ER6-tråden

Idag böjde jag min andra nyckel när jag tankade... fattar inte va fan jag håller på med :S Är det bara jag som tycker att dom är gjorda av typ aluminium eller något? Kan man inte speciall beställa i materialet bornitrid eller något annat oförstörbart :P?
 
Inte fan sitter väl kåporna på tanken för det? :va :D

Du får nog vara lite mer precis i din frågeställning om du vill vara helt hundra på att få ett precist svar? Du nämnde inget om tanken i fråga 2.

Nej, dom sitter inte på tanken och den nya modellserien kom väl 09 (eller 08).
 
Är tanken den samma på Alla ER6or? Eller har 09-10 annan tank?
Samt skiljer det något på F och N?
Ser inget fel i denna frågeställning?
Han frågade om alla er6or (-06 till -10) har samma tank eller om -09 & -10 har annorlunda än -06 till -08 samt om det skiljer något på tanken på N & F?

Vad är fel? Bättre att läsa frågan en gång extra än att svara otrevligt.
 
Idag böjde jag min andra nyckel när jag tankade... fattar inte va fan jag håller på med :S Är det bara jag som tycker att dom är gjorda av typ aluminium eller något? Kan man inte speciall beställa i materialet bornitrid eller något annat oförstörbart :P?

Tryck ner tanklocket med andra handen samtidigt som du vrider på nyckeln så går det mycket lättare att öppna/stänga och du slipper böjda nycklar. Lite smörjning av låset kanske också behövs.
 
Ser inget fel i denna frågeställning?
Han frågade om alla er6or (-06 till -10) har samma tank eller om -09 & -10 har annorlunda än -06 till -08 samt om det skiljer något på tanken på N & F?

Vad är fel? Bättre att läsa frågan en gång extra än att svara otrevligt.

Visst, läste snabbt och missade kopplingen. Var mitt uppe i nåt annat.
 
Du får nog vara lite mer precis i din frågeställning om du vill vara helt hundra på att få ett precist svar? Du nämnde inget om tanken i fråga 2.

Nej, dom sitter inte på tanken och den nya modellserien kom väl 09 (eller 08).

Ser inget fel i denna frågeställning?
Han frågade om alla er6or (-06 till -10) har samma tank eller om -09 & -10 har annorlunda än -06 till -08 samt om det skiljer något på tanken på N & F?

Vad är fel? Bättre att läsa frågan en gång extra än att svara otrevligt.

Helt ärligt så kan jag lite förstå hur man inte kan koppla. Men frågan gällde enbart tanken. Att F har kåpor det visste jag, men tackar för infon.. :D

Men inget svar på fråga?? Ingen som vet om det skiljer sig?

Funderar nämligen på om det blir smidigare att byta tank istället för att göra vid den befintliga :va
 
Helt ärligt så kan jag lite förstå hur man inte kan koppla. Men frågan gällde enbart tanken. Att F har kåpor det visste jag, men tackar för infon.. :D

Men inget svar på fråga?? Ingen som vet om det skiljer sig?

Funderar nämligen på om det blir smidigare att byta tank istället för att göra vid den befintliga :va

Det känns som om tanken skiljer sig på de två olika modellerna, om man kikar på att det var mycket annat som ändrades.

Men kolla på Ebay o se om du hittar en tank från den gamla modellen och en från den nya, då bör det synas hur lika dom är, brukar alltid ligga nån ute iaf, nånstans i världen.

Och jo... jag såg dina frågor som två separata. Men nevermind, Dizzy fick avreagera sig lite iaf, då är väl allt väl.
 
Undrar om någon har köpt ett bygellås annat än det kawasaki säljer till er6 och fått det att passa bra under sadeln? Om, vad var det för lås och vart köpte ni det? :)
 
Helt ärligt så kan jag lite förstå hur man inte kan koppla. Men frågan gällde enbart tanken. Att F har kåpor det visste jag, men tackar för infon.. :D

Men inget svar på fråga?? Ingen som vet om det skiljer sig?

