ER6-tråden

Ledsen,men orkar inte läsa alla sidor här,har en fråga: Skulle kanske fixa ett slipon till sambons ER-6f 07,vilka el vilken anser ni vara bästa köp? Och gärna var ni köpte dom oxå:tummenupp Kan gå och få rätt grymt ljud i dom va?

Tacksam för svar!

Kan varmt rekomendera Arrows slipon, finsn till bra pris på http://www.redracingparts.com/en/english.htm.

Låter riktigt bra enligt många här på SH, låter ännu bättre om man tar ur DB-killern.:yoparty
 
För alla er som är intresserade av att veta hur pass bra prestandamässigt en ER6a står sig i jämförelse med större maskiner, kommer här en liten vink.
Har en kompis som har en VTR 1000 firestorm (110 hk), vi var bara tvungna att jämföra våra hojjar. OM jag blev förvånad!!! Min er6f hängde med ända upp till 200 km/h innan den började tappa mark, (som ni vet varvar den 10000 vid 220 km/h). OBS helt original!! ska beställa ett ARROW slipon och pipercross sportfilter och även dreva den ett kugg fram.
Sen ska det provköras mot VTRen igen och se om man kan hänga med även över 200 knyck. OBS vi testade på en flygraka!! ej allmän väg så det fanns inga hinder eller bilar ivägen.
 
Undrar om någon provat effektluftfilter. Såg att det fanns BMC på johansmc.se.
Är det värt 840 + frakt?
 
Hej!

kolla pris på Kn filter innan du köper annat, hört rykten om att det är bäst o att det är bra pris på dom,

Om du ska dynojeta eller slänga dit en powercomander med annan luftburk måste du byta till ett öppnare luftfilter. :tummenupp
 
DNA high performens filter är ett fint filter till ER6an, som tas in av touringbutiken.
Tror det ligger på 588 kr.
Annars finns Pipercross på ninja650shop.com
Tror inte att K&N fått ut något filter till er6an än.
Var inne på Beviks i Lindköping för att just köpa ett K&N, men dom kunde inte ta hem något då det inte fanns med på nya listan från K&N.
 
nu är det en till som kan sålla sig till vara en lycklig er6 ägare!
nämligen JAG!

Första hojen så inte så mkt att jämföra med direkt och kortet är nån vecka bort...men guuu va kul det är att köra motorcykel :yoparty

blev en svart - 07
 
Grattis :yoparty bara o köra upp o ut o sladda sen då:D he he he........

Är en hojräv som åkt en del o gillar den lila 650´n man kan gasa på ganska så friskt o så går det att köra på bakslangen med den. Det räcker för mig som varit lagom knäpp o kört i 250km o tyckte att var ju jävligt dumt.

Men det var en annan hoj o historia.:tummenupp
 
Något som hade varit kul att veta är effektökning man kan få ut av en powercommander med tillbehör. luftfilter, slipon.

Funderar på om det är värt det hela.. :confused:
 
Något som hade varit kul att veta är effektökning man kan få ut av en powercommander med tillbehör. luftfilter, slipon.

Funderar på om det är värt det hela.. :confused:

Jag har GPR slipon och lämnade in min för service idag kan ej svara på om hojen går bättre för satte på den direkt men låter som sagt otroligt bra.
Monterar powercommander och bänkar den isamband med service och enl. mecken så blir hojen starkare med GPR slipon men den bör uppgraderas med PC och bänkas för att den ska gå renare och få ut mest prestanda.
Hämtar den idag och då ska det gasas så kan ju återkomma med hur bra den går...
 
Vad har ni för bensinförbrukning på era hojjar?
Eftersom jag fortfarande väntar på min uppkörningstid :huvet så är det lite svårt att räkna ut på min egen.
 
Vad har ni för bensinförbrukning på era hojjar?
Eftersom jag fortfarande väntar på min uppkörningstid :huvet så är det lite svårt att räkna ut på min egen.

Jag kör min på ca. 0,4, aldrig över 0,5, och jag kör inte speciellt lungt.
 
Ligger också under 0,5.
Senast med skjuts 20mil drog den 0,48 väldigt blandad körning..

Ska ja komma upp i 0,7 så vettefasen :confused:
 
Jag tycker att ER6-n är väldigt fin. Dessutom verkar den ha bra prestanda och priset är riktigt trevligt.:)
Det enda jag egentligen reagerat lite på är svingen. Den ser ganska tunn ut.. Någon som har haft problem med den eller som hört någon som haft problem? Jag väger iofs bara strax över 60 kilo så den ska nog hålla. Är mest nyfiken.
 
Jag tycker att ER6-n är väldigt fin. Dessutom verkar den ha bra prestanda och priset är riktigt trevligt.:)
Det enda jag egentligen reagerat lite på är svingen. Den ser ganska tunn ut.. Någon som har haft problem med den eller som hört någon som haft problem? Jag väger iofs bara strax över 60 kilo så den ska nog hålla. Är mest nyfiken.

No problems!
 
Nu har jag mont powercommander Hmmm? nöjd? nope inte alls nöjd, trodde det skulle ge effekt men fan vad jag lurade mig själv, bänkörd o allt kostade 5500kr. men okej det finns fördelar de är att den går renare o fixar alla varvtal oavsett växel o känns som att den går renare o bättre. Med G&G´s ljuddämpare o pc så blir det på bakhjulet 61,51nm och 67,53hp och en mycket fin kurva över hela registret. något du undrar över??? bara o fråga, prismässigt att köpa pc är dyrt men men...:)

(kan bero på ljuddämaren)
Orginal luftfilter sitter i pga att det inte ger mer eller bättre effekt bara att motorn suger in mer skit o damm, det finns luftfilter på marknaden men de MÅSTE tvättas o sprejas med olja OFTA, min hoj finns i Eskilstuna om det finns någon med ER6N som vill rejsa o kolla vems hoj som går bäst, vore kul :)
 
Back
Top