Eni Motorrad Grand Prix Deutschland (Moto GP Sachsenring)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag tror dom ser gamla repriser från 2009 :hihi

Tror detta var en riktig mindblower för Rossi.
Han står i front row på första gången sen 2010 och segern i Assen. Allt var dukat för en repris, så blir han passerad och frånåkt av en satellitförare.

Jag säger det istället, Räcker att titta tillbaka ett race :7peta
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Rossi fegade ur tycker jag idag, CC var hela tiden aggressivare på gasen ur svängarna, han kunde lika gärna kört av banan / vurpat!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Haha... de e komiskt att man lyckas vinna sitt första race på dryga 2 år trots att folk börjat tvivla på en... nästkommande race råkar man blir trea, och direkt är man sopslut igen:va

Visst, de två hetaste korten va inte med i racet, och satellitkryckan åkte ifrån han... men de va väl inte första gången, så de kändes inte som ngt nytt, och den sopslute har väl även kört ifrån kryckan tidigare..

På Laguna får Cal högmod och kastar sig i sandfållan igen, I'm sure :tummenupp
 

Smagatusk

Guest
Trodde att ”Other” kunde betyda DNF och DNS.

Din trovärdighet är förbrukad. Byt namn till Floskelkungen.


Vad fan är det med Viasat? Blir så jävla arg! Inga intervjuer efter prisutdelningen och när de annonserar ut Red Bull Rookies Cup så visar de en jävla massa polacker som bara svänger vänster!
Jag bryr mig inte märkvärt om RBRC, men när man sitter och småtjatar vänner emellan efter MotoGP ser jag hellre 125:eek:r än Speedway. Och varför är det reklam på en betalkanal?

Fan!
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Haha... de e komiskt att man lyckas vinna sitt första race på dryga 2 år trots att folk börjat tvivla på en... nästkommande race råkar man blir trea, och direkt är man sopslut igen:va

Visst, de två hetaste korten va inte med i racet, och satellitkryckan åkte ifrån han... men de va väl inte första gången, så de kändes inte som ngt nytt, och den sopslute har väl även kört ifrån kryckan tidigare..

På Laguna får Cal högmod och kastar sig i sandfållan igen, I'm sure :tummenupp

För att vi älskar att reta er :D Och när det går bra för han så brukar ju ni ju vara tysta....
Lorre var out of order på det racet han vann på Assen :7peta

Ps Rossi har inte kört om CC på Annat än på rent Fabriksmaterial!
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Var är alla Rossifan nu då??? Man kan bara inte låta bli...... Vinna i totalen mm... :hihi
MM och CC :yoparty

Egentligen kom ju dessa 3a 4a 5a idag

Här är jag! :)

Vad vill du veta?

PS. Tryckte "gilla" av misstag på ditt inlägg så att inga missförstånd uppstår.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det där racet får tre "vafan" av mig;
- Vafan Rossi, det där gick inte som du hoppats, inte jag heller för den delen
- Vafan Bradl, läs ovan
- Vafan MotoGP, det blir inte spännande race ens när vare sig Pedrosa eller Lorenzo är med

Marquez får också ett vafan; Vafan Marquez, ska du vinna VM första året???
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var är alla Rossifan nu då??? Man kan bara inte låta bli...... Vinna i totalen mm... :hihi
MM och CC :yoparty

Egentligen kom ju dessa 3a 4a 5a idag

Här är en till, upptagen med att lasta för körning i morgon. :)

Gick inte helt enligt plan idag, tyckte det såg ut som han pressade lite mindre efter "närahighsidern" medans crutchlow var lite hungrigare och körde närmare ett misstag(som förvisso inte kom då för ovanlighetens skull...) och MM är ju som han är, blivande omöjlig!

Annars var det kul race tyckte jag, kamp emellanåt och snyggt kört av alla! :tummenupp

Men, som jag sagt innan, det är inte förrän i sista 3:e-delen av säsongen han fått hojen som han vill och slåss om segrar, nu är det "fas 2", pallplatser! :)
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Här är en till, upptagen med att lasta för körning i morgon. :)

Gick inte helt enligt plan idag, tyckte det såg ut som han pressade lite mindre efter "närahighsidern" medans crutchlow var lite hungrigare och körde närmare ett misstag(som förvisso inte kom då för ovanlighetens skull...) och MM är ju som han är, blivande omöjlig!

Annars var det kul race tyckte jag, kamp emellanåt och snyggt kört av alla! :tummenupp

Men, som jag sagt innan, det är inte förrän i sista 3:e-delen av säsongen han fått hojen som han vill och slåss om segrar, nu är det "fas 2", pallplatser! :)

:krama Vad besviken han o du och några stycken till kommer bli :)
Jag vill med köra bana....
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
:krama Vad besviken han o du och några stycken till kommer bli :)

För lite "gråtande fanatiskt fan" i mig för att bli besviken, mer förvånad. ;)

Nä, kanske att tiden är förbi för segrar i fullt motstånd då den där "do or die" hungern verkar saknas lite, men rätt förhållanden och en bra dag så. :)
 

Smagatusk

Guest
Du tryckte för att du höll med mig :tungan

Haha! :D

"Gilla" ligger i linje med "Svara med citat", och när datorn laggar och väljer att hoppa lite som den vill på sidan så kan det bli fel. Ibland håller jag med dig, men denna gången var du ute på de sju haven och seglade utan vind.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
varsågod Radare, scenen är din, du har spytt mkt och länge nu så frågan är om du har ngt mer att spy upp men hur som helst shoot!
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu kan jag i och för sig förstå Rossi, han är nu endast 37 efter Marquez. Det var viktiga poäng idag i och med att Lorenzo och Pedrosa är ute.

Sen kan man alltid tänka "om" Bautista inte kört ut honom på Mugello så kanske han bara hade varit 25p efter.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Man undrar hur Repsol teamet resonerar om vem som är förste förare och hur relationen mellan dessa båda herrar kommer bli framöver.
Marques överraskar alla, pallplatser på alla race han fullföljt.

PA1351517.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Trist om den lille igeln går och vinner VM bara för att de "värdiga" sitter på sjukstugan...

så är det i idrott ibland, folk blir skadade och sjuka men det kanske inte gäller motorcykelförare:confused: skall de andra som är friska och vinner behöva be om ursäkt för att de råkar vinna bara för att de "bästa" enlig dig är inte med av olika anledningar:va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
espargaro måste få en gp-styrning nästa år, allt annat vore en skandal!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tycker att Bautista kan hoppa till Moto2 och ta en titel ala Elias.

Så kan Espargaro ta hans plats.:tummenupp
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Besviken över Rossis placering idag, kanske dags att sluta hoppas att det "vänder" för honom.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top