EPA-åkare vidrigaste gruppen människor som finns?!?

Vad hade du gjort?

• Antal röstningar
    0
Självklart ska du kniva däcken, glöm bara för guds skull inte att bränna ner hans hus också!

För mig handlar det om att gör man något sär så får man ta konsekvenserna.
Men det gäller oxå att veta varför konsekvenserna blev som de blev. Att osynlig flera dagar senare sätta en kniv i däcken kommer ägaren (kanske inte samma som körde, epan kanske var utlånad?) garanterat tro att det är av någon annan anledning än den där vänstersvängen.

Ett exempel. Om du dunkar på din flickväns morsa och tjejen kommer på dig utan din vetskap men säger inget. 2 veckor senare får du utan varning en vas i huvudet kommer du koppla det till ditt dunkande eller till att du glömde fälla ner toalocket?

Edit:
Men det är alltid kul med omotiverat våld. Kniva fö fan!

En säck våt hönsgödsel över bilen, sedan tar du en pinne och skriver något käckt, typ Sporthoj rules......:tummenupp

Självklart ska du kniva däcken, glöm bara för guds skull inte att bränna ner hans hus också!

Antar att du är ironisk. Så du tycker det är ett helt okej beteende? Bara dra ner byxorna och ta den i röven kanske fungerar för dig men jag har andra värderingar.

Men det gäller oxå att veta varför konsekvenserna blev som de blev. Att osynlig flera dagar senare sätta en kniv i däcken kommer ägaren (kanske inte samma som körde, epan kanske var utlånad?) garanterat tro att det är av någon annan anledning än den där vänstersvängen.

Ett exempel. Om du dunkar på din flickväns morsa och tjejen kommer på dig utan din vetskap men säger inget. 2 veckor senare får du utan varning en vas i huvudet kommer du koppla det till ditt dunkande eller till att du glömde fälla ner toalocket?

Edit:
Men det är alltid kul med omotiverat våld. Kniva fö fan!

Du tycker jag (en normal svensson) ska konfrontera två Epa-raggare som är nästan dubbelt så stora som mig själv och på nåt sätt lyckats få fram mitt budskap utan att få ett gapskratt i ansiktet?

En säck våt hönsgödsel över bilen, sedan tar du en pinne och skriver något käckt, typ Sporthoj rules......:tummenupp

Det vore nåt, faktiskt ett riktigt bra alternatv :tummenupp

Surströmmingsspad i luftintaget = skrotad epa

Ohh det är elakt....gjorde det hos en gammal arbetskompis som har ett jättelikt garage. Hällde bara lite spad på golvet och det luktade fan i veckor trots att han tvättade och spolade....vart lite synd om han efteråt, klarade inte använda sitt garage på 2 veckor .....

Edit: Han fyllde 50!

Det enda som skulle hjälpt vore att stanna och prata.
Oavsett storlek.
Antingen missbedömde föraren avståndet/hastigheten, såg dig inte alls eller så djävlades ("skojade") han.
I vilket fall som helst så är jag övertygad om att han inte hade en tanke på vad följderna kunde ha blivit.
Unga pojkar reflekterar ibland inte ens över att mottrafikanterna är människor.
Gäller oavsett om de färdas med apostlahästar, cykel, moped, epa, mc eller bil.
Behöver inte ens vara unga.
GR borde vara gammal nog att förstå bättre.
Kanske det han ägör nu?

Idioter mötter man varje dag, mer eller mindre...att då bete sig själv som en idot gör inte saken bättre. Quid pro quo.

Det roliga i såna här trådar är att alltid hör man "bilister är idioter"

Ingen som funderat på att säkert 80-90% av dom som kör hoj är också bilister och vi är nog fan inte bättre bilister bara för att vi kör hoj, kanske lite mer uppsyn, men inte gör det oss till några världsmästare. :D

När det gäller Epa så vissa av dem värdelösa drägg som kör! och kanske skulle en o annan ha en kniv i däcken.

Men många är säkert duktiga och trafiksäkra förare.

Last edited:
Antar att du är ironisk. Så du tycker det är ett helt okej beteende? Bara dra ner byxorna och ta den i röven kanske fungerar för dig men jag har andra värderingar.
Du tycker jag (en normal svensson) ska konfrontera två Epa-raggare som är nästan dubbelt så stora som mig själv och på nåt sätt lyckats få fram mitt budskap utan att få ett gapskratt i ansiktet?
Det vore nåt, faktiskt ett riktigt bra alternatv :tummenupp

Vad är det att sitta och grina över på ett internetforum?

Folk gör misstag. Möter du en bil som är påväg att svänga vänster över din körbana så kan ju en sågbock räkna ut att bilisten kanske inte sett dig.
Kör du dessutom för fort så.. Låter snarare som att det är du som skulle behöva ett practical joke p.g.a bristande erfarenhet.

Fy fan så jävla dumma i huvudet folk är!

Och då menar jag folket här på forumet.

"Ge igen i smyg" Skrattretande tamejfan...

Jag hoppas någon som retade sig på fortkörningen välter din hoj och sätter eld på den, om 14 dar så du begriper att du gjorde fel...

Bara dra ner byxorna och ta den i röven kanske fungerar för dig men jag har andra värderingar.

va det inte det du gjorde??? drog ner brallorna å tog den hårt där bak när du lät två grabbar i en EPA äga dig, för annars hade du juh stannat å pratat med killarna...

å nej jag vill inte läsa en gång till.... "men men dom var juh dubbelt så stora som mig......"

Kan inte någon bara göra en instas o ta bort tråden...GuW har helt rätt!

Jag har dessutom en son som kör "Epa", han har kör den i ett par år nu och tar körkortet i oktober, förutom en mindre incident med polisen om hur fort en A-traktor egentligen får gå så har han kört prickfritt.

Att dra alla "epa åkare" över en kam är inte mindre korkat än att påstå att alla sporthojsförare beter sig som GR på vägarna.

Klart att det finns puckon i/på alla sorters fordon, men jag skulle vilja påstå att trafikmognaden hos a-traktorförare är betydligt högre än hos genomsnitts 16åringen.

Jag har dessutom en son som kör "Epa", han har kör den i ett par år nu och tar körkortet i oktober, förutom en mindre incident med polisen om hur fort en A-traktor egentligen får gå så har han kört prickfritt.

Att dra alla "epa åkare" över en kam är inte mindre korkat än att påstå att alla sporthojsförare beter sig som GR på vägarna.

Klart att det finns puckon i/på alla sorters fordon, men jag skulle vilja påstå att trafikmognaden hos a-traktorförare är betydligt högre än hos genomsnitts 16åringen.
Klart det finns undantag...finns säkert många som kör prickfritt! Det är jag helt säker på. Var kanske lite snabb med att dra alla över en kant...jag har inte så bra erfarenheter av epa-förare, men som sagt finns många undantag!

Fy fan så jävla dumma i huvudet folk är!

Och då menar jag folket här på forumet.

"Ge igen i smyg" Skrattretande tamejfan...

Jag hoppas någon som retade sig på fortkörningen välter din hoj och sätter eld på den, om 14 dar så du begriper att du gjorde fel...

Instämmer till fullo.

Sen kan jag tillägga att jag tror inte dom gjorde det med flit utan mer av misstag och skrattade som reaktion av rädsla/skam.
Du skulle ha vänt och pratat med dom om det upprörde dig så mycket. Nu får du stå ditt kast och glömma det hela då du inte var kvicktänkt nog i stunden.

Bland det mer mobbade jag läst här på forumet. Vi listar ingredienserna:
* En incident i trafiken av typisk sånt-som-händer-karaktär.
* En sporthojare som inte ens på plats, med adrenalinet på topp, törs konfrontera de två biffiga sextonåringarna i epan.
* Lite filosoferande kring brott och straff och vikten av att få ta konsekvenserna av sitt handlande...
* ... som mynnar ut en logisk härdsmälta när det visar sig att konsekvensen endast kan levereras på ett sådant sätt att den är fullständigt frikopplad från den ursprungliga incidenten, detta för att...
* ... TS vill minimera risken för att själv få ta konsekvenserna av sitt handlande.

Jag tror det är bäst för alla, inte minst dig själv, att du lägger ner planerna på hämndaktioner. Vad ska du göra om de hemska bjässarna kommer på dig när du ligger och karvar med morakniven i ett epadäck? Har du tur nöjer de sig med att ta din mössa och dela ut ett kalsongryck, sen får du springa därifrån medan storkillarna skrattar åt dig ännu en gång. Och hur ska du då trappa upp hämnden?

Jag hoppas att EPA killarna gjorde det av misstag! Det kunde ju ha gått riktigt illa :/
Det finns ju inget du kan göra direkt, trycka en kniv i däcken är bara korkat, låt det passera

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla