ER6-tråden

Att pilla med sub-trottlarna ska ge mer gensvar på gasen och dom där rören lite mer ljud, återstår att se. :)

Hade du Power Commander på din hoj där nu då OooGeeDoo? Man får väl inte ut max av sliponet utan PC och en vettig map, utöver ljudet då. :)

Nope ingen Power Commander. Visst inte ens att det fanns nåt sånt förrän jag läste om det i denna tråd :)
Riktigt kallt ute idag för övrigt. Blir kanske inte ens en testkörning med nya sliponet.

Är det något speciellt med puckarna till ER6:an eller fick du inte med någon instruktion? De brukar sitta med en skruv så man tar bort originalet och skruvar dit pucken med den medföljande skruven (längre). Går ännu fortare än att byta ljuddämpare.

Posta några bilder på puckarna.



Du tar av sadeln, trär en av vajrarna genom din hjälms hakband (t ex D-ringen) och sedan krokar du fast öglan i en haken som finns i närheten av vajerns infästning. När du sedan låser fast sadeln igen så kan du ha två hjälmar hängande på varsin sida av hojen.

Tack för infon. Det var ju smidigt och blir nog till att jag gör det ibland. Gott.
Jag postar några bilder på puckarna lite senare idag.
Det vore riktigt skönt att få på dem själv med hjälp från er.
 
Last edited:
Last edited:
nu har jag varit ute o kört lite grann... fick ju huvudvärk av mitt leovince =)
Det låter en del. Är det någon som kör med db-killern i?

Personligen så gillar jag vrålet, men varenda kotte ute på stan vänder sig om.
Är det av förtjusning tro eller av indignation?
 
Last edited:
Fi Lampan tänds.

Min tjej har en 06 som har gått drygt 600 mil, nu var hon ute på premiären och då tändes Fi lampan, när man stänger av och startar igen så släcks den.

Tips någon??
 
Jag kör med db-killern i, har inte provat utan, tänker på grannarna lite...och mina öron.

Har kört 15 mil idag och kan konstatera att jag nog ska köpa en hugger då det samlas mycket skit framför bakhjulet. Är det enkelt att montera en sån? Sett att dom finns i olackad svart plast, bör den lackas då eller hur ser den ut?
 
Hmm Jag kanske får sätta i db-killern igen då.
Det kändes nästan lite för najs =)
Tycker själv lite synd om grannarna.
 
Jag brukar ta ur db-killern lite då och då, men jag tröttnar alltid efter några dar, och då åker den i igen. Jag kör säkert 95% av tiden med killern i, skönast så.
 
nu har jag varit ute o kört lite grann... fick ju huvudvärk av mitt leovince =)
Det låter en del. Är det någon som kör med db-killern i?

Personligen så gillar jag vrålet, men varenda kotte ute på stan vänder sig om.
Är det av förtjusning tro eller av indignation?

Fick skallebank i höstas jag körde av vindsuset i hjälmen (skulle lagt nån krona mer där tror jag), så jag kör med snäckor med musik i istället. Nu när man har slipon på kvittar det med snäckorna för man lär ändå inte höra ett smack. :)

Har db-killern i på min GPE, inte stor skillnad med/utan, tar bara av udden lite, eran kanske är bättre... insatsen alltså.

Tanter o gubbar som ser hoj som otyg tycker nog det låter skit, killar, gubbar som åkt hoj, smågrabbar och somliga brudar tycker nog om ljudet. :)

Har kört 15 mil idag och kan konstatera att jag nog ska köpa en hugger då det samlas mycket skit framför bakhjulet. Är det enkelt att montera en sån? Sett att dom finns i olackad svart plast, bör den lackas då eller hur ser den ut?

Min är olackad, blank plast. Lätt att sätta dit! Fast den var lite väl mycket uppåtstående... snudd på ett taskigt köp... får se om man orkar leta på nån som ligger närmare hjulet sen i sommar.
 
Last edited:
Jag kör med db-killern i, har inte provat utan, tänker på grannarna lite...och mina öron.

Har kört 15 mil idag och kan konstatera att jag nog ska köpa en hugger då det samlas mycket skit framför bakhjulet. Är det enkelt att montera en sån? Sett att dom finns i olackad svart plast, bör den lackas då eller hur ser den ut?

Jag har denna huggern (S-racing/Powerbronze):

KA-25606-KL_2149.jpg


http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=2556&cat=583

Super enkel att montera. Använder samma skruvar som till kedjeskyddet samt en bygel på andra sidan.
Jag har kolfiber slipon så de passar rätt bra ihop Tycker den är riktigt najs, både utseendemässigt och att slippa skiten där under.

Va förresten ute och körde en 10-mil idag. Rikteig skön vårdag här nere. 10-12 grader och sol med molnfri himmel. :tummenupp
Mång hojar ute idag. Mötte en orange Er6n med Marlboro-ställ på föraren på mc-huset i Malmö. Någon här på forumet??
 
Last edited:
Var med ute på en härlig sväng i dag och kom bland annat förbi Lund.

Jag hoppas att du som befann dig i rondellen vid lund södra
(tillsammans med ambulans) mår bra och att hojen klarade sig :pannkyss

Tråkig start på säsongen.


