ER6-tråden

De dämpare jag sett har fäste för originallambdasonden så det är bara att flytta över den. Tror ni hojen går fortare utan lambdasond? :tungan

Min går hur bra som hälst utan lambda. Tror skillnaden är marginell med eller utan på denna hojen..

Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas

Skicka PM till Crazy Martin. Han bygger coola dämpare om du frågar snällt.. :tummenupp
 
Last edited:
Är nybörjare på området men kan det här vara nåt som är relaterat? Vet faktiskt inte vad det är..

Ser ut att vara en plugg som sitter i lambdahålet. Om du (felaktigt) tror att hojen kommer att gå bättre utan lambdasond så skruvar du bara dit dämparen. Annars tar du ut pluggen och skruvar dit sonden från originaldämparen.
 
Ser ut att vara en plugg som sitter i lambdahålet. Om du (felaktigt) tror att hojen kommer att gå bättre utan lambdasond så skruvar du bara dit dämparen. Annars tar du ut pluggen och skruvar dit sonden från originaldämparen.

Provade att skruva loss mässingspluggen och det är ett hål rätt in i röret så det kan nog vara nåt sånt.
 
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår. :)

/Jonas
 
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår. :)

/Jonas

Pengar är till för att göras av med! :tummenupp

Längtar tills jag kan klämma dit burken på hojen till våren!
 
står i valet o kvalet o beställa ett two-brothers blås,,nån som vet var man kan laddda ner film/ljud på det ?
vill ju inte köpa grisen i säcken
 
Vart tänkte du köpa dem? Noterade att de tex är billigare från ninja650shop.com än från twobrothers själva.
jo jag har också sett det :confused:
så det blir från 650 shoppen väntar på svar om priset på frakten,,o så kan jag inte bestämma mig om jag skall ha kolfiber eller titan,,,lutar åt titan hållet,,aluminiumglänset pallar jag dåligt hålla puts på:rolleyes:
 
Frånåkt?

Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...
 

Bifogat

  • er6-zx10.gif
    er6-zx10.gif
    7.2 KB · Visningar: 258
Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...


Snyggt gjort! Det behövs nog kanske inte nämnas men den gröna linjen representerar ZX10an då ja..

Mja, är man rädd för att bli frånåkt får man väl köpa sig en etta och investera i en lite högre försäkringspremie. :)
 
det där gjorde mig mörkrädd så illa kan den inte gå sen är det ju lite missvisande zx10:an gör över 200 på trean :näsblod

Det är ju just det som diagrammet visar - att vi får gasa ur våra upp till 5:an och aldrig överstiger 70 hk medan ZX10:an gör hela accelerationen på 2:an och når 160 hk. Undrar vilken som når 200 först? :D
 
det där gjorde mig mörkrädd så illa kan den inte gå sen är det ju lite missvisande zx10:an gör över 200 på trean :näsblod

Så "illa" är det! Du har väl inte kört ER6an på banan än men du kommer bli överraskad när du gör det. Både av "bristen" på effekt och hur bra den faktiskt uppför sig på banan!

ZX10 gör med originaldrevning ca 195 på tvåan (12800r/m). Glöm det där med hastighetsmätare, på mina mer än 30 års fordonserfarenhet har jag bara stött på en (1) som visat hyffsat rätt (min nuvarande 9-5 aero).
 
Last edited:
Så "illa" är det! Du har väl inte kört ER6an på banan än men du kommer bli överraskad när du gör det. Både av "bristen" på effekt och hur bra den faktiskt uppför sig på banan!

ZX10 gör med originaldrevning ca 195 på tvåan (12800r/m). Glöm det där med hastighetsmätare, på mina mer än 30 års fordonserfarenhet har jag bara stött på en (1) som visat hyffsat rätt (min nuvarande 9-5 aero).

jag har inte ens kört den på gatan och kvalet på anderstorp blir första gången jag sätter mig på den :näsblod
 
Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...
Jag förstår inte ditt diagram. Som det är nu är ZX10:ans effekt proportionell mot hastigheten. Ger ZX10:an bara full effekt på 5:ans växel? Eller förutsätter du att föraren ökar gaspådraget mer och mer ju fortare han kör?
Tänker jag fel eller är det så du menar?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top