ER6-tråden

Körde ett antal längre rundor (2-3 timmar) i svalt väder, mellan 0an och 10 plusgrader. Kan inte påstå att jag frös om mer än händerna, men det åtgärdades i sin tur med bättre handskar. Det enda vinden tar på är väl skallen, halsen och händerna känns det som. Jag sitter riktigt bra på den med mina 1.78/80kg! Det känns inte som ett problem att åka några timmar mellan vilopauserna, varken motorväg eller kurvig vanlig väg.

Riktigt billig att försäkra trots nytaget kort. Jag längtar tills om 1½ år när man fyller trettio, då blir det ännu billigare!

Nu är styret/hugger/pc3 på plats!

Kan förresten inte påstå att regnigt väder spelade så stor roll, rutan och kåpan räddade en från skurarna!
 
Last edited:
Säg att du är intresserad av att se hur det går till och vill vara med. Brukar jag ofta köra med hos olika typer av "hantverkare". Annars får du åka upp till Sundsvall för Alviks MC är kanon! Peter är en av få som även kan trimma förgasarhojar och då menar jag inte att sabba förgasarna med Dynocrap.



Kawa brukar ha M10x1,25 (fingängat alltså) på nyare hojar. Är rätt säker på att ER6 har det också.

man tackar, ,man tackar:tummenupp
 
jungfrutur

Då har du nog ungefär samma goa magkänsla när du går o lägger dig som jag haft ett par veckor nu...vi har fått snö så det blir nog ett tag till jungfruturen:näsblod

Tjänare!! körde faktiskt en sväng idag!! det kommer att ta tid innan man kommer in i det men känslan är oförklarigt!! yeeeeeeeeeeeeeeeaaaa..........:yoparty :yoparty
 
Var ute på älven idag...med skotern alltså. Meeeeen jag vill ha ut min ER6!!!
 
Ingen fler än jag som får en konstig luftvirvel runt hjälmen i motorvägsfart?
Om jag sträcker på huvet så att jag får "ostörd" vind så stör det mindre.
Jag är ca 180 cm.
Kanske någon som testat att kapa rutan en bit eller tom satt på Touringglaset?
 
Ingen fler än jag som får en konstig luftvirvel runt hjälmen i motorvägsfart?
Om jag sträcker på huvet så att jag får "ostörd" vind så stör det mindre.
Jag är ca 180 cm.
Kanske någon som testat att kapa rutan en bit eller tom satt på Touringglaset?

Jag har iofs ingen F, men på min ZX9R jag hade förut så var det ungefär samma sak.
Kan gå att avhjälpa med annat kåpglas.
MEN... Icke att förglömma, så gör hjälmen VÄLDIGT stor skillnad på hur påverkad man blir.
Med min gamla hjälm (i 1500-kronorsklassen) så var det jobbigt.
Men med min nya Arai RX-7 så kan det blåsa hur mycket som helst :hihi
 
Jag har iofs ingen F, men på min ZX9R jag hade förut så var det ungefär samma sak.
Kan gå att avhjälpa med annat kåpglas.
MEN... Icke att förglömma, så gör hjälmen VÄLDIGT stor skillnad på hur påverkad man blir.
Med min gamla hjälm (i 1500-kronorsklassen) så var det jobbigt.
Men med min nya Arai RX-7 så kan det blåsa hur mycket som helst :hihi

Min Schuberth® Concept sägs vara en av de mer tysta slagen så jag tror faktiskt mer på rutan.
Bara jag som stör mig på detta?:confused:
 
Äntligen fått hem PC "tack vajb", trisst att vädret inte tillåter en testsväng.
Imorgon blir det nog tid för att montera, idag ska jag ägna lite tid åt skotern.
Nånting roligt ska jag iallafall åka på i helgen:D
 
Ja det var kul att bli av med det stora paketet. :-)

Själv tog man en sväng in på Alvik och skulle köpa styrändar, slutade med beställda styrändar och ett Pipercross-filter. Var väl inte det jag hade planerat, men visst. :)

Sen hade man fått paket hem också, regplåtspryl + belysning, trevligt... då känns det mindre att man var tvungen att returnera blinkerserna till tyskland en sväng. :P
 
Ja det var kul att bli av med det stora paketet. :-)

Själv tog man en sväng in på Alvik och skulle köpa styrändar, slutade med beställda styrändar och ett Pipercross-filter. Var väl inte det jag hade planerat, men visst. :)

Sen hade man fått paket hem också, regplåtspryl + belysning, trevligt... då känns det mindre att man var tvungen att returnera blinkerserna till tyskland en sväng. :P


Vad ville dom ha för ett pipercross då ? köper du så måste ju jag :tungan
 
600:- blev det, han hade ett ex då han fått hem fel, så det snodde jag åt mig... det såg så ensamt ut när det låg där på lagret. :)

I US går pipercross på $90 x 6.5 = 585 spänn, så i princip tjänade jag dom där 200-300 i frakt/tull.
 
Inte provat att sätta dit det än, funderar på om jag ska knalla ner i garaget nu... men kanske blir imorgon istället.
 
Fan, jag är ruggigt sugen på ett Two Brothers slip on.. låter riktigt mysigt tycker jag. Har dock hört rykten om taskig kvalité på det... någon som vet något mer om det?? :confused:
 
Hmm, undrar om det var nåt om rost eller nån kant som släppte, men det finns väl måndagsex av allt. Jag vet att jag läst nåt sånt om TB iaf, nånstans... men man ska inte tro allt man läser. :)
 
Nu har jag fått hem PC3:a, DNA-filter, 14-drev, och kraschpuckar :D. Ska bli att leka nästa gång jag åker hem till cykeln:)

Har också läst om taskig kvalité på TB, har för mig det var på ninja650forum som det stod nåt om det.
 
Fan, jag är ruggigt sugen på ett Two Brothers slip on.. låter riktigt mysigt tycker jag. Har dock hört rykten om taskig kvalité på det... någon som vet något mer om det?? :confused:

Letade på länk, bara en av många på diverse forum!
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=10035&highlight=quality+two+brothers

My titanium can has come apart at the rivets at the header end of the can.

Jardine told me the same thing. That's why I do not stock them any longer.

Synd egentligen, verkar vara rätt fläskigt ljud på TB, lite dovare än GPE.
 
Last edited:
Back
Top