Era bästa MacGuyver moments

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Fixade synkningen i den helautomatiska kaffemaskinen med ett dubbelvikt papper, en potatissticka och den obligatoriska tejpbiten.
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
för många år sedan skulle en kompis komma förbi o visa upp sin 125:a, han hade ca 5 mil o köra och efter 3 mil så stannade hojjen för honom, han släpade hem den till mig och vi började kolla på den.
Det visade sig att den var komplös, rev av toppen och såg ett hål i kolven..
Demonterade kolven och skruvade i en konad bult med mutter på insidan och slängde ihop den, funkade kanon och den höll sålänge jag kan minnas.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag har varit med om ett riktigt Macguyver moment, fast inte mc relaterat tyvärr.

För några år sedan så tömde jag brevlådor på söndagar åt poståkeriet i Göteborg. Glömde nyckeln i en brevlåda, vilket jag kom på efter att ha åkt iväg... hann dock inte långt innan jag kom på det, så jag åkte fort tillbaks som satan så var det en bil som stod vid brevlådan och nyckeln var borta. Jag kommer fram till brevlådan och frågade den här snubben om han har sett några nycklar som satt kvar i låset till brevlådan - jovisst hade han sett dem, men dumt nog så slängde han in dem i brevlådan.

Kände hur ångesten kom krypandes, hur fan ska jag få ut skiten? Var halvvägs klar dessutom, och nycklarna måste jag ju ha för att fortsätta tömma resten av lådorna.

Hittar ett stängsel, lyckas snurra av en bit av stängselnätet, tillräckligt långt... gjorde en krock i ena änden och körde ner den i lådan och höll på i cirka 15 min, och fick upp nycklarna till sist.

Puh, glömde aldrig nycklarna igen efter det!
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
har en till gällande en santana lx jag hade på sem upp till jämtland, söndagen kom och jag skulle åka hem och kör då i en sten på en skogsväg så avgassystemet gick av innan sista (enda) dämparen vilket gjorde att bilen lät utav bara helvete.. gick ut i skogen och bröt av en grov gren som jag körde in genom utblåset, detta gjorde att rören nästan låg mitt för och reducerade ljudet med 75%.

tur var att det satt en fullflödesdämpare på bilen och att vi har mycket skog i vårat land för grenen brann upp så efter ett tag fick man stanna och fixa en ny.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top