Enkla frågor från en nyfrälst

svampsaft559

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2013
Hoj
Fiddy Snakepit 06
Hejsan
Mitt första inlägg så va snälla!:)

Har köpt en Fiddy Snakepit 06 för att ha något att åka runt på vid sommarstugan.
Dock är det några saker jag undrar över och jag ska försöka formulera mig så gott det går.
Obs att jag har sökt efter svar redan men inte hittat något.

1.
När jag lägger i en växel så gasar den lite självmant, alltså växlar jag från 2an till 3an när jag kör i 20 så gasar den upp till uppskattningsvis 25. Kör med choken på den högre inställningen för kör jag med den på den låga så dör hojen efter ca 10-15 sekunder.

2.
Det läcker bensin ut vid tanklocket, hur får jag bot på det för så ska det väl knappast va?

3.
Frambromsen är stenhård, den nyper bra men 1-2cm så gör man tvärnit.

4.
Känns som att kopplingen tar långt in, något dåligt eller kan det vara så?

5. Det är massa sladdar från styret som ligger på baksidan och känns lite störande, har sett på andra att alla kablar dras på framsidan av gaffeln så min fråga är. Vad kan en verkstad ta för att dra om sladdarna till koppling och frambroms och avstängningsknappen, samt vad kan det kosta om jag vill att dom ska sätta på nya handtag och fixa felet som gör att den gasar till lite när man lagt i växel och så att den inte dör när jag ställer in den på låg tomgång. (När den är varm har jag för mig att den klarar av att stå stilla på låga tomgången)

Blir superduper lycklig om någon kan ge mig lite svar så att den blir fixad tills de att snön försvinner:D
Har jag uttryck mig konstigt så be mig förklara problemet igen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park