Enduro drevning 450?

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad har ni för enduro drevning på era ktm exc-r 450 ?
original är 14/52, men i instruktionsboken står även 15/45. -Varför då?


Vad kör ni på?
Vad rekommenderas ?
Funderar på 14/48, -är det bra ?
 
Jag kör 13/52 på min EXC 450
Tycker de fungerar bra. körde 14/52 på husan i början men bytte till 13/52 de var bra för då tvingades man lägga i en växel till :tummenupp
 
Jag kör 13/52 på min EXC 450
Tycker de fungerar bra. körde 14/52 på husan i början men bytte till 13/52 de var bra för då tvingades man lägga i en växel till :tummenupp

Absolut, 13/50, 14/50 och 13/52 har alla funkat för mig på EXC450, det är bättre att kunna använda lite högre växlar och lugna maskinen lite, än att ha en teoretisk toppfart på 140 blås. ;) Det händer inte i enduroskogen. :hihi
 
Hur kör du? Och hur upplever du hojen? Kör man mycket riktig enduro kan man vilja ha extra låg utväxling för steniga passager.
Kör du istället grusvägsrejs så vill du kanske ha högre utväxling för de långa rakorna.
 
Hmm
Kanske att man köper ett 50 bakdrev samt ett 13- och ett 14-drev och testar ...

Jag minns att jag drevade ner en crosshoj för att kunna peta in trean tidigare i skogen :-)
 
Gammal tråd men undrar om en sak angående 52 taggars bak till ktm som jag precis köpt.

Drevet går igenom kedjeskyddet bak och med det nya ser det ut att bli ont om plats, någon som kan bekräfta att det ska gå? blir lite orolig när jag jämför mitt gamla 45 mot 52. dessutom ska däcket flyttas fram fullt och då går drevet ännu djupare in i kedjeskyddet :gnissla

Har ni kanske plockat bort skyddet för kunna köra med 50-52 bak?
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top