Endurance i Februari

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Var det någon mer som var med på detta? För annars borde vi varit vinnare.
Vi slutade på plats 27 med 518 körda varv...
Enligt trippen så blev det 160 mil och bilen slickade i sig ca 1,8l/mil. Rätt bra att få upp en liten 1,8 i den förbrukningen.

-Ja, Orginal SVH var med men lusten att släppa ifrån sig flaskan gick ur oss på nionde varvet då ett fjäderben brast och vi fick tillbringa sammanlagt ca 6 timmar i depån.:huvet Utsikterna att vinna minskade drastiskt. Jag medger att "ett vad är ett vad" men då skall insatserna satsas FÖRE race. Ingen verkade "hålla i det" och sedan hade vi fullt upp med att svetsa fjäderben.:huvet
Bookmakern måste ställa större krav på spelarna till nästa gång.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
-Ja, Orginal SVH var med men lusten att släppa ifrån sig flaskan gick ur oss på nionde varvet då ett fjäderben brast och vi fick tillbringa sammanlagt ca 6 timmar i depån.:huvet Utsikterna att vinna minskade drastiskt. Jag medger att "ett vad är ett vad" men då skall insatserna satsas FÖRE race. Ingen verkade "hålla i det" och sedan hade vi fullt upp med att svetsa fjäderben.:huvet
Bookmakern måste ställa större krav på spelarna till nästa gång.

Äh, ska det vara blodigt seriöst så behöver vi inte hetsa i framtiden och ha en interntävling. Det ska va skoj.

Våra 2 bilar pajade med, det är en del av spelet.

Glöggen förra racet kom lite här och lite där under natten när bilar rasade, satsningen har man ju "förbundit" sig till här, i tråden... :fakta

/ Jens
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Apporopå 5-papp så var det något vi diskuterade också.. Kanske lite roligare om man kan ha kvar bilen och således har mer i att satsa lite på att få sakerna riktigt bra istället för "good enough".
 

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Växjö
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Äh, ska det vara blodigt seriöst så behöver vi inte hetsa i framtiden och ha en interntävling. Det ska va skoj.

Våra 2 bilar pajade med, det är en del av spelet.

Glöggen förra racet kom lite här och lite där under natten när bilar rasade, satsningen har man ju "förbundit" sig till här, i tråden... :fakta

/ Jens

Håller med; har man sagt att man är med är man med, oavsett om man lagt insatsen eller inte...
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Det var bra att det inte blev så farligt. Var väl enda gången som jag kände att det blev lite fel. Jag trodde nästan att det var slutkört för oss, eftersom motorhuven vek upp sig. Men det enda som hände var att infästningen till huven trycktes in mot eran stötfångare. Annars såg våran bil ganska ok ut efterracet. Enda direkta skadorna vi hade tillfogade Polis BMW:n som såg till att skapa plats när ingen fanns på båda sidorna av bilen (lika dant på förra racet).
En ska kan man dock konstatera är att man inte behöver ha så snabb bil bara den går hela tiden. Men det var bra mycket roligare med något hyggligt snabbt i alla fall.
Kul som fan i alla fall.

Polizei började med en bränd soppapump på kvalet. Iväg till fultema för att hämta en ny. 1h 16m efter att starten gått så bar det iväg ut på banan. 40 varv bakom ledaren så kändes det inte som att man hade nån direkt chans till toppen, så vi tog det för en lära sig att hantera bil tävling.

Mitt första pass gick ganska bra, men redan på mitt andra varv drog jag i Killer Benz, helt oavsiktligt, ber om ursäkt för det. Får skylla på vårt bromssystem som bara verkade funka på höger fram och vänster bak. Detta medförde att bilen krängde åt höger som satan vid varje inbromsning. Efter start och mål kurvan kom jag in fort, en drös med bilar framför mig, nitar hårt, bilen kränger till och drar in i sidan på Killer Benz som snurrar. Sorry gubbs, inte meningen.

Andra ggn var nån gång under natten, kurvan ut på långa rakan. Kommer på vänster sida för att plocka spår, många bilar där, ser en liten lucka till vänster, gasar på, helt plötsligt så är Team Tjuvs bil i den luckan, jag pressas ut i leka kulorna. Stor däcktrave framför mig, styr in igen för att slippa leka med däcken, Team Tjuv snurrar runt.
Ursäkt godtagen av Team Tjuv.

Under den blöta perioden så försökte jag lära mig bilen en del, märkte att det gick fort att köra på ställ. Denna träning kostade mig 1 avkörning i kurvan efter start o mål.
1gång låg jag redan på ställ där när en svart golf drog till mig lite extra, så man drog en piruett rätt ut på åkern :)
Sista avkörningen så vart det bara 2 val, mosa golfen framför eller köra rätt ut och plantera bilen vid staketet.
Det blev det sistnämnda.
Kom nerför start o mål, hade 160 knyck in i första böj, döm till min förvåning vad sakta golfen framför gick. Jag visste att jag skulle tryckt ihop honom så han hade bagageluckan i framsätet om jag kört på, jag visste även att en spårändring i denna fart bara kunde resultera i en fet avåkning. Det blev det sista iaf.....

Blev rammad stenhårt och oprovocerat en gång av Team Tjuv under morgonen, det var min teamåkare från Snakepit som inte tyckte om att bli omkörd av mig hehe :)

En annan påkörning var i vänstern på väg till hårnålen vid depån. Vet ej vad som hände där riktigt med det var en riktigt hård smäll när nån drog in i baken på mig, min bil studsa mot någon annan, lyckades dock hålla mig kvar på banan, vet ej hur det gick för de andra 2 där, det vart lite kalabalik.

Det var de incidenter jag var inblandad under denna tävling.

Fick en svartflagg för att ha kört om på gulflagg med, det var då jag blev bogserad in i depå efter att ha kört av. Tänkte inte mer på det så jag körde ut igen, trodde givetvis att min gulflagg var borta, men det var ny gulflagg på banan. Never crossed my mind, så jag drog ut och körde om några så jag fick gå in o ta mina 10 minuter i depån.

Trots att vi var sena 1h 16m till start(trasig soppapump), 3 avåkningar (30min) och en svartflagg(10min) för att jag körde ut på gulflagg, så lyckades vi köra upp oss till 15:e plats som bäst. Tråkigt nog så var nog koppplingen lite sur på oss på morgonen och bestämde sig för att inte vara oss till tjänst mer :)

Vi var 3 som körde, snabbaste tid fick vi på söndagsmorgonen 1.47.1

Så nya tag nu, ny beemer och blickarna framåt.

Cya later gators

Team Glennz
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Då var det dags igen: http://www.skrotbilsrejset.nu/
Sarthe Racing är anmälda med den risigaste bilen vi tävlat med hittils. En gammal Mikubiaki colt som är inhandlad för 1500 spänn och besiktad till 31 oktober :) .

Väntar fortfarande på Champangeflaskorna sedan senaste tävlingen (Hoppas att Jens inte har druckit upp dem nu).
Så! Vad tävlar vi om på SH denna gången?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då var det dags igen: http://www.skrotbilsrejset.nu/
Sarthe Racing är anmälda med den risigaste bilen vi tävlat med hittils. En gammal Mikubiaki colt som är inhandlad för 1500 spänn och besiktad till 31 oktober :) .

Väntar fortfarande på Champangeflaskorna sedan senaste tävlingen (Hoppas att Jens inte har druckit upp dem nu).
Så! Vad tävlar vi om på SH denna gången?

Jag har hoppat över till annat team och tävlar förmodligen med en Mazda, det verkar vara vinnande koncept...

Jag har släpat dom där Champagneflaskorna av och an till 3 ställen i sverige och skrivit det, ingen har kommit till mig och inhämtat. Jag har dessutom flyttat en gång. Jag har inte en aning om vart dom är längre. Jag ska ta en kik i garaget, annars har jag ingen aning...

Jag tar inte på mig att rodda i "tävlingen" denna gång, men är gärna med i den. Jag kommer ju vinna :p:banana
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vi har kollat lite närmare på bilen nu och HUR I HELVETE DEN BILEN KAN VARA BESIKTAD, det kan inte jag fatta...
Här är lite grejor som märktes när vi började riva i skiten

- Vi fick börja med att hälla i 3L !!!! olja i bilen för att det skulle bli rätt nivå, men trots det verkar den gå fint i motorn.
- Fjäderbenstornen fram är helt upprostade och vi kommer svetsa de för att inte fjäderbenen åka igenom.
- Bilen är väldigt rostig, med rosthål lite här och där.
- Skrap i synkringar på 2:an och 3:an (ganska ordentligt), men vi byter olja i lådan, och hoppas att vi har några växlar att åka på till slutet i alla fall .
- Lite obalans i bromsskivor och fastrostade ok, men de ska ändå smörjas upp och skivorna svarvas.
- Elfel? (Belysning funkar sporadiskt och bilen dör i bland).

Positivt:
- Rost är lättare än frisk plåt.
- Ljuddämparen och stötdämparna verkar faktiskt rätt ok.
- Takluckan i glas är ersatta av plexi (lättare)
- Beskitad bil (hur det nu kan vara möjligt).
- Mycket prestanda för pengarna! (Bilen var jäkligt billig)

Ska bli intressant att se hur det går för oss denna gången...

