ER6-tråden

Va kostar överdrag och tankväska från Bagster i runda slängar? nån som vet?
överdraget går på ca 1200 o väskan lika mycket tror jag

rätt dyrt men det sitter asfint:tummenupp

Jo, jag har inget överhuvudtaget att klaga på. Förutom möjligen då att aluminium varianten var slut när jag la beställningen. Annars var det "smooth sailing".. :tummenupp

kanske e lat som inte orkar leta i tråden :D
men var köpte du blåset från,e länk hade varit najs :)

Last edited:
@Preben: Köpte det via www.ninja650shop.com som är Kawasaki/Ducati återförsäljare, skitsmidigt.

@Doable: Jupp, fick tulla tyvärr men som sagt så gick det ändå att spara tusenlappen även om det vara legitimate.. :tummenupp

@Preben: Köpte det via www.ninja650shop.com som är Kawasaki/Ducati återförsäljare, skitsmidigt.

@Doable: Jupp, fick tulla tyvärr men som sagt så gick det ändå att spara tusenlappen även om det vara legitimate.. :tummenupp

Men hrm, 2600:- för den med titanium?
Bara den + frakt går ju på $445, dvs 3150:- sek exkl tull då.
Har dom höjt priserna eller har du fått rabatt för alu var slut? :)

Last edited:
Det är inte titanium varianten, aluminium är det.

Mjaha, då antog jag fel eller så skrev du fel.
Hursomhelst, verkar va schysst pipa, har lyssnat igenom allt på http://www.kawasaki-bikers.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3075
och Arrow verkar ju vara mest "bang for the buck".
Filmerna på den där siten är ju knappast topkvalitet så det är lite svårt att avgöra exakt vad som är "bäst" men... Jag tycker att Jardine låter för mkt och Scorpion för lite, resten är för dyra. Lite sugen på Two Brothers med, fin och låter bra.. Synd där inte är G&G också.

Nyfiken...

Kan ni vara snälla och lista er ni som tänkt köra bana med er ER6 iår?

EDIT: Skapat tråd att anmäla intresse i.... LÄNK

Last edited:
Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas

Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas

vad jag förstått så kollar de inte avgasvärden på hojar, som på bilar. om bilbrovnignen nu skulle göra det så slänger du bara på orginal på några minuter. hojen är ju miljlklassad enl euro III normer, vilket är krav 2007 för nya hojar. men du kan koppla bort lambdasonden om du köper en utan kat. en utan kat väger mindre vilket är plus och ska ju gå bättre. så köp vilken du vill, samvetet bestämmer i miljöfrågan.

vad jag förstått så kollar de inte avgasvärden på hojar, som på bilar. om bilbrovnignen nu skulle göra det så slänger du bara på orginal på några minuter. hojen är ju miljlklassad enl euro III normer, vilket är krav 2007 för nya hojar. men du kan koppla bort lambdasonden om du köper en utan kat. en utan kat väger mindre vilket är plus och ska ju gå bättre. så köp vilken du vill, samvetet bestämmer i miljöfrågan.

Tack för ett snabbt svar. Koppla bort lamban, hur gör man det, och kommer inte det att ge något felmeddelade eller liknande på cykeln?

/Jonas

Tack för ett snabbt svar. Koppla bort lamban, hur gör man det, och kommer inte det att ge något felmeddelade eller liknande på cykeln?

/Jonas

det sitter en kontakt som du inte har någonstans att fästa sen bara, som idag är kopplad till katdelen.
det ska inte ge något felmeddelande nä när den kopplas bort.

det sitter en kontakt som du inte har någonstans att fästa sen bara, som idag är kopplad till katdelen.
det ska inte ge något felmeddelande nä när den kopplas bort.

Den kanske inte visar nåt felmeddelande i displayen, men datorn lagrar nog felkoder 33, 67 och 94. Är det inte så att den går i limp-mode då dessutom? Finns det öht någon anledning att köra utan lambda?

Den kanske inte visar nåt felmeddelande i displayen, men datorn lagrar nog felkoder 33, 67 och 94. Är det inte så att den går i limp-mode då dessutom? Finns det öht någon anledning att köra utan lambda?

Näe, utan lambda blir det nog inget bra, den skall man nog ha kvar även om man kör utan kat.

Näe, utan lambda blir det nog inget bra, den skall man nog ha kvar även om man kör utan kat.

verkar inte som om hojarna på den amerikanska, kanadensiska och australienska marknaden verkar inte ha oxygen sensor (5-8 i manualen)
kan det vara så att de kör utan sensor och after market dämpare i framför allt usa då saknar denna ingång?
det är bara en gissning, rätta mig gärna om jag har fel

Vet inte riktigt hur det är i USA men jag köpte ju mitt Arrow därifrån det är ju dock made in Italy, precis likadant som det man köper i butik i sverige så nån stor skillnad kan det ju inte vara. Lambda måste väl hojarna ha i usa också?

De dämpare jag sett har fäste för originallambdasonden så det är bara att flytta över den. Tror ni hojen går fortare utan lambdasond? :tungan

Är nybörjare på området men kan det här vara nåt som är relaterat? Vet faktiskt inte vad det är..

DSC_0040.jpg

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!