ER6-tråden

Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?
 
Ska sätta på mina tank-pads i morgon. Har ni några tips hur man kan få det bra? Man har visst bara en chans sen sitter de som berget?

Jobbigt med svart hoj och björkar på gården insåg jag igår. Min svarta hoj blidde gul... och gult e fult.
 
bikestreet skrev:
2236190 Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?

Det kan du säkert.
 
Vad är det för prestanda på Er6:an, typ toppfarten?

Grymt sugen är man!
 
okej säkert lite glädjemätare men man kör ändå inte så fort så ofta så det räcker nog till :D
 
Neutral skrev:
2234535
Jag har för övrigt beställt en gul naken med ABS i dag från Bröderna Hörbergs i Malmö! Hämtar på lördag. :banana

Då var det nog din gula jag såg när jag hämtade min igår..
Creds till Per Gustavsson hos Bröderna Hörberg i Löddeköpinge.
Jag beställde min silvriga därifrån i tisdags(13/6). Köpte komplett utrustning också. De hade varken hoj eller byxa/jacka hemma men de ordnade allt till dagen efter(14/6). :tummenupp
Så nu har jag min hoj och skall brumma till Öland strax! Weee! :banana
 
Kung Eilert, N, Gul, ABS
Gamebox, N, Gul
Gustav1, N (outlaw edition) Svart!
Amenshit!, N, ?
SGR, N, Silver
Scorpion, N, Svart (G o G avgas)
VX, ER 6N GUL
Hanks, N, Silver, ABS (Leo Vince slipon
dannew, N, Gul, Leo Vince, Krashad :-(
nalberg, N, Gul, kommer Leo Vincie
 
t_ekdahl skrev:
2232704 Själv lyckades jag hålla mig "repfri" i typ 5 mil (hem från mc affären) sen hade jag en repa på tanken !! :mad:

Funderar på om man kanske kan polera bort den med ett sådant vax som innehåller färgpigment ?!..

Va tror ni ?

Lämnade in min, svart med ABS, på lackförsegling det första jag gjorde när jag fick den, körde lite först såklart...
Kostade inte mycket men är värt att göra för att den ska hålla sig fräsch.

I samband med lackbehandlingen poleras mindre repor bort.

http://www.ditec.se/faq/default.php


Skönt att lämna bort till dom som vet vad dom gör...
 
Neutral skrev:
2239270 Vad kostade lackförseglingen?


Beror på hur mycket kåpor och vilket skick lacken är i. Min är ju helt ny plus att ER6n är ju väldigt naken.
500-1000:- för motorcykel i bra skick.
 
t_ekdahl skrev:
2236432 Enligt broshyren är toppfarten 180 km/h men jag har varit uppe i typ 205-210 km/h med min... :D

// tommy

enligt regbeviset så är den konstruktiva maxfarten 200km/h. min har gjort 215 på mätaren i lite nedför. tänkte kolla den med gps. 10km/h känns som en normal diff vid 200 tycker jag
 
Hoho..

Nån som har problem med vibrations ljud från tanken??? skrammlar en del på min, sätter man knät emot försvinner det, hörs även om man rör tanken när hojen är avstängd.. inget världsproblem direkt,,men men

/Fredrik
 
SGR skrev:
2243804 enligt regbeviset så är den konstruktiva maxfarten 200km/h. min har gjort 215 på mätaren i lite nedför. tänkte kolla den med gps. 10km/h känns som en normal diff vid 200 tycker jag
Jag har en 67hk 240 kilos Guzzi som uppmätts till verklig fart 201 av Motorrad, själv har jag haft 215 på mätaren med väskor och tält men med rejäl glädjemätare antagligen. Var det inte tio % felvisning, enligt nån MC tidning på ER 6an? Fem hästar mer, och en massa kilon färre borde väl göra över 205 är min gissning, verklig fart. Bra aerodynamik, dessutom på Kawan, ser det ut som. Själv har jag lite kvar i handtaget i 200 sittande, med Goretexställ. Fast toppfart ska ju egentligen mätas som ett snitt av samma vägsträcka åt båda hållen, vinden har ju stor betydelse. Få se om jag törs åka fortare nån solig dag.. :)
 
stjärten

är det någon som lyckats satt in regskylten i hjulhuset på ett snyggt sätt än och fått bort den jädrans skylthållaren?
 
Amenshit! skrev:
2244322 Jag har en 67hk 240 kilos Guzzi som uppmätts till verklig fart 201 av Motorrad, själv har jag haft 215 på mätaren med väskor och tält men med rejäl glädjemätare antagligen. Var det inte tio % felvisning, enligt nån MC tidning på ER 6an? Fem hästar mer, och en massa kilon färre borde väl göra över 205 är min gissning, verklig fart. Bra aerodynamik, dessutom på Kawan, ser det ut som. Själv har jag lite kvar i handtaget i 200 sittande, med Goretexställ. Fast toppfart ska ju egentligen mätas som ett snitt av samma vägsträcka åt båda hållen, vinden har ju stor betydelse. Få se om jag törs åka fortare nån solig dag.. :)

idag gjorde min hoj 215 km/h UPPFÖR hallandsåsen söderifrån med någon toke på den. känns som om den har kraft nog att köra fortare om man drevar om den (jag vet, va fan skulle man göra det för, de e ingen motorvägsplastraket) men den verkar ha potential för lite högra farter om man kryper ner med skallen.
40 underbara mil avverkades idag i skåne och halland. tack för rundan dainesebiker.
 
SGR skrev:
2245660 idag gjorde min hoj 215 km/h UPPFÖR hallandsåsen söderifrån med någon toke på den. känns som om den har kraft nog att köra fortare om man drevar om den (jag vet, va fan skulle man göra det för, de e ingen motorvägsplastraket) men den verkar ha potential för lite högra farter om man kryper ner med skallen.
40 underbara mil avverkades idag i skåne och halland. tack för rundan dainesebiker.

Vilken fart nerför då? 5 eller 6:an i 215?
 
Hämtade min i går och körde första rundan i dag. Skitkul hoj alltså men styret är fucked up, måste bytas mot ett crosstyre, helt fel form på original.
 

Bifogat

  • IMGP9228_800.JPG
    IMGP9228_800.JPG
    126.6 KB · Visningar: 353
Back
Top