Englas begravning

Ska du titta? / Tittade du?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska ni titta? Eller tittade ni?
Jag avstår tror jag, förstår inte syftet riktigt om än jag inte är särskilt upprörd som en del verkar vara. Syftet för egen del alltså.

Medialt jävla prettobullshit som varken föräldrarna eller resten av svenska folket vill ha förutom de översentimentala psyksjuka jävlarna som gråter så fort de råkar smacka en insekt med bilen...

Mitt svar m.a.o : NEJ

Medialt jävla prettobullshit som varken föräldrarna eller resten av svenska folket vill ha förutom de översentimentala psyksjuka jävlarna som gråter så fort de råkar smacka en insekt med bilen...

Nja, det är ju faktiskt på mammans begäran den här gången. Det är inte Tv4 med Tilde som kommer ha mys-soffa bredvid altaret.

Jag får en obekväm känsla av att just föräldrarna har bett om detta. Tänker inte titta.

Apropå vulgärt, det här tar fan priset. Aftonbladets förstasida just nu med anledning av Arbogasyskonens som hanrades ihjäl av tyskan:

Så blir Max och Sagas minnesstund i dag 18.00: aftonbladet.se:s Simone Söderhjelm rapporterar från plats

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Jag startar en insamling till en påse bajs till Simone Söderhjelm tror jag

Apropå vulgärt, det här tar fan priset. Aftonbladets förstasida just nu med anledning av Arbogasyskonens som hanrades ihjäl av tyskan:

Så blir Max och Sagas minnesstund i dag 18.00: aftonbladet.se:s Simone Söderhjelm rapporterar från plats

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Jag startar en insamling till en påse bajs till Simone Söderhjelm tror jag

Jag kan hjälpa till.

Nej jag tänker inte titta på det. Tycker att en begravning av ett barn är något privat och även om jag tycker att det som har hänt är fruktansvärt så får det inte mig att vilja titta på hennes begravning. Eller se gråtande släktingar i närbild i tv.

Det står att det blir mer musik än vanligt, vad tror ni det är för slags musik? Jag skulle tippa på Best of Eva Dahlgren sen avslutas det med Teddybjörnen Fredriksson.

Nej jag tänker inte titta på det. Tycker att en begravning av ett barn är något privat och även om jag tycker att det som har hänt är fruktansvärt så får det inte mig att vilja titta på hennes begravning. Eller se gråtande släktingar i närbild i tv.

Jag håller med och dessutom firar jag en födelsedag idag så jag är extra osugen, men i sann debattanda så vill jag bara slänga in ett men/om här:
Statsmäns begravningar sänds ju och även då brott eller olycka förekommit, t.ex. var väl Anna Lindh på tv likaså Lady Diana. Å andra sidan hade de valt att vara offentliga.
Nej det blir inget Engla-begravning här, men fy fan vad äcklig aftonbladets rubrik är. Jag måste nog skriva något till dem tror jag. Eller påsen med bajs.

Jag håller med och dessutom firar jag en födelsedag idag så jag är extra osugen, men i sann debattanda så vill jag bara slänga in ett men/om här:
Statsmäns begravningar sänds ju och även då brott eller olycka förekommit, t.ex. var väl Anna Lindh på tv likaså Lady Diana. Å andra sidan hade de valt att vara offentliga.
Nej det blir inget Engla-begravning här, men fy fan vad äcklig aftonbladets rubrik är. Jag måste nog skriva något till dem tror jag. Eller påsen med bajs.

För mig är det en stor skillnad mellan offentliga personers begravning och privatpersoners begravning även om de har råkat ut för något som har gjort att de har blivit "kända"

Du hänger inte med mycket i nyhetssvängen, va? Det var mammans intiativ.

Men visst, oerhört mycket Pigge-känsla över det. Jag hatar alla snyftartiklar om Pigge. Visst var det hemskt, men han var ju knappast ensam om att råka ut för det där.

Pigge Werkelin, en snubbe från Gotland (tror jag) som torskade sin fru och sina ungar i tsunamin i Thailand för några år sedan. Snaskmedia gjorde 2346598978652 artiklar från Thailand om honom med foton från när han sprang runt på stranden och letade efter dem osv. På senare år har snaskmedia gjort reportage om hans nya kärlek och blablabla. Antagligen ringer Pigge själv till snaskmedia och talar om varje gång han har en fis på tvären.

En sak som är positiv med detta kom jag på, om svinet får titta från cellen. Kanske begriper han vad han gjort om han inte gjort det än. Hoppas det svider oerhört.

Nu är det dags för media att lämna de sörjande ifred så de får bearbeta sorgen i lugn o ro. Nej, jag tittade inte.

Pigge Werkelin, en snubbe från Gotland (tror jag) som torskade sin fru och sina ungar i tsunamin i Thailand för några år sedan. Snaskmedia gjorde 2346598978652 artiklar från Thailand om honom med foton från när han sprang runt på stranden och letade efter dem osv. På senare år har snaskmedia gjort reportage om hans nya kärlek och blablabla. Antagligen ringer Pigge själv till snaskmedia och talar om varje gång han har en fis på tvären.

Jag hatar fan pigge.

*/ ?>
Back