Engelsktalande Nokia-lur

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jobbar i NY ett tag och köpte en Nokia 6100 (krav: liten _bra_ telefon) idag. Trodde jag tänkt på allt men den fan har ju inte svenska = inget stort problem om man inte tänker på T9 på svenska som ju inte finns... Den har bara engelska och kinesiska och fillipinska m.m. Nån som vet om det går att tanka i svensk mjukvara i luren när jag kommer hem sen?
 
Nicke skrev:
Jobbar i NY ett tag och köpte en Nokia 6100 (krav: liten _bra_ telefon) idag. Trodde jag tänkt på allt men den fan har ju inte svenska = inget stort problem om man inte tänker på T9 på svenska som ju inte finns... Den har bara engelska och kinesiska och fillipinska m.m. Nån som vet om det går att tanka i svensk mjukvara i luren när jag kommer hem sen?



Ska nog inte vara helt omöjligt,hör med återförsäljaren.
 
Nicke skrev:
Jobbar i NY ett tag och köpte en Nokia 6100 (krav: liten _bra_ telefon) idag. Trodde jag tänkt på allt men den fan har ju inte svenska = inget stort problem om man inte tänker på T9 på svenska som ju inte finns... Den har bara engelska och kinesiska och fillipinska m.m. Nån som vet om det går att tanka i svensk mjukvara i luren när jag kommer hem sen?

det borde gå... det går ju att ladda in nya spel å sånt i luren så varför inte ladda in nytt språk?
 
Jag köpte en t68 när den var sprillans och då hade dom problem att leverera till Sverige, så jag köpte en engelsk. Inga problem att ladda sv-sw (!) till den iaf
 
Det är bara att gå in hos vilken återförsäljare som helst så borde dom kunna fixa det, men det kan kanske vara bra att gå in till någon som har servicen på samma ställe.
Jag vet att gumperts på valhallavägen kan fixa sånt medan man väntar, jag fick ny programvara i min jobbtelefon och det tog ca 10 minuter... :tummenupp


edit: stavfel
 
Tjena och tackar for svaren. Jag har kollat lite och man kan fa tag pa en datakabel for mellan $10-50 sa man kan kora Nokia PC Suite och tydligen andra den vagen. Kan vara lite lattjo att kunna redigera telefonlistan m.m. fran PC:n.
 
Nicke skrev:
Tjena och tackar for svaren. Jag har kollat lite och man kan fa tag pa en datakabel for mellan $10-50 sa man kan kora Nokia PC Suite och tydligen andra den vagen. Kan vara lite lattjo att kunna redigera telefonlistan m.m. fran PC:n.



Köpte min kabel för 100:- här i sverige,så köp ingen för 500.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top