ER6-tråden

Scorpion.SE skrev:
2228524 Hmmm, funderar att släng på tail raiser på hojen:

http://www.s-racing.com/album.php?c=230

Undrar om det blir bra, vad tror ni?
Dra upp den i 200 först, testa att ruska lite i styret, medan du kniper med knäna. Eller i den hastighet du tycker den borde svänga lättare. Inte skulle jag vilja ha min mindre stabil, tycker den är väldigt lättsvängd. Du går ju ned i försprång, antar jag, med risers, det är väl idéen med en sån. Eller blir det inte så stor skillnad? Jag menar, ett riktigt wobbel är inte så kul.. Eller funkar risers på nåt annat sätt också, vad gäller geometrin? Har aldrig hört talas om sånt förr, please, lär mig mer!
 
Amenshit! skrev:
2232083 Dra upp den i 200 först, testa att ruska lite i styret, medan du kniper med knäna. Eller i den hastighet du tycker den borde svänga lättare. Inte skulle jag vilja ha min mindre stabil, tycker den är väldigt lättsvängd. Du går ju ned i försprång, antar jag, med risers, det är väl idéen med en sån. Eller blir det inte så stor skillnad? Jag menar, ett riktigt wobbel är inte så kul.. Eller funkar risers på nåt annat sätt också, vad gäller geometrin? Har aldrig hört talas om sånt förr, please, lär mig mer!

Hmmm, ja, en "wobbler" vill man ju inte ha...

Men måste dock prova, blir ju snyggare om den är lite högre bak dock (tror jag)
 
Tvättade hojen igår och såg att där var 4! stora och långa repor på tanken :censored :mad: :gråta :4skrika :död :censored.

Efter mycket funderande är det kanske möjligt att jag själv har gjort det med klockan när jag någon gång rättat till höger knäskydd :huvet. Tycker det verkar osannolikt men trots det det mest sannolika...

FAN! :mad:

150 mil = 2 bockade nycklar och repor på tanken... Jag kommer väl köra ihjäl mig innan 200 mil med detta tempot :tungan
 
Kung Eilert skrev:
2232257 Tvättade hojen igår och såg att där var 4! stora och långa repor på tanken :censored :mad: :gråta :4skrika :död :censored.

Efter mycket funderande är det kanske möjligt att jag själv har gjort det med klockan när jag någon gång rättat till höger knäskydd :huvet. Tycker det verkar osannolikt men trots det det mest sannolika...

FAN! :mad:

150 mil = 2 bockade nycklar och repor på tanken... Jag kommer väl köra ihjäl mig innan 200 mil med detta tempot :tungan

Själv lyckades jag hålla mig "repfri" i typ 5 mil (hem från mc affären) sen hade jag en repa på tanken !! :mad:

Funderar på om man kanske kan polera bort den med ett sådant vax som innehåller färgpigment ?!..

Va tror ni ?
 
beställt

Ahapp..

Då har man beställt en silver er6n.. :D
Var och testade igår och handlaren lovade att han skall ha den ihopskruvad tills imorrn. :tummenupp
Vi får väl se, vore perfekt då jag ska till öland och stannar över helgen, borde vara lagom för inkörning. :)
 
taliz skrev:
2232987 Ahapp..

Då har man beställt en silver er6n.. :D
Var och testade igår och handlaren lovade att han skall ha den ihopskruvad tills imorrn. :tummenupp
Vi får väl se, vore perfekt då jag ska till öland och stannar över helgen, borde vara lagom för inkörning. :)

Skruva ihop?

Köper han den i delar :hihi
 
Scorpion.SE skrev:
2233461 Skruva ihop?

Köper han den i delar :hihi

Fråga inte mig. :)
Men det vore väl inte alltför konstigt om tex hjul, styre osv inte var monterat vid transport(för att få det kompakt..)?
 
taliz skrev:
2232987 Ahapp..

Då har man beställt en silver er6n.. :D
Var och testade igår och handlaren lovade att han skall ha den ihopskruvad tills imorrn. :tummenupp
Vi får väl se, vore perfekt då jag ska till öland och stannar över helgen, borde vara lagom för inkörning. :)


Hm...o min silvriga kom aldrig till sverige, så ja fick ta en guling i stället....
 
Böjjarn skrev:
2233537 Hm...o min silvriga kom aldrig till sverige, så ja fick ta en guling i stället....

