Er6 n, med eller utan abs?

Richiie

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
På jakt...
Kortet snart fixat, bara uppkörning kvar. :) Har funderat länge å väl men nu känns det som att jag har bestämt mig för en Er6 n. Verkar vara en bra hoj att börja med, men vilken skall jag ha? abs eller utan?

Såvitt jag vet har de flesta sporthojar ingen abs, då kanske det är bättre att köpa en utan så att man är van när man köper ny hoj senare.

Vad säger ni?

Richiie skrev:
Kortet snart fixat, bara uppkörning kvar. :) Har funderat länge å väl men nu känns det som att jag har bestämt mig för en Er6 n. Verkar vara en bra hoj att börja med, men vilken skall jag ha? abs eller utan?

Såvitt jag vet har de flesta sporthojar ingen abs, då kanske det är bättre att köpa en utan så att man är van när man köper ny hoj senare.

Vad säger ni?

MED

Alla gathojar borde ha ABS. (urkopplingsbar kan vara bra för banåka dårå)

Men det är ingen ide´att du åker omkring och vänjer dig vid ett system som iaf inte hade räddat livet på dig i en paniksituation, vilket bevisligen ABS gör, då tester visar att även rutinerade förare nyper till för hårt och bromsar omkull när det verkligen gäller.
Detta bl.a för att man vid gatåka inte alls har den vakenhetsnivån man har på bana, samt ofta har suttit overksam länge och är oförberedd och okänslig i hand/fot osv.

Så köp du ett system som räddar ditt liv, sen kan du vänja dig vid annat system utan ABS då DET är så dax.

Last edited:
Det är en tolkningsfråga för dig.
Tycker du att det är värt pengarna och den xtra vikten?
Hur van åkare är du?
Tja.....

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla