Epoxylim

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Letar efter ett epoxylim som är beständigt mot värme, olja och som flexar efter härdning. Antar att det finns bättre alternativ än epoxyt från plastic padding. Så vilket är bäst? Är tacksam för förslag :tummenupp
 
Varför just epoxy!? epoxys främsta egenskap är ju knappast att det är flexibelt efter härdning!

Vad är det för material du ska limma!?
 
Behöver iofs inte vara just epoxy, ska täta och överbrygga en skarv mellan två aluminium block. Silikon fungerar säkert oxå men jag vet inte om det står pall för olja och kemikalier.....?
 
Det finns packningssilikon till just oljetätning så det bör ju tåla olja... :rolleyes: :hej
 
Suzuki-Bond (som det står i den Amerikanska manualen), dvs svart silikon-gegga, används flitigt i Suzuki-motorerna, bl.a. mellan motorhalvorna istället för vanlig packning. Jag använder det även runt de yttre dragstängerna (som även funkar som oljekanaler) mellan cylle och topp då jag inte kan ha o-ringar tillsammans med kopparpackningen. Håller tätt om det är rent innan appliceringen. Låt det "härda" i minst 24 timmar innan du startar motorn.
 
Suzuki bond går inte att få tag på längre :(

Skulle beställa lite till min hoj men dem hade själva slut på det.
Medlet var för bra för lilla EU.

Men Yama bond finns kvar vad jag vet.
 
Den svarta silikongeggan från Loctite verkar funka lika bra och är vad jag kör med numera. Klarar definitivt het motorolja och bensin (min soppakransanslutning är silikongeggatätad).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top