ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.
Neutral skrev:
2580152 Varför är det så svårt att tänka sig in i sponsorernas värld ett ögonblick? Kawa lär knappast vara intresserad av att hojarna inte längre ser ut som hojarna de säljer.

Kawa har ju en ER-6 med helkåpa
http://www.motoplanete.com/kawasaki/ER6F.jpg

SV-n finns ju nedre tredjepartskåpor att köpa
http://www.kliktronic.co.uk/Suzuki SV650 side.jpg
Dock tror jag mer på de kåpor gjorde för race, vilka tyvärr precis som du skriver inte påminner om orginal.
http://www.carbontek.com/ctk/images/main/sv650race.jpg
Grymt coola.

Clip-on eller inte gör nog inte så mycket på utseendet tror jag. Det påverkar mer körställning än utseende.

Vänligen Balthazar
 
Last edited:
björn.e skrev:
2580084 Snabbt svar på din fråga. LMS skickade för ett par veckor sedan in en skrivelse med massa gosaker till nästa år. Bland annat var det om att ändra reg för sp klassen. Jag vet att det har diskuterats på Svemo men det är inte klart. Tror att svar väntas inom en hyfsad framtid (Svemo tid mätt :D)


björn

edit Vi (jag o torkel) ville typ ha detta om jag nu kommer ihåg rätt:confused: :


650CC 2st Cylindrar 4takt
Endast regbara fordon.
Byta fjäder i framgaffeln samt bak.
Däck val släps fritt dock dot märkta däck samt vid ”wet race” regndäck
Styre får bytas.
Fotpinnar får bytas.
Ljuddämpare får bytas på 4t
ingen modifiering av motor tillåts.
i övrigt samma som sp reg i dag (där står det redan om fotpinnar och sjaaajt)

Är detta för en egen cup för 4-takt eller tillsammans med 2-taktarna?

Isåfall måste ju 2-taktarna få byta precis samma saker som 4-taktarna. Annars håller det inte i längden.
 
Har läst en del och vart intresserad, frågan är då om min CB600 är godkännd eller om jag msåte införskaffa en till hoj för att delta i denna tävling ?

:tummenupp Himmla bra ide i alla fall måste jag säga :)
 
EBS skrev:
2580308 Är detta för en egen cup för 4-takt eller tillsammans med 2-taktarna?

Isåfall måste ju 2-taktarna få byta precis samma saker som 4-taktarna. Annars håller det inte i längden.


nja inte en egen cup som vi tänkt det. Det enda som skilljer är att 4t får byta till ett slipon dyl. Detta är att org är dyra och går sönder när du kastar hojen. Vidare spelar det ingen roöö om du har 70 eller 72 hästar på en så pass tung hoj. Annars gäller våra förslag samtliga hojar.

björn
 
björn.e skrev:
2580369 nja inte en egen cup som vi tänkt det. Det enda som skilljer är att 4t får byta till ett slipon dyl. Detta är att org är dyra och går sönder när du kastar hojen. Vidare spelar det ingen roöö om du har 70 eller 72 hästar på en så pass tung hoj. Annars gäller våra förslag samtliga hojar.

björn

Då är jag med och det låter vettigt.
I övrig så borde man få byta just ljuddämparen på 2-takt också tycker jag, inte expantionskammaren. Men det kanske man redan får?

/Emil
 
Eftersom tanken har slagit mig att prova roadracing frågade jag en kille i England som kör en SXV 550 i motsvarande klasser hur den hojen var jämfört med de andra nämnda hojarna, svaret jag fick var detta:

The SXV will do about 130mph/210kph flat out (with the right gearing), but because it's about 35kg lighter than a SV650 the big advantage of the SXV 550 is braking, power out of corners, and manouverability. And it's so much FUN!

The ER-6 is not in the same league.

I mina öron låter det som ER-6:an är rätt kass så det är kanske bra med en egen cup så de hojarna iaf får något att köra om. ;)
 
Balthazar skrev:
Ok, du tänkte på den, jag trodde du menade att du skulle modda om den nakna med racekåpor. F:en har jag aldrig sett racebilder på men det går väl förstås, den har dock längre hjulbas (enda skillnaden vad jag vet).

Kakan skrev:
2580351 Har läst en del och vart intresserad, frågan är då om min CB600 är godkännd eller om jag msåte införskaffa en till hoj för att delta i denna tävling ?
Den är väl 4-cylindrig? Ändringen gäller bara 2-cylindriga, annars skulle ju folk kunna ställa upp med CBR600RR t ex.
 
