Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Faen vad jag är trött på allt tjat om dessa socialbridragstagares (appanage) bröllop, avskaffa monarkin nu det kostar bara en massa pengar till ingen nytta.![]()
Ja, för en president som inte gör någon nytta blir billigare?
LrHuRtÄnkTERuNu?
Vilken nytta gör kungahuset då ?![]()
LrHuRtÄnkTERuNu?
LrHuRtÄnkTERuNu?
Vilken nytta gör kungahuset då ?![]()
Vi betalar ju presidenten delvis genom rajjnfällt idag. Monarkin är ett dyrt sätt att underhålla knugen med släkt. Med president tror jag att kostnaden skulle sjunka markant.
Skillnaden är bara den att en President inte slukar i närheten så mycket resurser som ett kungahus gör. Victoria och hennes Danne boy ska ju bo i något slott i skogen som skulle restaureras för ett tiotal miljoner. Varför kunde de bara inte bott i stan![]()
En President i sitt palats brukar inte vara en lågbudgetutgift heller![]()
Kostnaden för kung resp. president är i sammanhanget småpengar i statsbudgeten. Det är istället en rent principiell fråga.
Jag anser att det inte går att ha födslorätt till vissa samhällsbefattningar och samtidigt vara en meritokratisk demokrati. Pungkt.
Då spelar det ingen som helst roll huruvida kungen gör ett bra jobb eller inte, eller om en president skulle vara billigare eller inte.
/Anders
Borås stad har tydligen beslutat att skicka en bröllopspresent till Victoria o Daniel.. Kostnad 300000kr
Resultatet se nedan
Slår er stad detta är det inte dåligt!
Jag anser att det inte går att ha födslorätt till vissa samhällsbefattningar och samtidigt vara en meritokratisk demokrati. Pungkt.
/Anders
Tycker mest synd om Victoria och Daniel som får sitt bröllop förstört av alla dessa diskussioner i media...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |