ER6-tråden

Hej allihop. någon som har några ny investerade prylar eller styling eller så till sin er6 och vill dela med sig av lite idéer för modifikationer eller liknande nu i vintermörkret.

Kanske nytt styre, rensa bakdelen, mini blinkers bak, nya backspeglar, slipon och hugger?
Om du mot förmodan skulle behöva nya svarta sidokåpor bak så har jag en helt ny uppsättning..

Kanske nytt styre, rensa bakdelen, mini blinkers bak, nya backspeglar, slipon och hugger?
Om du mot förmodan skulle behöva nya svarta sidokåpor bak så har jag en helt ny uppsättning..

Hur mycket jobb är det med nytt styre egentligen?

Skulle verkligen behöva ett själv, styret är alldels för smalt på er6 :-|

jag köpte mitt styre på biltema med fågelpinne. med lite springde fram och tillbaka till verktygslådan (ingen koll på vilka verktyg eller storlekar som behövdes) och inget stress så va det klart på ca 1tim. väldigt enkelt, lite pilligt att få hålen rätt som är styrningen för själva knappsatsterna. styrstagsändarna som jag har är en hybrid av orgial och biltemas. biltemas fäste men själva vikten är orginal.

Jag har kollat lite på alternativ för rensad bakdel. vilka är "bäst" för pengarna? man behöver ju nummerskylt belysning och sen är frågan ang refelx. sätter ni den på regplåten eller har ni håller med reflex? ni får gärna dela med er med bilder på hur ni löst det och inköpställen. jag har en 2008 :)

Last edited:
jag köpte mitt styre på biltema med fågelpinne. med lite springde fram och tillbaka till verktygslådan (ingen koll på vilka verktyg eller storlekar som behövdes) och inget stress så va det klart på ca 1tim. väldigt enkelt, lite pilligt att få hålen rätt som är styrningen för själva knappsatsterna. styrstagsändarna som jag har är en hybrid av orgial och biltemas. biltemas fäste men själva vikten är orginal.

Ah nice!

Behövde du när förlänga några kablar eller så? :-) det är var jag inte orkar krabba med :-P

Ah nice!

Behövde du när förlänga några kablar eller så? :-) det är var jag inte orkar krabba med :-P

nix drog lite försiktigt i dom och kollade innan jag drogfast allt att inget sträcktes när jag svängde fullt. fick justera lite på gasvajrar och koppings vajer men inga problem.

Skulle byta styre idag till detta: http://www.mcweb.se/kawasaki/600-650/er-6n-06-08/crosstyre-er6n
"Passar perfekt" enligt hemsidan.

När jag skulle montera reglagen så gick skiten såklart inte på, upptäckte då plastplupparna som ska sitta i två hål i originalstyret. Några hål fanns inte på det jag köpt.

Har nu hittat en del angående detta i denna tråd och sett att en del borrat egna hål i det nya styret.
Jag undrar över vad dimensionen på hålen är så man vet hur stort man ska borra, någon som vet?

Kolla på originalstyret eller mät plastplupparna?

Det undrar jag med. Och vad säger lagen om reflex? Får den sitta på regplåten eller måste den sitta bredvid/under?

Finns massor på EBay. Reflexen får inte sitta på skylten men jag har alltid haft den där och de har bara påpekat det ngn gång. Aldrig ombes.

Jag får inte upp batteriet. Måste man verkligen ta loss den där grejen som sitter fast i tanken för att få loss det eller vad gör jag för fel? :3freak

Det ska gå få upp det. Anv plintarna. Fäst ett ej ledande snöre och lyft

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...