ER6-tråden

God morgon allesammans !

Tänkte köpa mig en er6-n för mitt A2-kort nu till våren.
Vart hittar man 35kw strypning till dom, då jag bara hittar 25kw strypning till dom.

God morgon allesammans !

Tänkte köpa mig en er6-n för mitt A2-kort nu till våren.
Vart hittar man 35kw strypning till dom, då jag bara hittar 25kw strypning till dom.

Jag har precis strypt min till 35kw. Jag lämna in hojen till http://www.smxsports.se/se/ i Halmstad så fixa dem allt. Men ring innan så dem tar hem grejerna för det tog 2 veckor tror jag. ( dem kan säkert skicka sakerna till dig om du vill montera det själv. )
Strypningen kostade 1800:- sen jobbet en 5 hundring.
Då får du intyg och hela köret för att senare kunna göra omregen hos en besktningsverkstad.

Ska ta och sälja min Kawagröna Er6N 2008 snart, 1200 mil, leovince slipon, rensad bakdel med miniblinkers, bredare styre, snyggare speglar, fälgstripes, lighttech kraschpuckar, full servicebok med oljebyte 1 gång per år, michelindäck i bra skick, nybesiktigad, hojen är i väldigt fint skick. Pris 35 000.
Maila mig på joarlindahl@gmail.com vid intresse.

Sådär. Då ha värme plattorna monterade i handtagen och inkopplat o provkört. Grymmt nöjd :) ska bli spännande och testa det i morgon bitti :)

Hej alla !

Är nybliven ER6-n (2006) ägare :)

Har ett par frågor som jag skulle vilja ha hjälp att besvara. Har kanske stått tidigare i tråden någon stans men den är ju ganska lång och efter att ha läst de första 65 sidorna utan att hitta svaret så tröttnade jag och frågar här i stället :)

1. Ska snygga till hojen lite och funderar på detta http://www.jesterstrickbits.co.uk/p...-Integral-Indicators-for-ER6N-ER6F-05>08.html ska vara E-märkt men är detta lagligt i Sverige ? Har sett att nästan alla kör mini blinkers så jag blev lite fundersam.

2. Ena sidokåpan med blinkers var skrapad då jag köpte den vilket jag skulle vilja fixa , var köper man dessa billigast ?

mvh
Johan

Last edited:
Nån som har tips på var jag kan köpa ett annat avgassystem, akra ? Annat märke ? Till en ER6-F 2013.
Nytt, beg ?

Det är inte lagligt, ska vara ett visst avstånd mellan blinkersen :)

Skit det var inte bra, tyckte ett sådant lyse hade varit riktigt snyggt och lätt att installera.

Av ren nyfikenhet hur brett måste det vara ?

om man vill ha så lite "skit" som möjligt där bak , vad väljer man ?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back