Engångslicens ERF - Fråga

Japp!

Engångslicens kräver att man har ett licenskursbevis som inte är äldre än 5 år om ingen tidigare licens lösts under denna 5-årsperiod.

Har du tidigare haft en licens så får det inte vara mer än 5 år sedan för att du ska få lösa ut en engångslicens.

Detta borde innebära att man måste genomföra en ny licenskurs om man gjort ett uppehåll i räjsandet i 6 år eller mer!?!
Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

Hmmm, kanske läge att skicka en fraga till Svemo igen? Det verkar inte som klubbarna som kör kurserna och Svemo är riktigt i fas pa det här..

Man blir inte klokare i alla fall.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...