ER6-tråden

Hur ligger fördelningen på försäkringen? För din vagnskada kan ju öka på att du bor söder ut och därför får mer kördagar.
Sen kan ju delkassakon stiga pga rosengård samt nära att få den ut landet.

Annars är det orimligt att du ska betala mer än mig, är två år yngre och lappen har inte ens svalnat från tryckeriet!
Trafikförsäkringen är på 4k.. Delkasko 3,5k, och jag har ingen vagnskada iom halvförsäkring. Din då?
 
Är det någon av er som ska till Linköping imorgon på Kawasaki 650-dagen? Ska bli jävligt kul att prova hojen på bana:D
 
Kunde tyvärr inte idag. Hur var det? :-)

Jag kan inte svara för dem som är lite mer vana vid att åka bana men för mig som bara åkt på bana en gång tidigare, och aldrig med den här cykeln, var det ruggigt roligt. När man började bli lite varm i kläderna efter lunch så var däcken ordentligt uppruggade när man varit ute och kört. :)

Kul också att provköra andra modeller. Det är ju sällan som man får möjlighet att provköra hojar under såna här förhållanden.

Frågan nu är bara när man ska boka in sig på en SMCkurs så man får åka lite mer på bana:rolleyes::)
 
Jag är lite sugen på att byta ut min XJ6N mot något med kåpa för att bli av med lite av luftmotståndet mot överkroppen. Hur mycket nytta gör rutan på f-modellen? Slipper man en del av alla insektslik på jackan?
 
Jag är lite sugen på att byta ut min XJ6N mot något med kåpa för att bli av med lite av luftmotståndet mot överkroppen. Hur mycket nytta gör rutan på f-modellen? Slipper man en del av alla insektslik på jackan?

Ja, du slipper en del av luftmotstånd men får också mer vindbrus pga. detta.
 
Jag sålde min ER6 igår, 42k, 2010, med 1410 mil på mätaren.

SV 1000 S kommer att bli nästa hoj.
 
Jag misstänker att det är ett fel kvar på min hoj sen den repades efter en omkullkörning men jag är inte säker så jag tänkte att det är bäst jag frågar: Visst ska man väl kunna starta en ER6a med växeln i? Naturligtvis med stödet uppe.

Känner för övrigt att jag har en jävligt passande avatar för den här frågan :hihi
 
Köpte en er6a häromdagen. Hojen har varit avställd två år då förra ägaren blev av med körkortet. Olja och filter byttes för 3 år sen men hojen har bara gått dryga 40 mil sen dess. Bör man byta olja innan man börjar köra eller är det lugnt iom att den inte gått så långt sen sista bytet?

Fattas bara ett mc-kort nu :D
 
Köpte en er6a häromdagen. Hojen har varit avställd två år då förra ägaren blev av med körkortet. Olja och filter byttes för 3 år sen men hojen har bara gått dryga 40 mil sen dess. Bör man byta olja innan man börjar köra eller är det lugnt iom att den inte gått så långt sen sista bytet?

Fattas bara ett mc-kort nu :D

Du bör byta oljan nu, och vara glad att den byttes soppas nyliken innan avställning. Det är svårt att ange vad för bärighet din olja har kvar, speciellt som att du inte vet vad som stoppades i från början.
Din olja kan vara helt okey, men är det värt att riskera ett motorras pga det?
 
Systemet har kommit hem....( Akrapovic ) Och i morgon åker jag till Vetlanda för 100 mila servicen...En resa på 22 mil tur och retur....Ska bli roligt att äntligen få gasa ordentligt och på me de nya Akrapovic systemet....Monterar dit det själv :)
Men var inne på www.klart.se och såg att de nog blir en körning i lite REGN... Suck...
De är bara att åla sig i regnstället och se glad ut.....
 
Jag misstänker att det är ett fel kvar på min hoj sen den repades efter en omkullkörning men jag är inte säker så jag tänkte att det är bäst jag frågar: Visst ska man väl kunna starta en ER6a med växeln i? Naturligtvis med stödet uppe.

Känner för övrigt att jag har en jävligt passande avatar för den här frågan :hihi

Min gick att starta i växel, förutsatt att stödet var uppe :)
Det kan man väl med alla hojar..?
 
Du bör byta oljan nu, och vara glad att den byttes soppas nyliken innan avställning. Det är svårt att ange vad för bärighet din olja har kvar, speciellt som att du inte vet vad som stoppades i från början.
Din olja kan vara helt okey, men är det värt att riskera ett motorras pga det?

Oljan byttes hos en kawa-auktoriserad säljare/verkstad så borde väl vara vettig olja dom hällt i. Men tackar för svaret så får man planera in ett oljebyte innan man hinner köra för långt med hojen! Någon som kan tipsa om en vettig olja som inte kostar skjortan?

Något annat som kan vara värt att kolla på en hoj som stått relativt still under två år? Den har gått straxt under 500 mil kan tilläggas.
 
Back
Top