Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Ja, vad säger ni? Skulle det vara en stor konkurrensfördel?
Då menar jag inte som att det skulle vara trevligt om en trafikskola hade det. Utan om det skulle vara så att ni valde trafikskola A istället för trafikskola B enbart därför att trafikskola A har en hoj med ABS-bromsar vilket inte trafikskola B har.
Själv så anser jag att det är så att det är så pass få som köper en mc med ABS-bromsar att det snarare kan vara en fara än en fördel för eleverna när de kommer ut ensamma i trafiken på sina egna hojar. Tänk er någon som vant sig vid att ha trafikskolehojen med ABS-bromsar och sedan köper de en R1 och åker ut och gasar. Det kan lätt sluta illa om de vant sig vid att kunna bromsa hur mycket som helst utan att hjulen låser sig.
Visst, undervisningen kanske skulle gå snabbare för vissa om hojarna har ABS-bromsar. Men är en snabb utbildning viktigare än en säker utbildning?
Då menar jag inte som att det skulle vara trevligt om en trafikskola hade det. Utan om det skulle vara så att ni valde trafikskola A istället för trafikskola B enbart därför att trafikskola A har en hoj med ABS-bromsar vilket inte trafikskola B har.
Själv så anser jag att det är så att det är så pass få som köper en mc med ABS-bromsar att det snarare kan vara en fara än en fördel för eleverna när de kommer ut ensamma i trafiken på sina egna hojar. Tänk er någon som vant sig vid att ha trafikskolehojen med ABS-bromsar och sedan köper de en R1 och åker ut och gasar. Det kan lätt sluta illa om de vant sig vid att kunna bromsa hur mycket som helst utan att hjulen låser sig.
Visst, undervisningen kanske skulle gå snabbare för vissa om hojarna har ABS-bromsar. Men är en snabb utbildning viktigare än en säker utbildning?