Endurance i Februari

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Det där var ju ett standardljud på coltarna, lådan är nog inte det största problemet :tungan

Synkringarna låter faktiskt en jäkla massa, men vi har bytt olja, så det kanske håller...
Bilen går rätt bra annars fast den behöver 5000 varv om det ska hända något. Tror faktiskt att vi har billigaste / risigaste bilen av alla och det kan ju med vara ett vinnarkoncept...
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Synkringarna låter faktiskt en jäkla massa, men vi har bytt olja, så det kanske håller...
Bilen går rätt bra annars fast den behöver 5000 varv om det ska hända något. Tror faktiskt att vi har billigaste / risigaste bilen av alla och det kan ju med vara ett vinnarkoncept...

Var just upp till banan och parkerade vår bil i en box :)

Jäkla vilka seriösa bilar några har, kan knappats påstå att våran heller är så mkt att hänga i granen. dock är den sänkt och låter lite fjortis-aktigt :tungan

Fortfarande ingen som fått någon som helst info på mail????? :confused:

/Nitrous
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Marcus laddar hårt!!
4f882081-f0e3-6c87.jpg
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vi är hemma i alla fall. Bilaset skar tillsist vid klockan 22. Motorv var väl det sista vi trodde skulle ge upp eftersom vi hade problem med: växellåda, koppling, kylare/temostat, bensinläckage, hjullager/drivaxel, drivrem, jo typ allt... Så med tnke på alla problem så var väl inte den 29e platsen som vi låg på när den rasade så illa.
Mer utförling rapport/filmer kommer framöver.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
vi fick ge upp efter 361 varv, huvudbromscylindern pajjade :gnissla det får bli en mazda 323f nästa gång kanske? :rolleyes:
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Ni bara skriver ""vi å vi å vi"" hela tiden, vilka e vi?

Skriv gärna erat team namn så jag vet vilka vi e :krama
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Lägger väl upp min rapport här med!
Körde endast 156 varv och hamnade på plats 40 av 45...

Problemen började redan innan jag kommit ur stan på fredag em. Fläcktremmen (ny) hade fransat upp sig och fick ersättas med en ny, så 2 timmar sen så kam jag iväg till mantorp.
Väl på plats så tog vi beslutet att skära av servoremmen för att få de andra delarna att gå lättare. Var nog rätt beslut, eftersom det kändes rätt att köra utan servo på banan.
Kvalet gick bra och vi kvalade in på 19e plats av 40-50 bilar. Vi tog dock beslutet att försöka spara på lådan så mycket som möjligt Många byggen var otäckt seriösa och kostade troligtvis närmare 15-20´000 i stället för 5 papp.
Sedan var det race!
Kom i väg skapligt och hittade ett lagom tempo. Låg och fightades lite med en gammal Porsche 924 ett tag, men sedan fick vi svartflagg pga bensinläckage (dagens första svartflagg). Då fick vi täta tillfälligt med trasor och silvertejp, samt åka in till mekonomen och köpa ett nytt tanklock.
Sedan rullade det väl på, men vi hade trillat ner till plats 36 efter strulet. Jagade på och efter ett tag märker vi att kopplingen börjar ge sig. Då beslutade vi att köra hela varvet på 3:ans växel.
Så rullade det på fram till 7-tiden (uppe på plats 29) då en förare fick sladd och hamnade i lecakulorna i mjölbykurvan. Tyvärr fick vi hål på kylaren, så vi försökte reparera med kylartätning och bikarbonat och en massa med blandat resultat.
Detta resulterade i att bilen emellanåt gick varm och utan vatten. Så pass att grenröret verkligen glödde på bilen.
Till sist verkade det faktiskt funka ändå. Då börjar bromsarna bli svampiga.
Problemet var att centrummuttern till drivaxeln/hjullagret hade blvit gängpaj, så vi var sjukt nära att tappa hela hjulet/skivan/drivaxeln, men vi hade väl lite tur där... Åtgärden var banka fast lagret så gått det gick och sedan svetsa fast den.
Sedan var vi på banan igen. Bilen gick faktiskt myckat bra nu och gick faktiskt fortare än innan???
Men det var väl sista sucken, för sedan rasade något i motorn och på några sekunder så trillade tempmätaren utanför skalan. Totalskuren!
Så klockan 21:59 så var racet över för oss...
Gick väl som sakt inge vidare, så jag är faktiskt besviken denna gången.
Dock så tycker jag verligen att folket körde betydligt snyggare denna gången och jag hade ingen plåtkontakt alls. Mycket snyggt arrangerat av (Land Rover ligan) med bogsering / gulflagg.

/Johan. Sarthe Racing (den randiga Colten)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni bara skriver ""vi å vi å vi"" hela tiden, vilka e vi?

Skriv gärna erat team namn så jag vet vilka vi e :krama

Vi :)tungan), Martin, jag, Järnis och Johnny, Team Understeer är nöjda med helgen. Låg länge inpå morgonen med 14 varvs ledning till 2an och 2 problem, bromsar samt ljud ställde till det för oss. Bromsarna ordnade vi på 8 minuter (F1 style!) men sedan fick vi reda ut lite ljudproblem. Man kan väl säga att lagningen var allt annat än fullständig så vi och Sista åket åkte med samma typ av problem. Vi slökörde på femman förbi start och mål och under dessa varv satte jag vårt teams bästa varv, 1,49,36. Detta med femman och touring på start/mål.

Vi landade på 2a plats varvmässigt, men trean hade en bil äldre än 1989 så dom gick förbi oss med sina 5 bonusvarv. 3a är andra pallplatsen för mig personligen på 3 möjliga :banana

Mazda 323 1,8F for president. Bara japanesarna kunde lära sig skapa tankrör samt avgassystem :fakta
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det verklar som att ni hade kul ialllafall!
Vill gärna ser fler bilder och kanske lite film?
Vemm vann?
Någon som blev diskad?
Fulaste omkörningen?

BMW´n verkar trött i sista bilden.
Får vi gissa på attt det är ett välkänt team som kört hårt igen?

THE PUBLIK WANTS TO KNOW!:D:D
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det verklar som att ni hade kul ialllafall!
Vill gärna ser fler bilder och kanske lite film?
Vemm vann?
Någon som blev diskad?
Fulaste omkörningen?

BMW´n verkar trött i sista bilden.
Får vi gissa på attt det är ett välkänt team som kört hårt igen?

THE PUBLIK WANTS TO KNOW!:D:D

Etta blev Blårök med en Mitsi Galant. Dom kom 4a varvmässigt, men 3an var funktionärsbil och dom fick 5 bonusvarv för att bilen var äldre eller lika med 1989.
Tvåa blev Sista Åket med en Mazda 323F
Trea blev vi med en Mazda 323F

Såhär glada var vi efteråt:

37940_450558518579_731823579_5509502_7227775_n.jpg


75732_444179571497_536396497_5948818_901737_n.jpg
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
TREVLIGT! Grattis!
Ser jag inte att det blev uppgraderat till R-däck denna gång?

Nääh, det är samma däck som till CRXen förra gången, dom blev ju inte utslitna direkt.. Däremot så knölade en mottävlande till våran framskärm så ena framdäcket blev mos, då fick vi låna dom målgångsdäcken av en konkurrent. Det var ett par däck som gått 6 timmar i någon långloppscup, alltså ganska slut.

Men dom tog oss i mål :fakta
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
skrotbilsrace2010-038.jpg


skrotbilsrace2010-025.jpg


skrotbilsrace2010-065.jpg


Jag är med på alla tre bilderna. På ett eller annat sätt. Som förare i 1 och 2, som pustande åskådare vid begravningsplatsen. (The graveyard)

Nu väntar vi på att en 125-åkare skriver: Hur vågar ni skriva ut regnumret? :gnissla

Överst så ser man vårat lag jaga... Kunde hålla ifrån skapligt i början i alla fall. Men för 1500 spänn får man inte mycket till bil.
Om vi kommer igen nästa så har vi sagt att vi ska prova med bakhjulsdrift i stället.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Överst så ser man vårat lag jaga... Kunde hålla ifrån skapligt i början i alla fall. Men för 1500 spänn får man inte mycket till bil.
Om vi kommer igen nästa så har vi sagt att vi ska prova med bakhjulsdrift i stället.

Bromsade jag mig om dig tros? Jag gillar nämligen att stjäla spår.. :D
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top