i den åtminstone...
"Ditt jävla spärrmongo" är min nuvarande favorit efter "ditt förbannade bögfetto"!
"Hej stjärtansikte" går alltid hem när man ska reta upp nån jäveln som kollar snett på en på krogen, det kan få vem som helst att gå i taket.

Spärrmongo???? :D:D:D:D

Men ÅÅÅH DIN LÖSRÖVADE FLODHOOORAAAA!!!!

Är jag riktigt lack så brukar jag bara dra till med allt jag kan komma på.

Tja du...

Vi har ju för det första alla de vanliga gamla doningarna i stil med helvete, satan, fan och djävlar som sedan kan kombineras med varandra och med diverse mellanliggande ord.

Sen har vi könsorden, det vill säga att man helt sonika utropar fitta, kuk eller röven. Även här kan man variera sig vad gäller kombinationer och mellanord för att slippa enformighet.

Sen har vi de haddockska svordomarna, det vill säga ord och kraftuttryck som antingen används mer eller mindre enbart av herr capitän, eller diton som kan hysa annan innebörd men i just detta fall syftar till att degradera mottagaren till något mindre värt än en människa. Exempel: Anfäkta och anamma, beväring, gråsuggor, mögtocke, mutation av ectoplasma och tångloppa.

Och till sist har vi sammanskrivningarna, som brukar bestå i en fulare del från antingen kategori ett eller kategori två (i sällsynta fall båda kategorier) och en lite vanligare, mindre väntad, del av det svenska vokabuläret. Exempel: rövhatt, fittnylle, kukhuvud, masdjävel och pensionärshelvete.

Vanligaste för mig blir nog pissluder och fittkukshelvete.

"din förfölade snedkuk" är något som ploppar upp när jag är arg på någon. :)

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick