Engångslicens ERF - Fråga

Japp!

Engångslicens kräver att man har ett licenskursbevis som inte är äldre än 5 år om ingen tidigare licens lösts under denna 5-årsperiod.

Har du tidigare haft en licens så får det inte vara mer än 5 år sedan för att du ska få lösa ut en engångslicens.

Detta borde innebära att man måste genomföra en ny licenskurs om man gjort ett uppehåll i räjsandet i 6 år eller mer!?!
Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

Hmmm, kanske läge att skicka en fraga till Svemo igen? Det verkar inte som klubbarna som kör kurserna och Svemo är riktigt i fas pa det här..

Man blir inte klokare i alla fall.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back