Er-5 motsvarigheter?

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
CBR600F3-97
Tjena

Dumpar nu tankarna om att köpa en ny Er-6n eller xt660x.
Jag vill ha en hoj som är i samma klass som er-5, tänkte då lika billig i försäkring osv samnt måste den kunna strypas till 25 kw. Eller vad ska man satsa på för 30000kr?

xt går ju som offroad på BilSport MC = billig försäkring

men vilken 25kW är inte billig att försäkra...?

Jag hade nog huggt till på den här direkt:
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_Monster_600_33185395.htm?ca=14&w=1

Är nog svårt att hitta en hoj i den klassen som har mer attityd och stil. Prismässigt rätt, håller värdet och den där bucklan borde gå att trycka ut med tryckluft och spackla slipa och lacka bort. Är det för mycket jobb finns ju andra tankar.

Lycka till!

/Karl

Annars är det här trevliga hojar, den här är dock gul:

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_Sv650_25kw_33115487.htm?ca=11&w=1

Last edited:
Jag har några tvåhjulingar som ska säljas. Men tyvärr så är nog 25kW den enda körkortsklassen som jag inte har någon i. :tungan

Suzuki GS500 och Honda CB500 är båda hyfsat lika Kawasaki ER-5. Så det är väl något sånt som gäller om man vill ha en vettig försäkring eller en offroad (som t.ex. Suzuki DR650SE eller Yamaha XT600E), eller en motard eller någon naken/halvnaken 600cc (som t.ex. Suzuki Bandit 600, Honda Hornet 600, Suzuki SV650).

Men du kan ju strypa ner nästan vad du vill till 25kW. http://mc-kompaniet.se/

Cb500s

Köp min CB500S -01 med helkåpa. Vattenkyld Twin på 58hk med skivor fram och bak. Finns med strypsats om du vill få ner den till 25kW.
Ovanligt med helkåpa. Har både toppbox oxh sidoväskor med nyckel. När man ska ge sig ut på långfärd.
Helt orginal och med nya däck och bromsbeägg och bra drivpaket.
Blå med guld fälgar.
Tänkte ta fram den i helgen och byta olja, filter stift.
Så sen är det bara att komma och provköra i Årsta!

Cykeln används flitigt som racehoj i england där det finns en speciel klass för denna hoj.
Lika så är det en populär hoj att bygga stunt av.
Lätt och smidig med en rolig motor.

Hade tänkt lägga ut den för runt 30k, men slipper jag lägga ut annons så går jag nog ner något. Skulle vara skänt att slippa alla Puckon som ringer.

Själv ska jag köra NC30 i sommar!

Mvh
Markus

Suzuki sv650 går ju att få för en riktigt billig peng numera.

Kawa ER6 är dyrare och fulare men modernare. Med halvkåpa är den lika snygg men det är ovanligt och ännu dyrare.

Jag hade nog huggt till på den här direkt:
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_Monster_600_33185395.htm?ca=14&w=1

Är nog svårt att hitta en hoj i den klassen som har mer attityd och stil. Prismässigt rätt, håller värdet och den där bucklan borde gå att trycka ut med tryckluft och spackla slipa och lacka bort. Är det för mycket jobb finns ju andra tankar.

Lycka till!

/Karl

Annars är det här trevliga hojar, den här är dock gul:

Duccar kostar dock en del att serva, ventiljusteringen är dyrare och då och då ska man byta kamrem, hojarna ovan har (i likhet med dom flesta icke-duccar) kamkedja.

Suzuki sv650 går ju att få för en riktigt billig peng numera.

Kawa ER6 är dyrare och fulare men modernare. Med halvkåpa är den lika snygg men det är ovanligt och ännu dyrare.

Duccar kostar dock en del att serva, ventiljusteringen är dyrare och då och då ska man byta kamrem, hojarna ovan har (i likhet med dom flesta icke-duccar) kamkedja.

Tja kamremmar bytte jag på min 900 ss i helgen. Tog en halvtimme första gången jag gjorde det. Köpte remmarna från tyskland, kostade 500 kr för två hemma vid dörren och det ska man göra vartannat år. Ventilkontroll tänkte jag göra ikväll, bladmått har jag redan...

Så om man vill lära sig att meka och kan läsa en haynes manual så är det nog inte så mycket blodigare än andra hojar. Det får man ju lätt igen utanför kafét jämfört med en er5:a iallafall :)

Tja kamremmar bytte jag på min 900 ss i helgen. Tog en halvtimme första gången jag gjorde det. Köpte remmarna från tyskland, kostade 500 kr för två hemma vid dörren och det ska man göra vartannat år. Ventilkontroll tänkte jag göra ikväll, bladmått har jag redan...

Så om man vill lära sig att meka och kan läsa en haynes manual så är det nog inte så mycket blodigare än andra hojar. Det får man ju lätt igen utanför kafét jämfört med en er5:a iallafall :)

För en gångs skull ska jag lägga in en brasklapp. Gjorde ventilkontrollen igår på min hoj, det var ungefär dubbelt så svårt som att göra det på min gamla kawa. Men ska man justera tror jag det går lite på ett ut då man slipper ta bor kammarna på duccen. Sen är det lättare att komma åt på monstret än på supersporten.

Grejerna, shimsen, är ungefär dubbelt så dyra till duccen som till min gamla kawan.

Så det är dyrare att serva det är det, lämnar man in det så kostar det väl en arm och ett ben ungefär...
Men jag hade tagit duccen ändå :)

GS500E är överlägset billigast i inköp såväl som ägande. Du kommer att få många slantar över till bensin! Går du upp en klass hittar du CB500S, ER6 och SV650, bra hojar allihop.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park