Funderar nämligen på om det blir smidigare att byta tank istället för att göra vid den befintliga :va

Vad jag läst mig till och själv märkt jämfört med min gamla hoj (er6n-06) så har -09 + -10 modellen en något högre och bredare tank än den äldre modellen (för att ge ett sportigare intryck). Samt att den har lite "vassare"/kantigare linjer än på den äldre. Sen kan en tank av äldre modell kanske passa ändå, hur de är utformade i passformen i övrigt i förhållande till varandra vet jag inte... Men, jag tvivlar tyvärr på att den passar... Och så skulle det ju synas att du har en äldre tank på den.
 
Last edited:
Jag kör med stålomspunna slangar fram på min ER6-n -07.
Det är riktigt bra och distinkt bett i bromsen utan minsta tendens till att svampa.
Nu har jag kört väldigt lite med originalslangar, men jag minns hojen som betydligt mosigare och tråkigare att bromsa.

Fråga;

Nån som besiktad med Leovince och DB-killern i?
 
Jag kör med stålomspunna slangar fram på min ER6-n -07.
Det är riktigt bra och distinkt bett i bromsen utan minsta tendens till att svampa.
Nu har jag kört väldigt lite med originalslangar, men jag minns hojen som betydligt mosigare och tråkigare att bromsa.

Fråga;

Nån som besiktad med Leovince och DB-killern i?

Tack för svaret!:tummenupp Har du ABS?
 
Lugnt det, bara fråga om du har några fler frågor angående stålomspunnet :)
Jag kör inte med ABS på min hoj, tyvärr..

Två frågor har jag förresten:

1. Besikta med Leovince + DB-killer = Fiasko?
2. Mitt bakdäck börjar bli platt på mitten nu, tveksamt om det ens kommer klara säsongen ut. Kan man köra på ett bredare däck än 160, och vad ger det isf för egenskaper gentemot original? Vad rekommenderas för däck?
 
Vad jag läst mig till och själv märkt jämfört med min gamla hoj (er6n-06) så har -09 + -10 modellen en något högre och bredare tank än den äldre modellen (för att ge ett sportigare intryck). Samt att den har lite "vassare"/kantigare linjer än på den äldre. Sen kan en tank av äldre modell kanske passa ändå, hur de är utformade i passformen i övrigt i förhållande till varandra vet jag inte... Men, jag tvivlar tyvärr på att den passar... Och så skulle det ju synas att du har en äldre tank på den.

Såna svar gillar jag. Stort tack :)
Då får det bli att räta ut den jag har eller hitta en ny likadan.
Iof att det skulle se annorlunda ut hade kanske inte gjort för mycket. Vet inte hur pass mycket det kommer likna en ER6 när jag är klar :D
 
Tryck ner tanklocket med andra handen samtidigt som du vrider på nyckeln så går det mycket lättare att öppna/stänga och du slipper böjda nycklar. Lite smörjning av låset kanske också behövs.

joo det gör jag allt. men jag tänkte när man har nyckeln i fickan =)
 
Onedreamer - Fan så skönt att höra, då blir det att knacka i dbkillern och besikta med andra ord :D Vore surt att behöva pula dit originalburken :P
 
Alla tjatar om att han ska/bör få ersättning och det är inget att diskutera!?

Det är ju inte ens säkert att det var bilistens fel? Kan ju lika gärrna vara han själv som är boven i dramat! :)

Nu är det inte så att jag inte tycker synd om dig eller så men allt verkar ju gått bra och att är fint med dig vad jag förstår, skönt! Man är ju trots allt väldigt utsatt som motorcyklist!

Lycka till med allt och förklara gärna förloppet närmare.

Han förklarade förloppet i en annan tråd som några av oss har läst, och antar vi att det han sagt där är sant så är han berättigad ersättning.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229968
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top