Eni Motorrad Grand Prix Deutschland (Moto GP Sachsenring)

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Vad fan är det med Viasat? Blir så jävla arg! Inga intervjuer efter prisutdelningen och när de annonserar ut Red Bull Rookies Cup så visar de en jävla massa polacker som bara svänger vänster!
Jag bryr mig inte märkvärt om RBRC, men när man sitter och småtjatar vänner emellan efter MotoGP ser jag hellre 125:eek:r än Speedway. Och varför är det reklam på en betalkanal?

Fan![/QUOTE]

Instämmer, det suger. Hade varit kul och få höra interjuver efter race. Det verkar som de hoppar det ibland. Tycker bbc sports byggt upp sändningarna bra. En kille eller en brud som går runt och kollar läget innan race också.
 

Smagatusk

Guest
Nu kan jag i och för sig förstå Rossi, han är nu endast 37 efter Marquez. Det var viktiga poäng idag i och med att Lorenzo och Pedrosa är ute.

Sen kan man alltid tänka "om" Bautista inte kört ut honom på Mugello så kanske han bara hade varit 25p efter.

Jo, man kan alltid tänka hur det skulle varit "om"... Och det är mycket det som skapar trådarna här. Spekulationer och diskussioner. Det är kul!

Besviken över Rossis placering idag, kanske dags att sluta hoppas att det "vänder" för honom.

Så du är en medgångsfanatiker? Jag fattar inte vad som händer...

Nyss var det nån jag citerade som tyckte att Marc körde så likt Stoner så Stoner behövde inte komma tillbaka.

Bojje blir besviken över Rossis placering så Bojje vill inte att han vinner över huvud taget? Jag fattar inte...

Jag är ofantligt road när Rossi vinner för att jag "var där"! Ungerfär som farsan "var där" när Giacomo vann.

Stoner är ett ess i sig i mina ögon och jag skulle vara hur lycklig som helst om han kom tillbaka. Och att se en levande legend vinna är stort!
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jo, man kan alltid tänka hur det skulle varit "om"... Och det är mycket det som skapar trådarna här. Spekulationer och diskussioner. Det är kul!

Exakt! Och det är därför det blir så muppigt när folk tjatar om att den ena eller den andre är "slut" och chanslös när det faktiskt är så sjukt lite som skiljer i toppen egentligen.

Rossi har väl varit av 2 gånger om jag inte missminner mig, vilket såklart påverkar hans poäng.. Och nu är både Lorenzo och Pedrosa skadedrabbade.. vilket påverkar deras chanser..

Det räcker ju med att de andra är med och att MM's hoj pajjar eller att han gör ett större misstag så är de andra ikapp igen.

Känns lite som att vadsomhelst kan hända just nu, och det är kul som sagt :yoparty
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Exakt! Och det är därför det blir så muppigt när folk tjatar om att den ena eller den andre är "slut" och chanslös när det faktiskt är så sjukt lite som skiljer i toppen egentligen.

Rossi har väl varit av 2 gånger om jag inte missminner mig, vilket såklart påverkar hans poäng.. Och nu är både Lorenzo och Pedrosa skadedrabbade.. vilket påverkar deras chanser..

Det räcker ju med att de andra är med och att MM's hoj pajjar eller att han gör ett större misstag så är de andra ikapp igen.

Känns lite som att vadsomhelst kan hända just nu, och det är kul som sagt :yoparty

Finns många "om", bara en "är" :)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Haha... de e komiskt att man lyckas vinna sitt första race på dryga 2 år trots att folk börjat tvivla på en... nästkommande race råkar man blir trea, och direkt är man sopslut igen:va
Måste vara besvärligt för Yamaha när satellitteamet visar framfötterna. Ska bli intressant att se om det är som Spies säger, att ett satellitekipage inte får vara snabbare än ett fabriksdito.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Måste vara besvärligt för Yamaha när satellitteamet visar framfötterna. Ska bli intressant att se om det är som Spies säger, att ett satellitekipage inte får vara snabbare än ett fabriksdito.

Som sagt... Ska Yamaha backa bandet 45 minuter och sabotera, eller ska Spies göra en pudel och backa i sitt uttalande?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Måste vara besvärligt för Yamaha när satellitteamet visar framfötterna. Ska bli intressant att se om det är som Spies säger, att ett satellitekipage inte får vara snabbare än ett fabriksdito.

Fast idag och på Laguna är det ju lite speciella omständigheter, de (Yamaha) lär ju vilja att vilken Yamaha som helst ska ta poäng av Pedrosa och Marquez, oavsett om det sker på bekostnad av Rossi eller inte?

Ska dock bli intressant att se om de sätter Cal i den tomma fabrikssadeln nästa helg eller inte.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Var är alla Rossifan nu då??? Man kan bara inte låta bli...... Vinna i totalen mm... :hihi
MM och CC :yoparty

Egentligen kom ju dessa 3a 4a 5a idag

Jaså gjorde de?

Tyckte de var 1:a, 2:a och 3:a!!!

Måste vara besvärligt för Yamaha när satellitteamet visar framfötterna. Ska bli intressant att se om det är som Spies säger, att ett satellitekipage inte får vara snabbare än ett fabriksdito.

Tech3 har alltid haft bra ordning på grejorna och väldigt bra stöd från fabriken, de får grejor väldigt up2date om man jämför med Honda och Ducati.



