Åsa
Triumph I am
Ok, tack tackstår 1,9 liter på sidan av motorn...
men det går i lite mer, jag hällde i 2,2 för att få lagom nivå... (ska va i övre halvan av fönstret)

Då ska pärlan snart få lite ny grogg

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tack tackstår 1,9 liter på sidan av motorn...
men det går i lite mer, jag hällde i 2,2 för att få lagom nivå... (ska va i övre halvan av fönstret)
Svårt val framför mig.
Det kommer att bli en er6n om jag tycker den är bra att köra.
Men frågan är om de är värt att lägga de 10.000 extra för att få en 09?
Är 2009 så pass mycket bättre?
Det blev en 2009 er6n .
Måste säga att de var längesen jag hade så roligt på mc
Helnöjd![]()
Hej! Är det nån mer som har problem med ett vibrerande ljud från hastighetsmätarhuset vid 4000-5000 rpm? Mvh Fredrik
Det blev en 2009 er6n .
Helnöjd![]()
Det måste vara bränslepumpen du hör. Den startar och pumpar upp tryck så fort du vrider på tändningen, om du inte har dödarknappen i off-läge, då drar den igång när du slår på on. Sen går den inte förrän hojen behöver mer bränsle, dvs när motorn går. Har en -09 själv och har samma "fenomen", men man vänjer sig. Och jag tycker att ljudet avtagit i styrka ju mer jag kört(typ 400 mil)
![]()
MissMoonia passar dem där slipon som finns på (www.ninja650shop.com) till er6-n ? eller är det någon annan som kan rekommendera en bra sida från USA eller svensk med bra priser på ett schysst slipon, orginaldämparen fiser ju mer eller mindre, och man är mer som en mopedist![]()
Det blev en 2009 er6n .
Helnöjd![]()
http://www.bikeshop.se/
trevligare och mer kundinriktad kille får man leta efter. här kommer jag beställa mer! synd hemsidan är lite dålig bara.
MissMoonia passar dem där slipon som finns på (www.ninja650shop.com) till er6-n ? eller är det någon annan som kan rekommendera en bra sida från USA eller svensk med bra priser på ett schysst slipon, orginaldämparen fiser ju mer eller mindre, och man är mer som en mopedist![]()
Nu har det åkt på ett nytt slipon! Lång väntan, det beställdes i mars men eftersom det var från USA och jag inte ville betala tull, moms, frakt o tusen andra avgifter som fick jag snällt vänta tills det kunde åka med kurrir.
Och nu är det äntligen här!Ett slipon från Muzzy (www.ninja650shop.com)! Har än så länge inte sett eller hört om nån annan i Sverige som har det. Sjukt snyggt är det och låter som fan! Får köra med öronproppar vid längre rundor, men står man brevid o jag kör förbi så låter det inte obehagligt mycket (ska dock se om man kan stoppa i lite mer ljuddämpning ändå, för mina örons skull...).
Kan varmt rekommenderas om nån har möjlighet att beställa från USA!
Bilder på slipon omonterat + monterat finns i mitt galleri, har ännu inte klurat ut hur man lägger upp bilder i trådar.
jag har beställt från blueridgeperformance och det funkade bra bortsett från en sak... jag beställde ett piperx luftfilter tror jag det var men han sa att det var krångligt o svårt att montera och rekomenderade ett dna istället.. jag gillar egentligen inte bomullsfilter så jag sa att om det inte var nära nog omöjligt att montera så tog jag gärna ett piperx ist...
Lådan kom o i den låg ett dna![]()
men men. dollarn var låg o jag gav samma för filter, slipon o pc3 som bara ett slipon kostar i sverige![]()
läst runder lite nu ang slip-on.
Har slip-on på min mc och det händer att de smäller till ibland (avgasknall)
Är tydligen rätt normalt har jag läst.
Men detta tyder ju på att den får för lite soppa som jag fattat det rätt.
Men är detta farligt dvs kan du få ett motorhaveri på grund av detta?
Undrar också vad man gör för att fixa det?
Är de pc3 och mappning eller?
jag har beställt från blueridgeperformance och det funkade bra bortsett från en sak... jag beställde ett piperx luftfilter tror jag det var men han sa att det var krångligt o svårt att montera och rekomenderade ett dna istället.. jag gillar egentligen inte bomullsfilter så jag sa att om det inte var nära nog omöjligt att montera så tog jag gärna ett piperx ist...
Lådan kom o i den låg ett dna![]()
men men. dollarn var låg o jag gav samma för filter, slipon o pc3 som bara ett slipon kostar i sverige![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |