Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SMC är ett gäng pajasar tycker jag, mestadels gamla gubbar på goldwings.
Hade det varit en seriös organisation så hade dom krävt att t.ex Bilsport MC ( som dom har ett så starkt samarbete med ) ska försäkra alla hojjar, sporthojjar som glidare. Men icke! Som sporthojsåkare så blir man förvisad till de lotteri som den övriga försäkringsmarknaden är. Fick ett bud från IF på min R6a. 97000 hel/hel för en säsong, tack för kaffet!
Tänker inte ens kommentera dom 25000 det kostar att ha en trafikförsäkring hos Bilsport & MC. Dom kan fara åt helvete.
Tänker inte svara på enkäten då den med all säkerhet kommer svärta ner den redan nersvärtade sporthojskulturen.
Märks att du aldrig haft med SMC att göra, inte kan något om vad dom gjort eller vad som jobbas med nu och du bryr dig nog inte heller![]()
En fråga: Har du frågat folk du träffar på mc om dom är med?
Personligen känner jag 6-7 på glidare (Ingen vinge dock) men minst 50 på sporthoj.
Not sent from an iProduct...
Hade det varit en seriös organisation så hade dom krävt att t.ex Bilsport MC ( som dom har ett så starkt samarbete med ) ska försäkra alla hojjar, sporthojjar som glidare. Men icke! Som sporthojsåkare så blir man förvisad till de lotteri som den övriga försäkringsmarknaden är. Fick ett bud från IF på min R6a. 97000 hel/hel för en säsong, tack för kaffet!
Tänker inte ens kommentera dom 25000 det kostar att ha en trafikförsäkring hos Bilsport & MC. Dom kan fara åt helvete.
Tänker inte svara på enkäten då den med all säkerhet kommer svärta ner den redan nersvärtade sporthojskulturen.
Skitsnack!
Själv gick jag ur i år, känner inte att jag har något gemensamt med föreningen.
(och näe, det var inte för försäkringen)
Märks att du aldrig haft med SMC att göra, inte kan något om vad dom gjort eller vad som jobbas med nu och du bryr dig nog inte heller![]()
En fråga: Har du frågat folk du träffar på mc om dom är med?
Personligen känner jag 6-7 på glidare (Ingen vinge dock) men minst 50 på sporthoj.
Vad var skitsnack?
Det finns en del konspiratoriskt lagda haters på SH helt klart.
Skönt insatt du verkar vara.![]()
![]()
Vad har blivit bättre sen de kom in i "finrummet" ? Och nämn inte nummerskylt fram för det har inget annat nordiskt land infört.
Även om vi bortser från Goldwing kommentaren så är det övriga jag upplyste om i allra högsta grad något som är aktuellt.
Det räcker att söka på SMC och bilsport mc på google så får man upp en jäkla massa resultat om hur jäkla bra deras samarbete är.. Jo tack, min medlemsavgift som sporthojsåkare går ju uppenbarligen knappast till att förbättra våra villkor som försäkringstagare så vitt jag kan se.
Om SMC och Bilsport samarbetar och bilsport fortfarande inte försäkrar sporthojjar så signalerar det endast en enda sak och det är att alla INTE är välkomna och hur trevligt är det?
Tack Renn Schnecken
Mmm, kan mycket väl förstå Din farhåga. Men någon gång kanske det kan vara läge att visa på att det finns en tänkande, reflekterande och förnuftig individ bakom visiret även på hojar som ibland framförs för fort enligt skyltarna? Och inte bara stillatigande acceptera att ständigt utmålas som nollvisionens fiende no 1?Hmmm.
Har varit med i SMC i säkert 20 år. Tycker det är bra. Vi måste hålla ihop så vår röst blir hörd.
Men jag är alltid skeptisk till att svara på frågor om hur fort jag kör. Tror det är bäst att hålla låg profil när det gäller sånt här.
Kanske för ett rätt vettigt inlägg med bra synpunkter på vissa frågor som förtjänar att lyftas? Personligen tror jag att många svar som påvisar att motorcyklister faktiskt kör med insidan av huvudet och någon form av etik/moralisk ståndpunkt om än det ibland går för fort enligt skyltarna kan hjälpa till att lyfta eller flytta fokus mot just de viktiga frågor Du anser saknas i debatten. Varför en enkät? Ja, ingen annan kan påvisa, är intresserad av eller efterfrågar motorcyklisternas egentliga tankesätt.Tack för vad?
Finns ju många försäkringstrådar där detta diskuteras, men det enkla svaret är - No, nope, nein! Som jag förstått det - När Folksam var långt ifrån att få lönsamhet i Sporthojsförsäkringen (trots bl a 25 kkr i självrisk) fanns helt enkelt inget bolag på kölistan för att erbjuda medlemsrabatt på sporthojar. SMC har 12-15 000 medlemmar med minst en SH i garaget, naturligtvis försökte man på alla sätt hitta en produkt som omfattade alla medlemmar. Men - inte ett enda bolag var intresserade, hellre släppte man hela affären. Bland intressenterna av de övriga hojarna var Bilsport & MC förmånligast. Så - i valet mellan att helt avstå från medlemsförsäkring eller välja den som i vart fall gynnade 50 000 medlemmar valde man det senare alternativet. Det låter väl inte helt orimligt?...Detta innebär i sin tur innebär att SMC, en organisation som enligt utsago företräder alla hojåkare, har ett starkt samarbete med ett företag som endast gör affärer med vissa hojåkare. SMC är hycklare, annars hade dem haft som grundkrav att bilsport MC ska ta emot alla hojjar, stora som små.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |