Era bästa fotografier [modemdöd]

Nu när man inte behöver redigera i paint så törs t.o.m. jag lägga upp två bilder. Från Sachsenring MotoGP i somras. En gammal Nikon Coolpix 8700 men man tager vad man haver som Kajsa Varg sa...

Nicky på rakan, fotat genom stängsel:

Marco Simoncelli på baksidan, precis innan gångbron:

Riktigt jäkla snygga bilder :tummenupp

Var ett tag sen man visade upp sig så jag får väl göra det nu :tungan

Leksaksbil (kul att efterapa tilt/shift :))
3107836648_12ea93b892_o.jpg

En tunnel i Sundsvall
3005319930_2c2313989b_o.jpg

Höstspöket
2957900364_d384de47b2_o.jpg

En god vän som numera är död
2947716160_d3bb0b707a_o.jpg

Civicen igen
2901884009_022682d1d5_o.jpg

Polarn finåker innan jag tar över spakarna ;)
2827605453_ec8a8b76c8_o.jpg

Clona bort de gula reflektionerna ur sista Civicbilden (och vrid hjulet åt andra hållet ;) ) så blir den riktigt bra :)

Oljegixxer: Vad använder du för setup på belysningen vid dina hundfotograferingar? Tycker du får så mjukt och fint ljus...

Ett par bilder från en snabb session mot ett par svarta väggar:

IMG_9635at_001.jpg

IMG_9608bt.jpg

IMG_9660bt.jpg

Oljegixxer: Vad använder du för setup på belysningen vid dina hundfotograferingar? Tycker du får så mjukt och fint ljus...

De sista bilderna på hunden fotade jag med min sämsta optik, så den hjälper till att få lite mjukt utseende på bilderna:D Det är lite olika setups med ljuset, bilderna jag tar hemma (som senaste bilderna på hund) är det två 600W blixtar (ej på full muff) med stora softboxar. I stora studion kör vi med kraftigare blixtar och mindre softboxar men jag vet inte exakt vad det är för grejor,, hyr bara in mig där:)

Last edited:
De sista bilderna på hunden fotade jag med min sämsta optik, så den hjälper till att få lite mjukt utseende på bilderna:D Det är lite olika setups med ljuset, bilderna jag tar hemma (som senaste bilderna på hund) är det två 600W blixtar (ej på full muff) med stora softboxar. I stora studion kör vi med kraftigare blixtar och mindre softboxar men jag vet inte exakt vad det är för grejor,, hyr bara in mig där:)

Ajt... tackar för det svaret.
Är inne på att köpa något billig studio-kit.

Ett till foto taget med mobil kamera.
Himlen ramlade ner där framme men det var bara och åka vidare,hur farligt kan det va?

Bifogat

• DSC00247-smal.jpg
    DSC00247-smal.jpg
    172.4 KB · Visningar: 158
Kan absolut ingenting om det här med att fota, men lägger upp några bilder jag tagit med mobilen under förra året:)

Hamnen hemma för ett par dagar sedan:

Göteborgs hamn, 03:00 i somras:

Tagit från "Danmarks båten" :

Känn sommar känslan :rolleyes:

Cykeln:

Strömsund:

Som sagt jag är ingen fotograf på något sätt, men tycker att vissa utav "motiven" är bra och skulle säkert kunnat bli väldigt bra med en riktig kamera och bra inställningar:)

Last edited:
Ja, han är riktigt bra. Hela bandet är duktiga, plåtade deras spelning på Cirkus förra året, måste ha varit trist för Takida att förbandet var bättre än huvudakten... ;)

Mycket känsla i den här bilden för mig. Tjejens hund vilar på mitt knä efter att vi grillat korv i en snögrop i skogen förra helgen.

Går i tankar om att äntligen fixa en systemkamera nu och ha min Panasonic DMC-TZ5 som backup. Det är förjäkligt svårt att få schyssta bilder på en hund med lång svart/roströd päls som formligen äter ljus - speciellt i kombination med snö. Menar då inte en sån här närbild utan fartbilder på håll i snö.

Bifogat

• silas_vinter_resize.jpg
    silas_vinter_resize.jpg
    237.7 KB · Visningar: 104
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph