EPA-åkare vidrigaste gruppen människor som finns?!?

Vad hade du gjort?

• Antal röstningar
    0
1 knivat däcken, 2 slått in framtänderna på dem 3 baseboll träat motorn och pissat på bilen sen hade jag varit nöjd

Ha ha.. fy fan, det roligaste jag läst på länge!

Antingen är du ju själv bara 15 bast eller och så är du dvärg eller tjej...
Va fan är problemet, tyckte du det var en obehaglig situation är det väl bara vända (det lär ju inte va några gangsters i en epa) eller också hålla käft!

/ Svensken

Antar att du är ironisk. Så du tycker det är ett helt okej beteende? Bara dra ner byxorna och ta den i röven kanske fungerar för dig men jag har andra värderingar.

Du tycker jag (en normal svensson) ska konfrontera två Epa-raggare som är nästan dubbelt så stora som mig själv och på nåt sätt lyckats få fram mitt budskap utan att få ett gapskratt i ansiktet?

Det vore nåt, faktiskt ett riktigt bra alternatv :tummenupp

Epa drägg som är större än en normal Svensson?
Var det ett skämt jag missade eller?
Dom flesta kids i traktorer är ju inte mycket större än en tigerräka !

Ett lindrigare alterantiv till surströmmingsspad är ju räkspad. Luktar "gudomligt" efter en dag eller två i sommarens solgass.
Per:squid

Jag bara hoppas att folk som kommenterat till min nackdel råkar ut för det själv då det inte verkar vara någon big deal för er. Hade jag inte varit 100% säker på att de gjorde det med flit hade jag inte startat tråden. Jag hann se deras skratt och jag vet att ett skrämt/skamset skratt ser annorlunda ut.

Som någon skrev så ska man väl inte generalisera men det finns undantag överallt. Är ju som att säga att "sporthojsåkare kör för fort" inte är ett sant påstående. Det stämmer nog till 90% utan att överdriva och då tycker jag gott att man kan uttrycka sig så då ingen kan vara så dum att de inte förstår att det finns undantag. Jag personligen tror att epa-förare har bättre koll än den genomsnittlige 16-åringen på trafiken men 16-åringen kör inte ett fyrhjuligt fordon om han inte övningskör så jag har svårt att jämföra dem med varandra. :va

Jag är mycket lugnare nu men saken är den att jag tog kortet förra hösten och har inte hunnit åkt ens 1000 mil än så med min ovana plus panikkänslan jag kände kunde det lika gärna ha slutat betydligt värre. De kändes som om de trodde att de spelade tv-spel med noll koll på konsekvenser. Hade ni som argumenterat för Epa-föraren argumenterat för han även om jag dragit i diket med svåra skador alternativt åkt in i ett träd? :confused: (var skog runt om)

Varför jag inte åkte tillbaka och frågade vad de höll på med var för att 1: Jag hade bokat tid till tennis direkt efter, 2: Jag tror inte de hade brytt sig och 3: Jag hade blivit ännu surare om 2:an inträffat. (Att de var mycket större än mig bidrog givetvis, vem fan går o berättar för 2 större snubbar vilka idioter de är hemma hos dem?)

Nu såhär i efterhand ångrar jag mig givetvis att jag inte pratade med dem sansat istället och förklarat vad följderna kunde ha blivit. Finns ju en uppenbar risk att det kommer hända igen eftersom de med stor sannolikhet inte insåg faran de utsatte mig för.

Last edited:
Vad är du själv på vintern?? En GALEN bilist...eller??:va
Du säger ju tillomed att du kör för fort på en kurvig väg...vad väntar du dig ?...han hann väl inte ens se dig.:va

Last edited:
Vad är du själv på vintern?? En GALEN bilist...eller??:va
Du säger ju tillomed att du kör för fort på en kurvig väg...vad väntar du dig ?...han hann väl inte ens se dig.:va

Jag säger inte att jag är en jättebra bilist men jag utsätter inte andra för fara på det sättet, det vet jag.
Det var en 400-500 meter lång raka detta handlade om som jag skrivit tidigare. Det var ingen jättekurvig väg men tillräckligt rolig stundtals för att köra. Att åka sporthoj i 110 (110 PÅ mätaren!) på en rak 70 väg med en stillastående bil på andra sidan vägen anser inte jag som galet. Tror majoriteten som kör/kört sporthoj håller med. Dessutom med skillnaden på hastighetsmätaren mot riktig fart samt polisens 3 km/h konstanta avdrag så hade jag inte ens blivit av med körkortet. Att då kalla det galet? Nja :gnissla

Jag säger inte att jag är en jättebra bilist men jag utsätter inte andra för fara på det sättet, det vet jag.
Det var en 400-500 meter lång raka detta handlade om som jag skrivit tidigare. Det var ingen jättekurvig väg men tillräckligt rolig stundtals för att köra. Att åka sporthoj i 110 (110 PÅ mätaren!) på en rak 70 väg med en stillastående bil på andra sidan vägen anser inte jag som galet. Tror majoriteten som kör/kört sporthoj håller med. Dessutom med skillnaden på hastighetsmätaren mot riktig fart samt polisens 3 km/h konstanta avdrag så hade jag inte ens blivit av med körkortet. Att då kalla det galet? Nja :gnissla

Tillräckligt fort för att tappa körkortet i allafall:rolleyes:

