Engångslicens ERF - Fråga

Japp!

Engångslicens kräver att man har ett licenskursbevis som inte är äldre än 5 år om ingen tidigare licens lösts under denna 5-årsperiod.

Har du tidigare haft en licens så får det inte vara mer än 5 år sedan för att du ska få lösa ut en engångslicens.

Detta borde innebära att man måste genomföra en ny licenskurs om man gjort ett uppehåll i räjsandet i 6 år eller mer!?!
Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

Jag gick licenskursen i varas och efter vad jag kommer ihag sa maste man lösa licens inom tre ar efter kursen eller sa skulle den vara förbrukad?:va

Antingen sa kommer jag ihag fel (vilket jag inte tror) eller sa är förvirringen fortfarande där....:rolleyes:

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

när jag gick kursen i fjol så sa de att man måste lösa ut licens inom ett år efter kursen. När du väl löst ut licens en gång kan du göra ett uppehåll på 5 år innan licensen löses ut.

Hmmm, kanske läge att skicka en fraga till Svemo igen? Det verkar inte som klubbarna som kör kurserna och Svemo är riktigt i fas pa det här..

Man blir inte klokare i alla fall.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back