Engångslicens ERF - Fråga

Japp!

Engångslicens kräver att man har ett licenskursbevis som inte är äldre än 5 år om ingen tidigare licens lösts under denna 5-årsperiod.

Har du tidigare haft en licens så får det inte vara mer än 5 år sedan för att du ska få lösa ut en engångslicens.

Detta borde innebära att man måste genomföra en ny licenskurs om man gjort ett uppehåll i räjsandet i 6 år eller mer!?!
Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

Hmmm, kanske läge att skicka en fraga till Svemo igen? Det verkar inte som klubbarna som kör kurserna och Svemo är riktigt i fas pa det här..

Man blir inte klokare i alla fall.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...