ER6-tråden

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Typ 60 mil. Kör inte så mycket då jag måste ransonera inför 100-milaservice. Inte bokat än :/

Du då?

ska börja övningsköra med min er6a nu så den får lite mil på mätaren sen så fort jag har tagit kortet ska jag averka 80 - 100 mil så fort som möjligt :p
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Kolla motorsport i Landskrona.
Alright, ska kolla med dem.

Tycker du ska fråga vad de är som kostar . Ventiljustering är ju inte förrens 4000mil..
Verkar som att de som inte har riktig koll tror att den ska göras på 2400mil - t.ex. mc-huset i Malmö. De tar 5500 för servicen!

Lyckades hitta Sölleracing i Ystad, de skulle bara ha 2500kr! Verkar även ha fått bra kritik här på forumet. :)
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Hmm, låter ju som att ena delen är fel... Blir lite nervös då mitt ännu inte är monterat och jag tänkte passa på att få det monterat på 100-milaservicen. Har dock inte bokat ännu så det dröjer nog lite :/

Efter en massa utväxlande av mail och bilder så verkar det som om Scorpion skickat fel fäste från fabrik. Ett nytt är på väg hoppas det inte är ett likadant jag har bara för det som följde med (och inte passar mot ljuddämparfästet) matchar det i sprängskissen perfekt. Skall ta bild när jag får det nya så kan du ju se om du fått rätt i ditt kit. Dock så tar det väl tid igen att få ny tid i verkstaden när fästet väl kommer och det är ju först då jag vet om det passar eller ej.. :4skrika

Trots att jag fick betala verkstaden för ingenting så är jag ändå rätt glad att jag inte låg med detta själv ute på min sluttande parkering i 10 graders "värme" och utan ordentliga verktyg eller lyft samt begränsade mekaniska färdigheter.....
 

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Efter en massa utväxlande av mail och bilder så verkar det som om Scorpion skickat fel fäste från fabrik. Ett nytt är på väg hoppas det inte är ett likadant jag har bara för det som följde med (och inte passar mot ljuddämparfästet) matchar det i sprängskissen perfekt. Skall ta bild när jag får det nya så kan du ju se om du fått rätt i ditt kit. Dock så tar det väl tid igen att få ny tid i verkstaden när fästet väl kommer och det är ju först då jag vet om det passar eller ej.. :4skrika

Trots att jag fick betala verkstaden för ingenting så är jag ändå rätt glad att jag inte låg med detta själv ute på min sluttande parkering i 10 graders "värme" och utan ordentliga verktyg eller lyft samt begränsade mekaniska färdigheter.....

Hoppas att det löser sig för dig. Själv har jag fortfarande inte gett mig på att montera systemet. Men efter att ha läst dina senaste inlägg börjar jag definitivt bli sugen på att komma igång för att se så att jag fått rätt grejer.

Hoppas att det kan blir bra väder i veckan så jag får tummen ur:)
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Hoppas att det löser sig för dig. Själv har jag fortfarande inte gett mig på att montera systemet.

Men... om du inte har monterat ditt ännu så är det ju enkelt för oss att jämföra fästet! :hej
Kan du inte ta en bild på ditt medskickade fäste?

Så här ser det ut som jag fick med:
fästem11_cr.jpg
fästem22_cr.jpg
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Vill komma med ett tips till er alla: var försiktiga med grenröret när ni byter slipon! I höstas bytte jag från arrow till original för att jag skulle på bana och tänkte inte på att hålla emot grenröret när jag pressade på originalburken, resultatet var att röret lossnade från flänsarna vid infästningen mot motorn.

Tack och lov kunde det lösas rätt smidigt med lite svetsning och än en gång insåg jag att Håkan på biketech i Norrköping har väldigt humana priser, 1200 mila + felsökning (hade bara hört att det läckte nånstans, trodde det var packningen mellan rören som var dålig) och svetsning för 2800 pix är helt ok enligt mig :yoparty Dock utan stiftbyte för som ni säkert har insett är det ju helt onödigt att byta de här stiften var 1200:e mil.
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Mitt fäste ser onekligen mindre ut men det är å andra sidan lätt att lura sig med olika vinklar.

Tack för bilder, jag tror du kan vara helt lugn, det ser ut som om din "arm" där dämparen skall fästas är åtminstone 2 cm kortare och det är väl ungefär vad som diffar hos mig (2-3 cm nånting). Det är inte ett likadant fäste som mitt iaf, helt klart.

Samma gamla tråkiga ljud hade man idag men jag kunde åtminstone glädjas åt de nya värmehandtagen. +20 mil i 100-140 km/h och händerna var varma och goa :yoparty Värt varenda krona!

Dumt bara att jag avslutade turen med att provköra en BMW 1200R för 140 papp idag. Habegär :Bugar

:gnissla
 

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Samma gamla tråkiga ljud hade man idag men jag kunde åtminstone glädjas åt de nya värmehandtagen. +20 mil i 100-140 km/h och händerna var varma och goa :yoparty Värt varenda krona!

Det låter inte helt fel :)

Vad kostade det? Och vad var det för fabrikat?
 

pur

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Delsbo
Hoj
japp
Idag fick jag mina prylar, kuts från ERMAX och x-pads crashpuckar :D
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1366645646936.jpg
    uploadfromtaptalk1366645646936.jpg
    78.4 KB · Visningar: 222
  • uploadfromtaptalk1366645667176.jpg
    uploadfromtaptalk1366645667176.jpg
    99.7 KB · Visningar: 230

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Var köpte du puckar? Jag köpte på mx24 som avsåg 2012an men när jag fick paketet stod det på det att det var till 2009-2011 och mycket riktigt passade de inte :(
 

pur

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Delsbo
Hoj
japp
En fråga då jag tänkte beställa årsservice. Är det något man måste lämna in till verkstad för att göra? med tanke på garantier mm. Eller är det bara mil-intervallerna man måste lämna in på?
Har kollat instboken men är det rekommendationer eller krav för att behålla garanti?

Har en -12a
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
En fråga då jag tänkte beställa årsservice. Är det något man måste lämna in till verkstad för att göra? med tanke på garantier mm. Eller är det bara mil-intervallerna man måste lämna in på?
Har kollat instboken men är det rekommendationer eller krav för att behålla garanti?

Har en -12a

Auktoriserad verkstad är det som gäller.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top