ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Som rubriken lyder, här finns plats för frågor och svar om en tänkt ER6 cup som körs i klassen Sportpruduction 2007.
Det har skrivits lite här och där, senast i Mackes tråd "Silly season SM/S0 och Veidec 2007"
Det blev lite väl mkt offtopic så jag tänkte att vi kunde spinna vidare här.

Shoot!

:tummenupp
 
Reglemente

Ni får gärna hjälpa mig att puscha på medlemmarna som är med i klubbar, styrelser osv. Hade varit bra med ett spikat reglement redan nu i höst för SP klassen.

Jag vill ha däcksbegränsning, kanske max ett nytt sett per helg MEN oxå regndäck. Då kör man sista kvalet och racet på samma däck och håller kostaderna nere...

Hojarna skulle kunna få ha:
Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, slipon (fast orginal klarar sig bättre vid vurpa), stålspunna bromsslangar, hög sadel (Kawa org. tillbehör) och andra fotpinnar, dom flesta lev. har sådan till ER6 nu.


.
 
Så vad tror du, kan det bli av med en ER6 Cup?
SV650 blir väl ett alternativ då eller?

Kul om det blir av i alla fall.

Föresten, kanske man kan ordna med ÅF att ha "raceklara" ER6:or tillgängliga redan från butiken? Mängdrabatt om vi blir många som vill köra, tillgång till reservdelar osv.
 
Last edited:
ape skrev:
2578482 Så vad tror du, kan det bli av med en ER6 Cup?
SV650 blir väl ett alternativ då eller?

Kul om det blir av i alla fall.

Föresten, kanske man kan ordna med ÅF att ha "raceklara" ER6:or tillgängliga redan från butiken? Mängdrabatt om vi blir många som vill köra, tillgång till reservdelar osv.



Jepp:

BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) tar fram ett racepaket på ER6or till förare som ska köra Sportproduktion.
Hojarna kommer att säljas till riktigt förmånliga priser utrustade med det som behövs för racing (Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, racefotpinnar och kåpor dvs. ersättning för lyse/kåpa fram)
Maila mig på: kristoffer@brh.se för mer information i december.

Som jag har förstått det så blir SP en klasss där man kan köra Aprilia RS250 (2-takt max 250cc), Suzuki SV650 och Kawasaki ER6 (4-takt, 2-cyl. max 650cc) samt 4-takt, 4-cyl. max 400cc (tex. Kawasaki ZXR400)

Vi jobbar för en ER6 cup i SP-klassen med fina priser och för att tävla i ER6 cupen måste man givetvis köra just en ER6a...

.
 
Skulle inte t.ex. Aprilias 550cc Motard blir riktigt giftig (för giftig) i en sån här serie? Eller motarderna kanske inte är tillåtna/inte funkar så bra?

Spekulationer...
 
Låter som en kanon idé!!
Men åtminstone 2 set per. Slangar till bromsar, fjädrar i gaffeln?
 
Vore inte detta den perfekta tjejklassen...dvs alla bruttor som åker för skoj skull som aldrig kommer vinna nån killklass iallafall.:tummenupp
 
Varför en separat ER6 cup? Huvudsaken är väl att 650cc 2cyl får köra med SP250?

Mig spelar det ingen större roll. Jag ska iaf ha en ER6a så länge man får lov att köra dem i SP250 på nått sätt :) Om det blir en cup där man dessutom kan vinna saker så destå bättre!
 
Don Quixote skrev:
2578710 Varför en separat ER6 cup? Huvudsaken är väl att 650cc 2cyl får köra med SP250?

Mig spelar det ingen större roll. Jag ska iaf ha en ER6a så länge man får lov att köra dem i SP250 på nått sätt :) Om det blir en cup där man dessutom kan vinna saker så destå bättre!
För de som inte är lika säkra som dig på att köra just ER6 så kan det ju vara lockande med ett bra pris på färdig hoj och chans att vinna prylar. Kawa/BRH vill väl ha så många ER6 med som möjligt och med detta erbjudande locka de som inte bestämt material ännu.
 
Läste på ERF.NU att det såg ut som att 4-takt 2 cyl skulle vara med och köra med 250sp, men blir det inte sjukt mycket skillnad i fart, exempelvis sv650 alt. ER6 vs 250 SP, SP går väll som en tunna skit? Eller tar man ikapp det i bromsingar och kurvor eller? Seriös fråga.
 
