xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Finns ju många försäkringstrådar där detta diskuteras, men det enkla svaret är - No, nope, nein! Som jag förstått det - När Folksam var långt ifrån att få lönsamhet i Sporthojsförsäkringen (trots bl a 25 kkr i självrisk) fanns helt enkelt inget bolag på kölistan för att erbjuda medlemsrabatt på sporthojar. SMC har 12-15 000 medlemmar med minst en SH i garaget, naturligtvis försökte man på alla sätt hitta en produkt som omfattade alla medlemmar. Men - inte ett enda bolag var intresserade, hellre släppte man hela affären. Bland intressenterna av de övriga hojarna var Bilsport & MC förmånligast. Så - i valet mellan att helt avstå från medlemsförsäkring eller välja den som i vart fall gynnade 50 000 medlemmar valde man det senare alternativet. Det låter väl inte helt orimligt?
När Du hittar ett bolag som har en annan inställning hoppas jag Du säger till![]()
Jag tror faktiskt det är ganska enkelt att hitta ett försäkringsbolag som går med på 10% rabatt för alla SMC-medlemmar , problemet var nog att få väldigt billiga försäkringar för custom-segmentet.