ER6-tråden

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
Peterlan skrev:
2626211 Sådär ja. Hämtade min ER-6 på lunchen idag. Känns bra... Väldigt trevlig moppe, känns säker trots väglaget idag. Skojig motor, ska bli intressant efter några mil när jag törs varva ur den. Lite besviken på bromsarna dock. Tungjobbade, men dom kanske kommer till sig efter ett tag? Backspeglarna är precis som jag läst, värdelösa, ser absolut inget bakom hojen i dom.
Nu ska jag ut och ta en tur till macken tror jag, dom tömde bara i 5 liter snåljåparna.

Grattis till ett bra köp, du kommer inte ångra dig det vågar jag lova.:tummenupp

Jag tycker att mina bromsar funkar helt ok, jag har tidigare haft ett par motarder och de är väl inte i den klassen, men inte alls dåliga, lyfte mitt bakhjul iaf :tungan

Kan tänka mig att man har svårt att se i backspeglarna om man är lite 'bredare' jag har inga större problem, behöver dock dra in armbågarna om jag vill ha fri sikt bakåt.


Ps. det är vid 7000 rpm som det roliga börjar, den som väntar på ngt gott...
 

Borat

Guest
Grattis Peterlan! Själv har jag hunnit med ca 50 mil nu, fast nu börjar ju vädret ställa till det. Hade eg. hoppats på att kunna köra in det hela vägen och få första servicen avklarad innan vintern, men det bli nog svårt nu. Har försökt hålla hårt på 4000 rpm-kravet, men man skulle bra gärna vilja ösa på lite mer.

Ha det bra :yoparty
 

KR250

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Blandat
P.s Hörde ett rykte att Kawa kommer visa upp ett värstingbygge av ER6 på Mc mässan nästa år. Kromat och turbo
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Jo det har talats lite om det innan, tydligen AVA MC som pillar med den... vill ha bilder av nån från mässan sen!
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
styre?

Ni som bytt styre på era ER-6'or, vad är anledningen? :confused:
Jag har avverkat några hundra mil nu och tycker att styret är toppen, passar mig utmärkt iaf. Eller är det bara estetiskt?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
jesse_j skrev:
2628532 Ni som bytt styre på era ER-6'or, vad är anledningen? :confused:
Jag har avverkat några hundra mil nu och tycker att styret är toppen, passar mig utmärkt iaf. Eller är det bara estetiskt?
Jag har inte bytt ännu men jag tycker det är något för högt och inte så snyggt men framför allt så är det böjt för mycket bakåt. Ett rätt högt crosstyre skulle bli bättre på alla sätt.

Men gillar du styret ska du naturligtvis behålla det. :tummenupp
 

Borat

Guest
Varför sätter man eg. på en slipon, är det bara för ljudets skull? :confused:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Borat skrev:
2629226 Varför sätter man eg. på en slipon, är det bara för ljudets skull? :confused:
Ljudet, vikten, storleken, utseendet. Mitt LeoVince väger 3-4 kg mindre än original, är mindre och snyggare med ett riktigt fint ljud. Lita dock inte på att du får någon extra effekt, i alla fall inte som känns.
 

Borat

Guest
En märklig fråga kanske, men hur "hårt" kan man gå åt hojen när man tvättar den. Första hojen, så jag är rädd att jag är lite försiktig. Hur pass känsligt är det med vatten mer i "innandömmet"? Man vill ju kunna komma åt ordentligt och få bort skiten. Efter första tvätten var hojen fortfarande halvskitig på sina håll...
 

Darre81

Shak rules
Gick med
3 Feb 2005
Ort
gbg
Hoj
GSXR-600 offroad,CRF 450-04
Tjena!
håller på att bygga om lite på hojen och tänkte sätta på ett fatbar, undra om kablaget orginal e tillräkligt långt eller åker man på att byta?
kan ju inte ha orginal styret med den vinkeln.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Neutral skrev:
2629233 Ljudet, vikten, storleken, utseendet. Mitt LeoVince väger 3-4 kg mindre än original, är mindre och snyggare med ett riktigt fint ljud. Lita dock inte på att du får någon extra effekt, i alla fall inte som känns.

Ska köpa s/o till våren när jag rullar ut gamla bettan igen, funderar på Arrow eller G&G båda väger ca. 5 kg mindre än original och ger 2-3 hk... sen är de mycket snyggare också :tummenupp
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Nyss hemkommen efter en lite söndagstur. Blir bara mer och mer förtjust i hojen, och nu börjar bromsarna ta riktigt bra också. Underbart avgasljud i den, precis lagom högt för min smak. Har längtat efter en parallelltwin sen jag hade min Laverda på 80-talet upptäcker jag nu. Körde lite grusväg och sladdade också, kändes bra. En sväng motorväg blev det också, stadigt och fint, trots att det blåser halv storm här i Gävle idag. Än så länge verkar det vara den perfekta hojen, det är bara backspeglarna som irriterar, men dom går ju lätt att byta.
 

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Cross styre...

KR250 skrev:
2625354 Se bilder på hur det ser ut....
Jag måste bara kommentera detta, men frågan är vilket styre som ser bögigast ut, ett fjolligt cross styre eller ett orginal?...men visst alla har olika smak...:)
 
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Lantis skrev:
2629779 Hur gör man för att beställa den lackad? Går inte att klicka på det alternativet.

Jag kontaktade bike-design via mail och pratade med en mycket trevlig kille vid namn Jerry som hjälpte mig..
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Ni som köpt nya ER-6:eek:r, hur har nu gjort med inkörningen? Ska man bry sig om det som står i boken, eller är det bara att gasa på? Handlaren jag köpte hojen av sa att det inte är så noga, "kör som du brukar" sa han. "Ingen segdragning på låga varv bara, men lite varv gör inget."
Några kommentarer på det?
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Jag körde min första 50 mil under eller nära 4000 rpm, sedan började jag gasa lite till de följande 50 milen och efter 100 mil e det full rulle... Rätt eller fel, inte vet jag, men det var så jag gjorde.

Men vad man inte ska göra dock är att segdra den på låga varv, fick jag förklarat för mig.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Peterlan skrev:
2630062 Ni som köpt nya ER-6:eek:r, hur har nu gjort med inkörningen? Ska man bry sig om det som står i boken, eller är det bara att gasa på? Handlaren jag köpte hojen av sa att det inte är så noga, "kör som du brukar" sa han. "Ingen segdragning på låga varv bara, men lite varv gör inget."
Några kommentarer på det?
Köpte min på Blke, fick till svar om inkörning att ej sega eller tokvarva. Så körde jag in min utan problem.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top