ER6-tråden

Akuta hjälp önskas

jag har fått probelm med mina bakre blinkers nu när jag satt på en undertail och bytt till diodblinkers. Dom vägrar blinka...de främre lamporna blinkar som det ska när jag har kopplat motstånden till det bakre...plockar jag bort dom så blinkar de för fort precis som dom skall göra...men varför vill inte det blinka alls där bak? någon som har några tips? det är väl inte separata säkringar för blinkers fam å bak eller??
 
Last edited:
Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.

har catalyst nån hemsida??
 
har catalyst nån hemsida??

http://www.catalystracingcomposites.com/

Verkar dock vara lite billigare hos andra, tex:
http://www.buymoto.com/Catalyst_Racing_Composites_Kawasaki_Ninja_650_s/101.htm

jag har fått probelm med mina bakre blinkers nu när jag satt på en undertail och bytt till diodblinkers. Dom vägrar blinka...de främre lamporna blinkar som det ska när jag har kopplat motstånden till det bakre...plockar jag bort dom så blinkar de för fort precis som dom skall göra...men varför vill inte det blinka alls där bak? någon som har några tips? det är väl inte separata säkringar för blinkers fam å bak eller??

Sitter där några lampor i? Har du kopplat dem rätt? :arsele
 
Sitter där några lampor i? Har du kopplat dem rätt? :arsele[/QUOTE]

bör sitta dioder i, köpte dom ju precis...å dom är kopplade prwecis som mitt gamla kit.
 
Har du satt dit resistorer då?

japp...motstånd är monterat...men saken är att dom inte vill blinka alls...jag får ta å ta bort dom å koppla direkt till batteriet å se om dom vill lysa över huvud taget
 
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.
 
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

Har samma fundering själv...om man ska lämna in den alltså. Garantin går ut i Oktober och ungfär samtidigt blir det dags för service. Tror nästan jag skippar det....
 
Det står ju i handboken. 600-mila är i stort sett bara en bromskontroll, inte ens oljebyte ingår. Många verkstäder gör i alla fall olje- och filterbyte då det kanske är ett år sedan förra gången och att de tjänar mer pengar då.

Sist jag gjorde 600-mila på en Kawa så kollade de hojen på två minuter utanför verkstaden och stämplade boken utan att ta en krona för det. :)
 
Normal koll och allmänt översyn, det klarar jag själv. Då fixar jag själv, men oljebyte, det tycker jag nog man gör oavsett efter fem sex hundra mil. Då kan man lägga någr extra slantar på finare olja i stället.
 
3146796 Normal koll och allmänt översyn, det klarar jag själv. Då fixar jag själv, men oljebyte, det tycker jag nog man gör oavsett efter fem sex hundra mil. Då kan man lägga någr extra slantar på finare olja i stället.
Det gör du nog rätt i.

Kom dock ihåg detta: Även om din ÅF säger att det är ett års garanti, så är det ändå 2 år garanti mot fabrikationsfel.
 
Det är en vanesak. Motorvägskörning är ju så jävla drygt så man vill ju ha det överstökat så fort som möjligt. ;)
Är faktiskt lite sugen på att bygga om till kåphoj, catalyst har ett gäng helt ok kåpor som verkar funka med clipons, bra mycket snyggare än f-modellen då det blir lägre.

Den kåpan ser ju riktigt bra ut.

Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

2300!!!!! hur är det möjligt? får man fråga vart? har nyss gjort min 600mila o det gick på 1000:- inkl olja o filter
 
Last edited:
Den kåpan ser ju riktigt bra ut.



2300!!!!! hur är det möjligt? får man fråga vart? har nyss gjort min 600mila o det gick på 1000:- inkl olja o filter

Fun Bike i Västerås. Det är på grund av den höga kostnaden jag undrar vad dom egentligen gör som är så dyrt.
 
Jag använder några stora fina som jag köpte på s-racing. Vet ej fabrikat.
Noggrann läsning av texten ger att det handlar om kraschpuckar som inte är orginaltillbehör.
"De ovan nämnda undersökningarna och testerna har visat att andra kraschpuckar än Kawasaki orginal kan ha en ogynnsam påverkan på ramen på grund av sin vikt, form, montering, osv. Detta kan ge upphov till höga vibrationer i motorfästet som, speciellt på den högra sidan, som kan resultera i sprickbildningar i svetsen eller i fäste."

Finns väll bara ett sätt att tolka detta antar jag.


Jag har inte kawasakis puckar och har ingen som helst aning om hur dom ser ut!!!!!!!!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!!!!!!!!!!i!i!!!!va

Min mening var att det låter som de försöker slingra sig undan med att först skuldbelägga icke-originalpuckar för att sedan smyga in att deras puckar byts för säkerhets skull...

När jag pratade med en trevlig man på Kawasaki tidigt i våras hade han inga synpunkter på Powerbronze-puckarna, men nämnde att Kawasakis originalpuckar var bortplockade för att de var felaktiga. Som konstruktionen ser ut kan jag tänka mig att de genererar ett stort vrid på ramen om man går omkull.
 
Last edited:
Om det skiljer så mycket, kan det ju löna sig att åka X antal mil för att få hojen servad....:jisses:va
 
Min mening var att det låter som de försöker slingra sig undan med att först skuldbelägga icke-originalpuckar för att sedan smyga in att deras puckar byts för säkerhets skull...

När jag pratade med en trevlig man på Kawasaki tidigt i våras hade han inga synpunkter på Powerbronze-puckarna, men nämnde att Kawasakis originalpuckar var bortplockade för att de var felaktiga. Som konstruktionen ser ut kan jag tänka mig att de genererar ett stort vrid på ramen om man går omkull.

Jag vet inte hur orginalpuckarna ser ut, men jag antar att de skruvas fast runt ramen? Eller fästs de på samma sätt som powerbronzepuckarna?
Ser på din avatar att vi har precis likadana. Har jag gjort att förhastat beslut?
Simpa
 
Någon som vet exakt vad dom gör på 600 mila servicen? Dags för tjejens hoj nu, känns drygt att betala 2300 om dom bara kollar genom cykeln och byter olja och filter, det kan jag lika gärna göra själv.

Garantin går endå ut under vintern.

Hmmm. När jag köpte min för mindre än en vecka sedan hette det att "Ingen service på ER-6n de första 2400milen kommer kosta mer än 2.000:-" Kanske är en lokal grej de kör här i Karlstad.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top