Endurance i Februari

Kolla ljudnivån så att ni inte överstiger vad Mantorp tillåter, kolla med arrangören :tummenupp



Frasses suger bättre/mer än min fru, ungefär lika bra som Tele2 :arsele





Använd 0,5mm2 så kan även den långa sladden bidra till utökat ljussken. :yoparty

Nä, ljudnivån är ingen fara, det är bara slutburken som är bytt, resten är årriginal.

Å ändå suger frun bra ;)

/ Jens
 
2. Jag satsar på att åka med 100% spolarvätska i motorn och slår samtidigt vad om att våran koreavagn går längre med det än eran gör med vanlig olja, den kommer ju förbruka (förbränna) oljan fortare än ni hinner hälla på :opelfel

Extraljus ska monteras med, det hade jag glömt. Undra om man bara kan stjäla med strömtjuv från kabeln till std-lamporna? Borde funka. :brinnerup

/ Jens

TAGET!:D

Angående extraljus så KAN det ju vara läge att splica kablarna istället för att köra strömtjuv.

Vi tänkte nog göra en helt egen kabeldragning för lamporna utan att involvera andra kablar.

Men jag har iallafall hittat 0.3mm kablar som vi skall köra med! strömmen tar vi från cig uttaget dIrECKt!:D
 
TAGET!:D

Angående extraljus så KAN det ju vara läge att splica kablarna istället för att köra strömtjuv.

Vi tänkte nog göra en helt egen kabeldragning för lamporna utan att involvera andra kablar.

Men jag har iallafall hittat 0.3mm kablar som vi skall köra med! strömmen tar vi från cig uttaget dIrECKt!:D

Ja, det kanske är läge att köra ett relä istället och koppla från batteriet. Biltema har ju goa billiga relän.

/ Jens
 
Seriöst; ingen som har lite konkret bygginfo/status på sin räser? Vår baguetteraket står i en carport å väntar på den sista oktober då vinkelslip å skalpell åker fram.

Just nu väntar vi på Pirelli-däcken å Brembo-skivorna. Tarox-beläggen ligger på mitt skrivbord å glänser... :tummenupp

Några kapade varv på spiralerna, nya gnistpluggar, frisk smörja å massor me dekaltrim är andra insatser som behövs för att raketen skall hålla oss tryggt flygande i 24 timmar. :rock

F'resten; om någon behöver belägg, skivor, spiraler, dämpare, luftfilter, avgas eller nåt annat för bilracing (och gata); PMa mej för bra priser på bra grejjer!
 
Nix, jobbar inte på Euromaster. Finns säkert nån som heter Mattias Kyller där. :va

jag tog det för givet då dom har en skarp Golf räser där, my bad.
kul att det finns fler i stan.
 
Oj, den bilden är inte från igår. Det var på den tiden man var tuff rakad kille som käkade och la donuts hela tiden... Fifan va åren bara flyger bort!

Bara för det ska jag lägga en fetingdonut på racet med racing-kian!

/ Jens
HAHA, hur full är inte jag då!? Glad och ung ser jag ut att vara i alla fall.
 
Seriöst; ingen som har lite konkret bygginfo/status på sin räser? Vår baguetteraket står i en carport å väntar på den sista oktober då vinkelslip å skalpell åker fram.

Just nu väntar vi på Pirelli-däcken å Brembo-skivorna. Tarox-beläggen ligger på mitt skrivbord å glänser... :tummenupp

Några kapade varv på spiralerna, nya gnistpluggar, frisk smörja å massor me dekaltrim är andra insatser som behövs för att raketen skall hålla oss tryggt flygande i 24 timmar. :rock

F'resten; om någon behöver belägg, skivor, spiraler, dämpare, luftfilter, avgas eller nåt annat för bilracing (och gata); PMa mej för bra priser på bra grejjer!

Det finaste är att dom kollar över hur fina delarna är på bilarna är med. Alltså är det inte skrot så blir det extravarv. Förra året var det ganska många som fick extravarv för att dom hade för fina däck osv....

Vi kör på budget, det är lite det tävlingen handlar om. Oranga polska bromsbelägg är inköpta, bilen väger ju inget, hoppas på under 900kg när den är lättad och klar!

Den é najs som skåningen skulle sagt!

/ Jens

HAHA, hur full är inte jag då!? Glad och ung ser jag ut att vara i alla fall.

Det var tiden då vi tog hojarna, körde galet till Tranemo. Delade på en liter mjölk och ett packe Ballerina. Körde än galnare hem och sen gjorde om det igen.

Att man lever är faktiskt lite av en gåta... :brinnerup

/ Jens
 
Last edited:
Vi har inet gjort NÅGOT med våran än.. Blir till helegen, men bilder väntar vi nog med.. Man kan ju inte avslöja ALLT heller! :va:D
 
Vi har inet gjort NÅGOT med våran än.. Blir till helegen, men bilder väntar vi nog med.. Man kan ju inte avslöja ALLT heller! :va:D

Näe.. men vi har lite ideér...

IMG_32631.jpg


Big-Exhaust-Tip.jpg
 
*asg* SKÖN annons! :D:rofl

Som sagt..

Moddat COLD AIR INTAKE!! :rofl
2004-10-16--Geo.jpg

Fy fasen va snyggt. Har du ett sånt monterat ska du få en kram av mig på racedagen. :fakta

Jag har kommit på mig själv flera gånger dom senaste dagarna med att vara "rejsnervös", så som jag är inför ett SM/SO tillexempel. Kul att detta kan locka fram det såhär långt i förväg!

Låt veckorna gå fort nu bara!

/ Jens
 
Det pågår lite snack på sidan skrotbilsrejset.nu angående bromsar och annan "säkerhetsutrustning".

Jag anser inte att det är rätt att montera nya skivor, ok och grejer som överstiger bilens värde. Vad tycker ni?

/ Jens
 
NEJ.. Man bör INTE ha eftermonterat grejer som överstiger bilen värde.
HAR man det så skall bilen drabbas av extravarv i enlighet med värdeökning. Dessutom så bör avmontering av de tillbehören innan skrotning begränsas.

Som du körde med den så skall den till skroten så att säga..
Undantagen bör vara att man får montera ur säkerhetsstol, ratt och säkerhetsbur. Ev. andra smådetaljer som extraljus och stereo också, men definitivt inte saker som bromsar och annan "permanent" utrustning!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top