Sen kan man bara imponeras över Marquez som han lyckats anpassa sig till storhojarna.
Skoj att se när han jobbar som en speedad narkoman för att med sin lilla vikt styra ekipaget dit han vill.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
En sak jag inte tänkt på förrän nu; är Lorenzo bunden på något sätt av sitt beslut att inte köra Laguna? Eller la de ut ett bete i hopp om det skulle övertyga Pedrosa om att inte ta någon chans och köra idag och helt plötsligt står Lorenzo där på startlinjen i Laguna trots allt?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Sen kan man bara imponeras över Marquez som han lyckats anpassa sig till storhojarna.
Skoj att se när han jobbar som en speedad narkoman för att med sin lilla vikt styra ekipaget dit han vill.

Haha ja.. de ser inte speciellt grova ut direkt de där små liven :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Så här i efterhand, efter att ha sett alla tre racen, kunde man gott ha snabbspolat alla tre för det var inte mycket till underhållning. Ganska statiska race men Sachsenring är ju ingen höjdarbana direkt. Får hoppas att Laguna bjuder på lite fler fighter.

Trist att Rossi och Cal inte kunde matcha Marquez tempo, hade gärna sett alla tre fajtas på sista varvet.

Hayden 45 sekunder(!) efter vinnaren och 15 sekunder(!) efter Espargaro måste vara någon typ av bottennotering även för honom. Fattar inte hur han kan motivera sig att fortsätta harva runt på det där bojsänket :va
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Har funderat länge på en sak. Rossi har varit utan kronan både 2006 och 2007. Var det samma snack på SH då? Om att han är slut osv. Då satt han ändå på damma hoj som han vann med 2008 och 2009. Varför skulle han inte kunna vinna igen efter tre års uppehåll varav ett åt med skador för första gången och två år med en skrotcykel?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
P€RRA;5848436 skrev:
Trist att Rossi och Cal inte kunde matcha Marquez tempo, hade gärna sett alla tre fajtas på sista varvet.

Hayden 45 sekunder(!) efter vinnaren och 15 sekunder(!) efter Espargaro måste vara någon typ av bottennotering även för honom. Fattar inte hur han kan motivera sig att fortsätta harva runt på det där bojsänket :va

Som jag såg det så tog CC in på MM och VR tappa/ lade av! Rätta mig mer än gärna om jag såg så fel!

Ang Hayden är det snarare frågan man ska ställa sig hur de ansvariga i "källaren" utanför Bologna kan se sig i spegeln efter varje race helg?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varför skulle han inte kunna vinna igen efter tre års uppehåll varav ett åt med skador för första gången och två år med en skrotcykel?

Håller med dig i sak, fast sanningen är kanske den enkla att det föds nya mer hungriga "aliens" hela tiden i den där serien :tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tråkigt att Peddo och Lorre inte va med men det tajtar onekligen till i toppen och fortsättningen blir spännande =)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
så är det i idrott ibland, folk blir skadade och sjuka men det kanske inte gäller motorcykelförare:confused: skall de andra som är friska och vinner behöva be om ursäkt för att de råkar vinna bara för att de "bästa" enlig dig är inte med av olika anledningar:va
Det var med en del ironi och en del allvar i mitt inlägg. Jag är inte så förtjust i MM som kört bryskt i små-serierna, och tycker att det vore roligare om DP (viore på tiden) eller JL (som bara växer i mina ögon) tog titeln. Det var allvaret. Den andra delen var ett försök att med lite humor referera till lite sh.com historia och det fantastiska MotoGP-året 2006 där man helt riktigt korade vinnare efter vem som tagit flest poäng när säsongen var slut.

:krama
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Har funderat länge på en sak. Rossi har varit utan kronan både 2006 och 2007. Var det samma snack på SH då? Om att han är slut osv. Då satt han ändå på damma hoj som han vann med 2008 och 2009. Varför skulle han inte kunna vinna igen efter tre års uppehåll varav ett åt med skador för första gången och två år med en skrotcykel?
Nej, det var inte samma hojar. 2006 så satt han på en 990, de andra tre åren hade han en 800:a, men utvecklingen går fort framåt. 2007 fick han köra på Michelin, 2008 fick han Bridgestone support som då fick satsa mer utveckling på Rossi än på Ducati. 2009 fick även Jorge Bridgestone-däcken och VR valde att lämna till just Ducati som han inte kunde få rätt på.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Haha... de e komiskt att man lyckas vinna sitt första race på dryga 2 år trots att folk börjat tvivla på en... nästkommande race råkar man blir trea, och direkt är man sopslut igen:va

Visst, de två hetaste korten va inte med i racet, och satellitkryckan åkte ifrån han... men de va väl inte första gången, så de kändes inte som ngt nytt, och den sopslute har väl även kört ifrån kryckan tidigare..

På Laguna får Cal högmod och kastar sig i sandfållan igen, I'm sure :tummenupp

Är besvikelsen så stor :krama Det kommer nya race!
Fast du kan väl ge CC lite cred :7peta? han körde i praktiken jämnt med MM och gjorde en piss start körde ikapp och ifrån fabriksföraren.
Han kan väl annars be kryckan att hålla igen lite nästa gång mot att han får hans styrning 2014 :hihi

Sopslut det är Colin Edwards men Rossi visar med 2 pallplatser i rad att han är på gång. Men han kommer inte få något gratis :)

Calle och Valle får stå ett tag på pallen tills Jörgen kommer tillbaks tror jag
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Måste vara besvärligt för Yamaha när satellitteamet visar framfötterna. Ska bli intressant att se om det är som Spies säger, att ett satellitekipage inte får vara snabbare än ett fabriksdito.

Som vanligt är den mannen ute och cyklar med sina uttalanden. Om man jämför årets toppfarter mellan Crutchlow och Rossi så leder Crutchlow nämligen med 6-2...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top