Ha, 400-500m lång raka o du ligger på 100km/t tillåt mig småle igger säkert på 180-200+, med svart skinn o utan varselväst o i det läget är det solklart att man även får köra åt bilisterna, dvs stå på hejdaren även om han inte visar vad han tänker göra.....välkommen till verkligheten

Tillräckligt fort för att tappa körkortet i allafall:rolleyes:

Jag vet inte hur stor skillnaden är på hojen men på min bil så går den i 101 km/h när det står 110 på mätaren. Kollat med 3 olika gps:er som jag litar mycket mer på då det är konstaterat i flertalet tester att hastighetsmätaren ljuger. Så om hojen skulle vara liknande majoriteten bilar så blir 110 på mätaren 101 på lasern och polisens 3 Km/h REA 98 km/h = jag klarar lappen. Sen kan man tycka vad man vill om den hastigheten, körkortet behåller jag

180-200 km/h. Då har man inga som helst regler på sin sida. Allt som händer är ens eget fel. Bara min uppfattning

Jag vet inte hur stor skillnaden är på hojen men på min bil så går den i 101 km/h när det står 110 på mätaren. Kollat med 3 olika gps:er som jag litar mycket mer på då det är konstaterat i flertalet tester att hastighetsmätaren ljuger. Så om hojen skulle vara liknande majoriteten bilar så blir 110 på mätaren 101 på lasern och polisens 3 Km/h REA 98 km/h = jag klarar lappen. Sen kan man tycka vad man vill om den hastigheten, körkortet behåller jag

180-200 km/h. Då har man inga som helst regler på sin sida. Allt som händer är ens eget fel. Bara min uppfattning

Att man bor i en fyllecell o har en Saab som avatar tycker jag säger allt...:rolleyes:

quasar in da house:
Fyfan vad jag hatar EPA-åkare

Varje morgon det senaste året på väg till jobbet har jag kört om en dån där "Duettjävel" och varje gång så verkar han bli livrädd när han ser en bil eller hoj i vänster ögonvrå och då svänger man ju såklart åt vänster (!?!?!?!) så jag får nästan dyka ner i diket, jag har vi det här laget vant mig och blinkar med lyset och tutar innan jag påbörjar omkörningen, att tuta spelar nog ingen större roll då volymen på stereon är på 11 hela tiden.....

DP says: Tacka vet jag en riktig Volvo T22 traktor, det är grejjer....

Jag har dessutom en son som kör "Epa", han har kör den i ett par år nu och tar körkortet i oktober, förutom en mindre incident med polisen om hur fort en A-traktor egentligen får gå så har han kört prickfritt.

Att dra alla "epa åkare" över en kam är inte mindre korkat än att påstå att alla sporthojsförare beter sig som GR på vägarna.

Klart att det finns puckon i/på alla sorters fordon, men jag skulle vilja påstå att trafikmognaden hos a-traktorförare är betydligt högre än hos genomsnitts 16åringen.

kan faktiskt förstå om man anser epa åkare köra vårdslöst då tyvärr majoriteten gör det (egna erfarenheter)

där jag bor brukar tyvärr inte trafikmognaden vara högre hos epa/a-traktor förare, snarare lägre :tungan

det är dock jävligt synd att det påverkar de som faktiskt kör med förstånd, spela roll hur fort epa/a-traktorn går bara man använder skallen när man kör!

sen hoppas jag innerligt att det inte var med mening det epa åkarna gjorde i det här fallet

man tar fram teleskåp batongen och drar i fram rutan och sen drar man då kan dom inte jävlas med oss på ett tag och dom kanske tänker om innan dom gör de igen

Det var ju absolut idiotiskt gjort av han o nån borde ta ett snack att det kan gå riktigt illa om man gör så.
Sen ska man ju inte dra alla över en kant elle??? som det dikteras var o varannan dag här :)

(Ja jag är gammal epaåkare :tummenupp)

Fick bara en fundering om detta nu på kvällskvisten. Är det helt tokdåligt att jämföra det dom gjorde med att hota någon på skoj med en skarpladdad pistol? För det dem gjorde när de körde till och stanna precis innan jag passerade var ju att dem "hotade" att köra på mig. Skillnaden är väl bara den att om pistolen är säkrad så var det epa-föraren gjorde idag mer riskabelt :va

Fick bara en fundering om detta nu på kvällskvisten. Är det helt tokdåligt att jämföra det dom gjorde med att hota någon på skoj med en skarpladdad pistol? För det dem gjorde när de körde till och stanna precis innan jag passerade var ju att dem "hotade" att köra på mig. Skillnaden är väl bara den att om pistolen är säkrad så var det epa-föraren gjorde idag mer riskabelt :va

Den dan någon siktar på dig med ett skarpladdat vapen kommer du inse att skillnaden e hyffsat enorm.

Den dan någon siktar på dig med ett skarpladdat vapen kommer du inse att skillnaden e hyffsat enorm.

Antar att du blivit utsatt för båda då du uttalar dig så bestämt och självsäkert. Konsekvenserna är ju desamma även om hotningen gått till på olika sätt.
Jag säger inte att det var en bra jämförelse bara att det är en intressant jämförelse och det t.om. kan gå att dra paralleller i viss mån ändå.

Aja, det som har hänt har hänt. Har fått höra lite åsikter från båda håll, vet vad jag ska göra nästa gång och fått ventilera lite tankar, vilket är en del av vad forum är till för. Gonatt och tack för mig

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!