Bifagade lite bilder, där man bland annat kan se att det växer mossa i / på bilen, samt vilket fint skick fjädertornen fram är.
Sist men inte minst... Den rostiga bakluckan som nog blir det enda ni får se :rolleyes: .

Vi kommer steka alla fett den 30-31 Oktober på Mantorp :D.

Om något mera SH-lag ska köra så ge er tillkänna!
 

Bifogat

  • DSC00151.JPG
    DSC00151.JPG
    175.8 KB · Visningar: 72
  • DSC00157.JPG
    DSC00157.JPG
    92.7 KB · Visningar: 68
  • DSC00159.JPG
    DSC00159.JPG
    99.8 KB · Visningar: 68
Last edited:

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Intresserad förare finnes.

Kört Skrotnilsrejset 2ggr utan krockar eller "stora" förarmisstag.
Vann första racet med MaBeJoPe, hade bromsproblem i andra men jag tror vi kom på 11:e plats

Har bara inte haft tid att ragga rätt bå ett team & bil denna gång.
(men det är ju så rakkarns skoj :yoparty:yoparty)

Ring eller PM:a om Ni söker förare.

Mvh
//
Benny
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vi kör för 4e gången nu. Tycker att detta är kul som satan, men tycker tyvärr att det börjat balla ur med lite väl seriösa bilar / byggen.
Några konkurrentbilar är bl.a: BMW 328 Touring -96, Volvo V40 2,0T -99. Tycker väl inte direkt att det är 5000 kr bilar...
Ett skrotbilsrejs ska köras med skrotbilar och inget annat!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Vi kör för 4e gången nu. Tycker att detta är kul som satan, men tycker tyvärr att det börjat balla ur med lite väl seriösa bilar / byggen.
Några konkurrentbilar är bl.a: BMW 328 Touring -96, Volvo V40 2,0T -99. Tycker väl inte direkt att det är 5000 kr bilar...
Ett skrotbilsrejs ska köras med skrotbilar och inget annat!

Kolla vilka som vinner ;o) Ialla fall de första 2 tävlingarna.

Mitsubishi Galant -85 och en ¤¤¤ Var det en Hyndai,, eller nått, sopslö var den ialla fall. Inte direkt storfavoriterna, men dom håller... & slipper mecktiden.
//
B
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Geschwindt Racing kommer att köra med en BMW 320 i år igen :yoparty
Nu har vi uppgraderat oss till en -91:a så vi inte blir omkörda på rakan av nån Subaru Trendy.
Ninjarookie är inlejd som fjärdeförare.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Geschwindt Racing kommer att köra med en BMW 320 i år igen :yoparty
Nu har vi uppgraderat oss till en -91:a så vi inte blir omkörda på rakan av nån Subaru Trendy.
Ninjarookie är inlejd som fjärdeförare.

Har lite kul film hemma där jag kör om er på yttern i vänstern efter start och mål, på grymt häng :) . Blir nog lite jobbigare att köra ifrån er i år tot jag. (Förra året hade vi en polkagrisfärgad Lancer GTI).
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Joo, med en 5hjulsdriven (även reservhjulet drev), spikdubbsförstärkt, 72extralysen sombländaridagsljus bil......:D:D:mattias

Men.. Kanske vi ska slå oss ihop...
Nån mer som söker styrning? Vi borde väl vara 3-4st?
//
Benny

Synd att bilen la av och att vi tappade transpondern.... annars hade vi nog kommit rätt bra:)

Det verkar lite fullt dock.

Får se om det e någon eller några som behöver en förare!
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Har dom glömt betala domänen eller tagit pengarna och stuckit :va
Domänen funkar inte för mig till skrotbilsrejset :confused:

Vår hitlerpulka kommer rocka fett, ligger som ett strykjärn på vägen. Lite som prinsessan på ärten, man känner ALLT och lite till :)

/Nitrous
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Har dom glömt betala domänen eller tagit pengarna och stuckit :va
Domänen funkar inte för mig till skrotbilsrejset :confused:

Vår hitlerpulka kommer rocka fett, ligger som ett strykjärn på vägen. Lite som prinsessan på ärten, man känner ALLT och lite till :)

/Nitrous

Med 43st anmälda & över 20st team i kö, blir det en fin slant :D
Det kanske var "nytt för i år" rejset körs i Thailand:rolleyes:

Men nää, den kommer nog upp snart igen.
:mad::huvet:huvet att man missade anmäla sig...:brinnerup
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top