Er stads bröllopspresent!

Haha fyfan vad sorgligt.. Undra vilken källarlokal den där kommer stå i.
Vilken underbar kalabalik de skulle bli om kungafamiljens bokföring offentliggjordes. Vad gör dom om dagarna egentligen?

Vilken nytta gör kungahuset då ? :)

bra diskussion du precis drog igång.................... =)

Bra av Borås, men inte så konstigt att dem vill synas på kartan, muppställe med muppmänniskor som klåpar sönder hela västkusten på sommarn med sin oerhört utvecklingsstörda dialekt

BOAROÅAÅAAS cp

Ja, för en president som inte gör någon nytta blir billigare?

LrHuRtÄnkTERuNu?

Vi betalar ju presidenten delvis genom rajjnfällt idag. Monarkin är ett dyrt sätt att underhålla knugen med släkt. Med president tror jag att kostnaden skulle sjunka markant.

"Han är ju så bra reklampelare". Jo, tjena. Han vet ju inte vilken stad han är i och skulle knappt få ett vanligt jobb om han vuxit upp i arbetarfamilj...

/ Jens

Vilken nytta gör kungahuset då ? :)

Det har jag aldrig påstått heller.

Vi betalar ju presidenten delvis genom rajjnfällt idag. Monarkin är ett dyrt sätt att underhålla knugen med släkt. Med president tror jag att kostnaden skulle sjunka markant.

Men vadfan spelar det för roll om man betalar en presidentfamilj eller en kungafamilj som inte gör något? Det kostar pengar likaförbenat.

Edit: Om kungahuset försvinner kommer vi antagligen få en president i stil med Tysklands (Horst Köhler, ni visste antagligen inte ens om att han fanns) som bara åker runt och vinkar. Då kan väl lika gärna kungen åka runt och vinka?

Last edited:
Skillnaden är bara den att en President inte slukar i närheten så mycket resurser som ett kungahus gör. Victoria och hennes Danne boy ska ju bo i något slott i skogen som skulle restaureras för ett tiotal miljoner. Varför kunde de bara inte bott i stan :gnissla

Skillnaden är bara den att en President inte slukar i närheten så mycket resurser som ett kungahus gör. Victoria och hennes Danne boy ska ju bo i något slott i skogen som skulle restaureras för ett tiotal miljoner. Varför kunde de bara inte bott i stan :gnissla

En President i sitt palats brukar inte vara en lågbudgetutgift heller :gnissla

En President i sitt palats brukar inte vara en lågbudgetutgift heller :gnissla

Kostnaden för kung resp. president är i sammanhanget småpengar i statsbudgeten. Det är istället en rent principiell fråga.

Jag anser att det inte går att ha födslorätt till vissa samhällsbefattningar och samtidigt vara en meritokratisk demokrati. Pungkt.

Då spelar det ingen som helst roll huruvida kungen gör ett bra jobb eller inte, eller om en president skulle vara billigare eller inte.

/Anders

Tycker mest synd om Victoria och Daniel som får sitt bröllop förstört av alla dessa diskussioner i media...

Kostnaden för kung resp. president är i sammanhanget småpengar i statsbudgeten. Det är istället en rent principiell fråga.

Jag anser att det inte går att ha födslorätt till vissa samhällsbefattningar och samtidigt vara en meritokratisk demokrati. Pungkt.

Då spelar det ingen som helst roll huruvida kungen gör ett bra jobb eller inte, eller om en president skulle vara billigare eller inte.

/Anders

Jag anser inte att EN person ska styra över folket i en demokrati, punggggt! ;)

Borås stad har tydligen beslutat att skicka en bröllopspresent till Victoria o Daniel.. Kostnad 300000kr

Resultatet se nedan :hihi

Slår er stad detta är det inte dåligt!

hell yeah borås, den där slår fanimig en påse med brinannde hundbajs eller en rutten fisk i en låda med hästlängder! :yoparty

borås kan verkligen det här med att ge folk fingret på ett diskret sätt.

tycker deras pinocchio skulle stått så här -> :FU

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...