ER6-tråden

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Ah fan... En alldeles för snäv och grusig kurva och både jag och hojen fick smaka på asfalt.. :( Hojen tog mest stryk och behöver nu finna nya kåpor. Någon med bra tips på vart jag kan hitta dessa? motorkåpa, sidokåpa, fram och vid mätarställningen. Inga bucklor i tanken eller ramsne, alltid nåt..

Ta det coolt därute kompisar!

Usch va trist. Tur att det gick bra med dig iaf :)
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Fast å andra sidan är er6o gjorda i guld och säljes därav för samma kilopris som guld. Skiljer ju fan knappt 10 lappar mellan en 2006a och en 2012. Vissa 2010/2011 är läggs upp dyrare än vissa 2012or. Ångrar att ja inte köpte degenerates!


Ingen i Mölndal som kör en er6n 2012/13 och känner för att visa upp den och skryta om hur helt awesome den är?
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
7k, er6a -07 (ingen ABS). Svedea. Bor i Malmö.. Hur fan kan det vara så!? Var bor du?

Hur gammal är du? Kan vara så att toxy fyller 24a i år och därav blir billgare (det brukar ju bara en gräns vid det året man fyller 24).
Ja är 23 född 1990 med körkort ett halvår, jag hade fått dega 10k (hel) för "säkrast" hos svedea boendes i göteborg!
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Misstänkte det...
Hur mycket är en sån värd ungefär då tror ni? Om man skulle ge firman ett bud.

om jag vore du så hade jag letat upp en 2012 och lakt till mellan skillnaden på den om någon firma har en sådan ståendes. om inte annat lägga mellan skillnaden till en 2013 då får du iaf valuta för pengarna.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Låter rimligt.. Min erfarenhet är att utrustningen kostar mer än man tänker sig :p Kort summering med grov avrundning :p :
Ställ - Alpinestars 5000:-
Hjälm - KBC 2400:-
Stövlar - TRX 2000:-
Handskar - Halvarssons 1000:-
Ryggsäck - Kriega 1000:-
Regnställ - SPIDI 800:-
Ryggskydd - 500:-
Totalt - 12700:-
Och så har jag väl glömt något också.. Skönt att den biten är avklarad redan iaf ;)

Tänk noga på vilken hoj du köper. Jag är riktigt nöjd med min, men som student betyder det också att min hobby får gå lite på bekostnad av annat.. Min försäkring (halv) kostar dryga 7k om året, och parkering i mitt garage 300kr/månaden. Parkering svårt att vara utan, men med en äldre hoj hade försäkringen varit mycket mindre. Still worth it!! :banana:banana

Du behöver verkligen BYTA försäkringsbolag.
Jag betalar 8k för Hel/hel + XL tillägg för min -12 hos Svedea.
Alternativ: Säkrast
Född 90

Aha, du bor i Malmö, säger inte det allt ;)?
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag betalar dryga 11 för hel med säker hos svedea. Med säkrast skulle det vara 7 istället. 27 år o boende i sthlm
 

N0rdlund

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Lidköping
Hoj
-07, Kawasaki ER-6n
Hej på er! håller på med mckortet för fullt och tänkt skaffa mig en egen hojj nu när det närmar sig uppkörning! har siktat in mig på en er-6a men har börjat bli tveksam om den kanske kommer kännas slö?
övningskör nu på en GPz 900R och det är gött klipp i den för att vara så gammal, är rädd att er-6an kommer kännas tråkig när man byter?
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Hej på er! håller på med mckortet för fullt och tänkt skaffa mig en egen hojj nu när det närmar sig uppkörning! har siktat in mig på en er-6a men har börjat bli tveksam om den kanske kommer kännas slö?
övningskör nu på en GPz 900R och det är gött klipp i den för att vara så gammal, är rädd att er-6an kommer kännas tråkig när man byter?

Allt är relativt, körde en z800 idag och var tvungen och stanna och kolla om det var den strypta e-modellen (allvarligt!) ha ha ha. Hade precis innan kört en muskelhoj med grymt vrid på de flesta varv.

Läs testerna på bike.se, varken jag eller dom klagar :) hojen behöver köras lite inspirerat för att bli riktigt kul, det får man inte fega med, och för detta har den alldeles lagom effekt. Man kan vrida på rejält utan att varken ramla av eller skicka upp framhjulet och utan att ha tråkigt.

Jävligt lagom alltså :)
Ju fler olika modeller jag testar mig igenom i år, desto mer nöjd blir jag med mitt köp, 6:an står sig väldigt bra på min personliga poängskala.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Hur gammal är du? Kan vara så att toxy fyller 24a i år och därav blir billgare (det brukar ju bara en gräns vid det året man fyller 24).
Ja är 23 född 1990 med körkort ett halvår, jag hade fått dega 10k (hel) för "säkrast" hos svedea boendes i göteborg!

88a är jag..

Du behöver verkligen BYTA försäkringsbolag.
Jag betalar 8k för Hel/hel + XL tillägg för min -12 hos Svedea.
Alternativ: Säkrast
Född 90

Aha, du bor i Malmö, säger inte det allt ;)?
Det måste ju vara det som är anledningen, eller? :p Värdelöst..:huvet
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
88a är jag..


Det måste ju vara det som är anledningen, eller? :p Värdelöst..:huvet


Hur ligger fördelningen på försäkringen? För din vagnskada kan ju öka på att du bor söder ut och därför får mer kördagar.
Sen kan ju delkassakon stiga pga rosengård samt nära att få den ut landet.

Annars är det orimligt att du ska betala mer än mig, är två år yngre och lappen har inte ens svalnat från tryckeriet!
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Jag betalar numera ~2400 kr för min 2012a hel/hel. Är 30 och är inne på 5e året med kortet. Har bilsportmc. Förra året kostade den ca 3000 kr.

Ska man köpa en er6a bör man nädtab fundera på att köpa en ny via en handlare som ger rabatt på försäkringen. Jag har nästan 30% rabatt tack vare det och smc. Bor man där det är dyrt och om man är yngre gör de där 30% ganska mycket.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag betalar numera ~2400 kr för min 2012a hel/hel. Är 30 och är inne på 5e året med kortet. Har bilsportmc. Förra året kostade den ca 3000 kr.

Ska man köpa en er6a bör man nädtab fundera på att köpa en ny via en handlare som ger rabatt på försäkringen. Jag har nästan 30% rabatt tack vare det och smc. Bor man där det är dyrt och om man är yngre gör de där 30% ganska mycket.

Jag fick också rabatt via mc-handlaren. Vet du om dwt gäller ett år eller längre?:confused:
 

pur

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Delsbo
Hoj
japp
Hämtade min hoj från årsservice idag. Den har gått precis 400 mil och frågade verkstaden om 600 mila-servicen. Och fick till svar att den inte var obligatorisk? Stämmer det? Är ju endast bromskontroll.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top