Ang Fi-lampan så har jag med det problemet. Bara att starta om så försvinner det.
Någon som vet anledningen? Jag såg det aldrig innan jag satte på slip-on.
 
det kan inte vara skoj att börja året med en vurpa men det är ju sånt som händer tyvärr...

Jag kör med db-killern i, har inte provat utan, tänker på grannarna lite...och mina öron.

Har kört 15 mil idag och kan konstatera att jag nog ska köpa en hugger då det samlas mycket skit framför bakhjulet. Är det enkelt att montera en sån? Sett att dom finns i olackad svart plast, bör den lackas då eller hur ser den ut?

måste varit kallt att köra idag även att solen va framme....
 
Last edited:
måste varit kallt att köra idag även att solen va framme....

Njae det var inte så farligt, man får ju klä på sig lite extra under goretexstället. En hjälmluva är ett måste för att klara sig från draget vid halsen. Det mest utsatta är fingrarna, men man får ju pausa ibland och se till att få upp värmen i dom.

På tal om ställ så får det nog bli nått snyggt i skinn till sommaren. Känns som att mitt allvädersställ inte matchar hojens utseende/attityd.
 
Last edited:
Njae det var inte så farligt, man får ju klä på sig lite extra under goretexstället. En hjälmluva är ett måste för att klara sig från draget vid halsen. Det mest utsatta är fingrarna, men man får ju pausa ibland och se till att få upp värmen i dom.

På tal om ställ så får det nog bli nått snyggt i skinn till sommaren. Känns som att mitt allvädersställ inte matchar hojens utseende/attityd.

dom har utförsäljning på agon ställ på touringbutiken 2999 köpte ett sådant för ett par veckor sedan grymt skönt och snyggt
 
Ang Fi-lampan så har jag med det problemet. Bara att starta om så försvinner det.
Någon som vet anledningen? Jag såg det aldrig innan jag satte på slip-on.

Kan svära på att jag läst nånstans i början av denna tråd att man skulle låta kawasaki-killarna grejja det där, men kan ha drömt!

dom har utförsäljning på agon ställ på touringbutiken 2999 köpte ett sådant för ett par veckor sedan grymt skönt och snyggt

Självklart var min storlek slut! Vart vänder man sig för skinnställ, kombinationen billiga och bra. Fc-moto?
 
Last edited:
Kan svära på att jag läst nånstans i början av denna tråd att man skulle låta kawasaki-killarna grejja det där, men kan ha drömt!



Självklart var min storlek slut! Vart vänder man sig för skinnställ, kombinationen billiga och bra. Fc-moto?

vet inte så många andra som har bra priser men det finns ju lite tyska sidor att beställa ifrån gjorde sliponet något på effekten på din hoj eller var det mest ljudet..
 
Kan svära på att jag läst nånstans i början av denna tråd att man skulle låta kawasaki-killarna grejja det där, men kan ha drömt!

FI-lampan används till allehanda elektroniska bekymmer men ECU:n lagrar en felkod varje gång den tänds så Kawasaki kan kontrollera exakt vad det betyder, troligen en givare som ger en galen signal.
 
vet inte så många andra som har bra priser men det finns ju lite tyska sidor att beställa ifrån gjorde sliponet något på effekten på din hoj eller var det mest ljudet..

Hoppa i bilen och kom hit och skotta bort istiden så berättar jag. :yoparty

Fast... å andra sidan så lär man väl inte komma ihåg hur den kändes innan man ställde undan den heller. Med rätt map i PC3an så ska det vara mer effekt, fast ljudet är ju bonus nog å andra sidan!
 
Nu får du definiera "rätt" innan man tar o pillar. :-)

Ledsen att jag inte har svarat tidigare, var i Västerås och hämtade mitt Pipercross. Visste att det skulle vara lite trixigt att få dit...men jäv..r:jisses , är det ens till er6:an. :confused: :va
Nåväl, nu sitter det där. :smasha

Ang. pair ventilerna:

På fourtycalibers sida ser man hur han pluggat slangen som går från luckan ovanpå luftburken till själva ventilen, dels i slangfästet på luckan, även själva slangen (dubbel säkerhet enligt hans svar på mailet jag skickade).

Problemet är att ventilen tar filtrerad luft från insuget och inför den vid gasavslag genom cylindertoppen för att förbränna "överskotts bränsle" som skulle ha anv. om man fortsatt gasa, därav alla avgassmällar.

Smällarna finns alltid men hörs inte förren man sätter på ett slipon som har betydligt mindre dämpning.

Iallafall, forty lämnar ventilen öppen i änden som han pluggade slangen på, med resultatet att alla smällar är kvar och luften som ventilen tar in numera är ofiltrerad.

Lösning: Gör som fortycaliber men ta bort ventilen helt och plugga även den slang som då blir öppen (den går framför luftburken ner i toppen).

Elkopplingen som blir över som förut satt i ventilen ska ni bygla, lättast gjort märkte jag genom att sätta dit en "gaffel kabelsko", avståndet mellan "gafflarna" var perfekt för att passa.
Byglingen måste göras för att inte FI lampan ska lysa (den kräver en sluten krets)

Detta blev långt och kanske lite"fördummande" men jag tycker det är bättre att försöka förklara för mycket än för lite.

Och rätta mig gärna om jag har fel i något av det jag skrivit, jag kan ha fel.

Ha dé
// Jimmy :yoparty
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top