Enduro Preppa Motard husaberg 650?

PaN!C

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
husaberg Fs 650
Kan jag preppa min motard för Enduro körning i skog? bara motionsköra är målet ingen hård körning. Går detta och isof hur gör jag, hört om bromsbyte och grejer alla svar välkomnas :yoparty

byt hjuö och frambrosm sen är det klart :) och vill du så kan du ju mjuka upp den lite oxå

Snåla varianten - Köp 17" endurodäck och kör cykeln som den är.
Medelsnål - Byt hjul till endurohjul.
Mindre snål - Byt även frambromsen till enduromodellen.
Bästa alternativet med nuvarande hoj - Byt hjul, broms och fjädring.
Lyxalternativet - En hoj till motard och en till enduro.

Låt plånbok och ambitionsnivå avgöra.:tummenupp

Du byter dämpning och bromsar med mig. :katt med en peng eller endurohjulen imellan. :tummenupp

Se absolut till att hänga på enduroframbromsen inte så mycket för bromsverkan som för att motardprylarna är väl dyra och lätta att slå sönder mot närmsta sten. Enduroroms+skiva kostar inte mycket och står att finna i anonsavdelningen eller på www.enduomx.com.

//Han som slog sönder oket bak i en stubbe

Kan jag preppa min motard för Enduro körning i skog? bara motionsköra är målet ingen hård körning. Går detta och isof hur gör jag, hört om bromsbyte och grejer alla svar välkomnas :yoparty

Hallå!

Jag har bytt till 21" fram och 19" bak. Har orginal bromsar, fick slipa ytterst lite på insidan av oket fram så att det inte tar i ekrarna.
Du får fixa distanser för framfälgen, bak är det bara att skruva dit.
Sen så kan det vara bra att ha kylarskydd, kostar inte så mkt men kan spara mkt om man har otur.

Jag har nyligen varit ute på en liten sväng (5 dagar bland mygg och knott) då körde jag strax under 50mil skogsväg, grusväg, myrar, och i skogen. Det gick hur bra som helst :)
Jag körde då med drevningen 15 48, har du mindre så kan det gå lite för fort i skogen.

Hej hopp!

var hittar jag lämpliga endurodäck, har sökt runt lite utan resultat.:va

Om du menar specifikt 17" så köpte jag mina endurodubbade däck av en lokal handlare. De är av det där kinesiska märket som jag aldrig lär mig vad det heter, cheng shin eller nåt sånt.... Dock fanns det bara bakdäck så jag körde med ett sånt fram också. Däcket är lite för smalt bak (tror inte det funkar alls om fälgen är bredare än på min -02:a) och lite för brett fram men det går om man bara vill... Nu kör jag slanglöst på motardfälgarna så dessa däck går inte att använda längre = ligger bara och "skräpar", köpsugen? De har gått endast 5 timmar is och har mycket kvar att ge.

Letar du vanliga endurodäck i rätt dimensioner finns de hos alla mc-handlare som säljer däck. Detta är såklart ett mycket bättre alternativ men då måste man köpa fälgar också...

Hallå!

Jag har bytt till 21" fram och 19" bak. Har orginal bromsar, fick slipa ytterst lite på insidan av oket fram så att det inte tar i ekrarna.
Du får fixa distanser för framfälgen, bak är det bara att skruva dit.
Sen så kan det vara bra att ha kylarskydd, kostar inte så mkt men kan spara mkt om man har otur.

Jag har nyligen varit ute på en liten sväng (5 dagar bland mygg och knott) då körde jag strax under 50mil skogsväg, grusväg, myrar, och i skogen. Det gick hur bra som helst :)
Jag körde då med drevningen 15 48, har du mindre så kan det gå lite för fort i skogen.

Hej hopp!

Tja!

Haha en liten sväng! vart fick du tag i enduro fälgar och däck???? har skit svårt att få tag i fälgar? vet du några priser? mvh krille

Tja!

Haha en liten sväng! vart fick du tag i enduro fälgar och däck???? har skit svårt att få tag i fälgar? vet du några priser? mvh krille

Nya fälgar kostar runt 10 000, beg finns med jämna mellanrum på blocket mm, brukar kosta från 5000 och uppåt beroende på vad som ingår.

Tja!

Hej!

Köpte av Karlströms. Har för mig att det gick på ca 6000:- för fälgarna. Däcken är bara att köpa i vilken cross butik som helst, eller av karlströms.
Så ring och fråga.

Ett tips är att du köper 19" bakfälg så har du lite lättare att få tag på dubbdäck.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D