Last edited:
flykay76 skrev:
Jag är bortrest ett par dagar nu och kommer inte hinna svara alla just nu utan först nästa vecka eller i helgen.
Hoppas att det finns mkt trevlig läsning, förslag och frågor när jag kommer hem igen... :tummenupp
.


Jag är klart intresserad. :tummenupp

Räkna med att höra från mig i december. Då bör kostnadskalkyl vara på plats så man kan spara undan lite till nästa år då.
 
Neutral skrev:
2580517
Den är väl 4-cylindrig? Ändringen gäller bara 2-cylindriga, annars skulle ju folk kunna ställa upp med CBR600RR t ex.

mmmmmm så om man vill vara med så får man anskaffa sig en 2-cylindrig då :)
 
Neutral skrev:
2580517 Ok, du tänkte på den, jag trodde du menade att du skulle modda om den nakna med racekåpor. F:en har jag aldrig sett racebilder på men det går väl förstås, den har dock längre hjulbas (enda skillnaden vad jag vet).
Den är dyrare också. Så ska man har en ER-6f plus kraschkåpor så blir det inte särskilt budgetbetonat längre.
 
Borde inte importören ta tag i detta i sin helhelt. OM detta skall vara en enhetsklass borde de leverera "Hela" paketet och plomba motorer mm.

Sälj race kit:
Hoj med plombad topp.
Tillbehörskit med alla tillåtna prylar.
Inga avsteg, inga snedtramp.
Enhetsdäck till vettiga priser under säsongen. Begränsning på ett däcks set/tävling (Endast 1 NYTT set får besiktigas in. Man får träna,kvala på gammalt set om man vill). Visas WET race skylten får man åka på vilka däck man vill.

Sen att dessa hojar kör i samma heat som sp250 är ju en annan femma.


Tror nämligen hela diskussionen svävar iväg.
 
Triggerhappy skrev:
2581175 Borde inte importören ta tag i detta i sin helhelt. OM detta skall vara en enhetsklass borde de leverera "Hela" paketet och plomba motorer mm.

Sälj race kit:
Hoj med plombad topp.
Tillbehörskit med alla tillåtna prylar.
Inga avsteg, inga snedtramp.
Enhetsdäck till vettiga priser under säsongen. Begränsning på ett däcks set/tävling (Endast 1 NYTT set får besiktigas in. Man får träna,kvala på gammalt set om man vill). Visas WET race skylten får man åka på vilka däck man vill.

Sen att dessa hojar kör i samma heat som sp250 är ju en annan femma.


Tror nämligen hela diskussionen svävar iväg.
Samma tanke som jag hade. :tummenupp
En annan fråga, är detta tänkt som en billig instegsklass till RR eller skall det vara en helt öppen klass med mördande konkurrens med både A- och B- förare? Vet att det i tidigare trådar diskuterats säkerhet när fartskillnaderna mellan förare varit för stor. Hur fungerar det i sp250 idag?
 
Absolut A+B-klass! Annars blir jag sur och det vore ju rent bedrövligt! ;)
 
Maverick_ou812 skrev:
2581185 Samma tanke som jag hade. :tummenupp
En annan fråga, är detta tänkt som en billig instegsklass till RR eller skall det vara en helt öppen klass med mördande konkurrens med både A- och B- förare? Vet att det i tidigare trådar diskuterats säkerhet när fartskillnaderna mellan förare varit för stor. Hur fungerar det i sp250 idag?
Det har tyvärr varit endel som blivit varvade 3 gånger under ett race. Det är för mycket, men får hoppas det inte är så nästa år. Dessa personer borde träna mer, men det är ju en annan diskussion som sagt :)
 
Swedie skrev:
2581258 Det har tyvärr varit endel som blivit varvade 3 gånger under ett race. Det är för mycket, men får hoppas det inte är så nästa år. Dessa personer borde träna mer, men det är ju en annan diskussion som sagt :)

Du är mycket rakare än jag...:näsblod
Nåja, mer rejs für alle.
 
Kakan skrev:
2580351 Har läst en del och vart intresserad, frågan är då om min CB600 är godkännd eller om jag msåte införskaffa en till hoj för att delta i denna tävling ?

:tummenupp Himmla bra ide i alla fall måste jag säga :)


Din platsar tyvärr inte då den har fler än två cylindrar.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top