Ordnar vi till många förare här o ett rejält intresse runt cupen så tror jag det blir riktigt kul. 10 + förare från SH kommer innebära mucho eftersnack om vem som är bäst :D kul grej minst sagt.
 
Mrlind skrev:
2578766 Läste på ERF.NU att det såg ut som att 4-takt 2 cyl skulle vara med och köra med 250sp, men blir det inte sjukt mycket skillnad i fart, exempelvis sv650 alt. ER6 vs 250 SP, SP går väll som en tunna skit? Eller tar man ikapp det i bromsingar och kurvor eller? Seriös fråga.

SV650 motor i RS250 ram.....is tha shit !!
Som parning mellan två tjejhojar...lite lessbo helt enkelt:rolleyes:

Tror inte jag skall trycka på fler knappar nu.....

Hejja alla tjejer...jag menar VÄL !! ha kul för f-n !
:yoparty
 
sandstream skrev:

Okej, fel sorts ordval :D
Jag menar ju förstås att den kanske inte har så mycket pulver.. (passar på att gardera mig med att jag förmodligen blir omkörd av en 250sp om man nu skulle råka ställa upp i en sån här tävling :) )
 
Mrlind skrev:
2578782 Okej, fel sorts ordval :D
Jag menar ju förstås att den kanske inte har så mycket pulver.. (passar på att gardera mig med att jag förmodligen blir omkörd av en 250sp om man nu skulle råka ställa upp i en sån här tävling :) )

Skiljer väl ca. 10 hästar på bakhjulet. Tror Aprilian tar igen det på chassi och låg vikt.
 
Mrlind skrev:
2578782 passar på att gardera mig med att jag förmodligen blir omkörd av en 250sp om man nu skulle råka ställa upp i en sån här tävling :)

:rofl

.

Mrlind skrev:
2578686 Låter som en kanon idé!!
Men åtminstone 2 set per. Slangar till bromsar, fjädrar i gaffeln?


Jo, gaffel e mjuk, så fjädrar e nog ett måste... :tummenupp
 
Last edited:
Nej, inga motarder... seriöst. Banna dom från klassen. Det blir INTE bra. De kan köra sina egna cup'er.
 
Vad har Svemo sagt om idén?

Ska den här klassen bli något så måste det till någon form av entypsklass med smma regler och krav som SP250. Man kan inte släppa in vad som helst bara för att det är fyrtakt och under 650cc.
Begränsa till SP250 och ER6/SV650 till att börja med och samma reglemente som SP så är de "nya" hojarna i SP-klassen ett kanon alternativ för billig och enkel racing.

Om Svemo nappar på idén (det är ändå de som bestämmer) så ska jag se till att det åtminstånde går att köpa hojar på ett ställe till, både SV och ER.
 
flykay76 skrev:
2578887 Jag tycker inte att man ska blanda in SM-hojar. Tyvärr.

Sedan tycker jag att vi alla hjälps åt att hålla denna tråden till ämnet.
Ämnet är just en ER6 cup och diskutioner kring den och även kring klassen Sportproduction. Men t.ex. Supermotardhojar tycker jag får diskuteras i annan tråd... Okay?

:tummenupp

.

Hur skall man "reglementera" bort dem då ?
En minimivikt som måste uppfyllas eller skall man utryckligen gå in och beskriva vilka hojmodeller som är godkända och vad man får och inte får göra med dem.

Oskruvat har väl inte en SV en suck mot en ER väl ? Och en RS250 kommer väl aldrig ha en chans på ett race medans den säkert kan kvala bättre än fettohojarna. 400cc radfyra har väl inte en sportmössa på nått sätt...både dåligt med effekt och hög vikt !
 
Last edited:
Triggerhappy skrev:
2578947 Hur skall man "reglementera" bort dem då ?
En minimivikt som måste uppfyllas eller skall man utryckligen gå in och beskriva vilka hojmodeller som är godkända och vad man får och inte får göra med dem.


Jag kan inte göra så mkt åt reglementet, bara påverka för ett nytt.
Däremot kan jag sätta kriterier för ER6 cupen...


.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top