Låter som nån visa handlarn dragit för att bli av med en gul, alla vet ju att gult är fult! :hihi
Fast jag kanske inte borde säga något, inte fått den än ju..
 
t_ekdahl skrev:
2232704 Själv lyckades jag hålla mig "repfri" i typ 5 mil (hem från mc affären) sen hade jag en repa på tanken !! :mad:

Funderar på om man kanske kan polera bort den med ett sådant vax som innehåller färgpigment ?!..

Va tror ni ?

Hej.
Jag jobbar med båtar, där använder vi Autosol och rubbar med. Det tycker jag att du skall testa, med en riktig polermaskin dock, inte för hand det är ingen ide. Det används även inom lackbranschen.
 
Scorpion.SE skrev:
2233461 Skruva ihop?

Köper han den i delar :hihi
Hojarna kommer på pall nästan färdiga men inte helt, t ex kan framhjulet vara av m m så lite montering är det allt och de gör väl funktionskontroll också samt att skylt ska beställas.

Jag har för övrigt beställt en gul naken med ABS i dag från Bröderna Hörbergs i Malmö! Hämtar på lördag. :banana
 
Neutral skrev:
2234535 Hojarna kommer på pall nästan färdiga men inte helt, t ex kan framhjulet vara av m m så lite montering är det allt och de gör väl funktionskontroll också samt att skylt ska beställas.

Jag har för övrigt beställt en gul naken med ABS i dag från Bröderna Hörbergs i Malmö! Hämtar på lördag. :banana

Grattis till köpet!
Bröderna Hörbergs ligger inte i Malmö, bara så du inte kör fel när du ska hämta den.
 
Gamebox skrev:
2234669 Grattis till köpet!
Bröderna Hörbergs ligger inte i Malmö, bara så du inte kör fel när du ska hämta den.
Tack!

Jag är från Norrland så Malmö var så precist som jag kunde ange det, direkt efter Skåne/Nordafrika. :D Det är lugnt att hitta, jag köpte min banhoj av G:sson också. :)
 
Då har man börjat med inkörningen då......Är det någon som rensat bakdelen o flyttat in orginalblinkarna ännu? Har inte kollat så noga hur det ser ut, men nån kanske har nåt bra tips innan man börjar? (tänker INTE köpa miniblinkerskittet)
 
Gamebox skrev:
2062905 Här har du hur en ER-6n låter orginal.
Klicka Här för att höra.

Min ER-6n har gått ungefär 150 mil nu, och den låter inte alls som i ljudfilen. Min låter mycket brötigare. Dessutom tycker jag inte att den accelrerar så värst mycket snabbare än min förra hoj (ER5 -04). Kan detta betyda att jag har kört in den dåligt? Kanske varvade den för mycket eller segdrog för mycket under inkörningen?

Tacksam för synpunkter.
 
bikestreet skrev:
2235767 Min ER-6n har gått ungefär 150 mil nu, och den låter inte alls som i ljudfilen. Min låter mycket brötigare. Dessutom tycker jag inte att den accelrerar så värst mycket snabbare än min förra hoj (ER5 -04). Kan detta betyda att jag har kört in den dåligt? Kanske varvade den för mycket eller segdrog för mycket under inkörningen?

Tacksam för synpunkter.

Det du kan göra är att testa en annan ER-6n och se om det är någon skillnad.
 
bikestreet skrev:
2235767 Min ER-6n har gått ungefär 150 mil nu, och den låter inte alls som i ljudfilen. Min låter mycket brötigare. Dessutom tycker jag inte att den accelrerar så värst mycket snabbare än min förra hoj (ER5 -04). Kan detta betyda att jag har kört in den dåligt? Kanske varvade den för mycket eller segdrog för mycket under inkörningen?

Tacksam för synpunkter.
Tråkigt... Att köra in en hoj under 500 mil, kan innebära att den blir lite törstigare, (=sämre verkningsgrad=effekt) enligt en god vän, som jobbat med motorer i det militära. Jag hade tyvärr inte heller tålamodet att vänta så länge denna gång, innan jag började känna på den.. Ett sätt att testa din effekt, vore väl att jämföra toppfart, med andra av samma storlek och vikt som du. Och samma kläder, när man byter skinn mot Goretex, kan man tappa en massa toppfart. Min går som ett skållat troll, fast i jämförelse med hur en Guzzi (som jag är van vid) accar, så gör väl allt det..
 
vx skrev:
2234305 Hej.
Jag jobbar med båtar, där använder vi Autosol och rubbar med. Det tycker jag att du skall testa, med en riktig polermaskin dock, inte för hand det är ingen ide. Det används även inom lackbranschen.

Tackar !!

Ska prova det till helgen !

// tommy
 
Back
Top