Endurance i Februari

Jag var inte chockad för jag var inte med. :D
Ni förtjänade att vinna enbart för era teamkläder. :fakta
 
Jag har aldrig varit på tapeten att köra men det verkar kul. Realistiskt så blir det inte av.
 
Får väl samtidigt fråga varför min tomgång på hyndan varierar mellan 1000-2200 så fort den blir varm. Tror du det har nått med autochoke eller lambda att göra?

/ Jens

varvar den upp snabbt (typ varva för att den inte skall dö) eller ligger den och långsamt pendlar uppåt och neråt?

Kan vara så enkelt att den behöver en justering av TPS´n eller tomgångsmotorn.. Kommer inte ihåg att jag stött på det problemet tidigare tyvärr.

Har den varit "bonntrimmad" innan med eget luftinsug eller så? Kan i så fall vara värt att kolla att det inte är någon spoling som satt in ett motstånd på luftmassemätarn. Popis hos glin som inte förstår hur man trimmar.
 
varvar den upp snabbt (typ varva för att den inte skall dö) eller ligger den och långsamt pendlar uppåt och neråt?

Kan vara så enkelt att den behöver en justering av TPS´n eller tomgångsmotorn.. Kommer inte ihåg att jag stött på det problemet tidigare tyvärr.

Har den varit "bonntrimmad" innan med eget luftinsug eller så? Kan i så fall vara värt att kolla att det inte är någon spoling som satt in ett motstånd på luftmassemätarn. Popis hos glin som inte förstår hur man trimmar.

Den varvar upp jättesnabbt för att inte dö, precis som man stämplar halvgas eller något i den stilen.

Jag har fått tips om att det förmodligen är kallstartventilen. Annars är tips nr2 att det är tomgångsmotorn som du sa.

Jag ska gå ut och spana på vad det är för motor nu. Återkommer med bild och nuffror snart.

Hur kommer det sig att ni har fegat ur? Ni som var så sturska!

/ Jens
 
Amullo, här är bild på skönheten. Vart skruvar jag vad??

4147054005_33bbe7454e_b.jpg
 
Vi fick inte plats, så det är därför vi inte är anmälda. Får se om vi kollar på det efter nyår igen.. :) Angående skruva så skulle jag nästan rekommendera att du snackar med grabbarna på hondaforumet.. Det var länge sedan jag skruvade Honda och jag hade aldrig just den motorn du har i CRX´n. :)
Men på våran 1.5:a så satt kallstarten på vakuum, så du skulle ju kunna börja kolla vakuumanslutningarna på insuget. Det luftintaget är ju också nedkapat ordentligt.. Hål i huven/scoop kanske?
 
Vi fick inte plats, så det är därför vi inte är anmälda. Får se om vi kollar på det efter nyår igen.. :) Angående skruva så skulle jag nästan rekommendera att du snackar med grabbarna på hondaforumet.. Det var länge sedan jag skruvade Honda och jag hade aldrig just den motorn du har i CRX´n. :)
Men på våran 1.5:a så satt kallstarten på vakuum, så du skulle ju kunna börja kolla vakuumanslutningarna på insuget. Det luftintaget är ju också nedkapat ordentligt.. Hål i huven/scoop kanske?

Peka med pilar för f-n, jag är ingen mekaniker.... På mer än hojar såklart...

Skriv upp er på reservlistan, bra att vara långt upp och inga förbindelser!

/ Jens
 
Skulle det kunna vara intressant att köra ett 8-timmars på Anderstorp under vintern? Bantid finns det gott om, sålänge det inte är tjäle funkar det att köra på banan.
 
Skulle det kunna vara intressant att köra ett 8-timmars på Anderstorp under vintern? Bantid finns det gott om, sålänge det inte är tjäle funkar det att köra på banan.

Ja för bövlen. Bil har vi nog redan snart. Och om det inte är skrotningstvång så är ju ett 8-timmars ett bra test :)
 
Skulle det kunna vara intressant att köra ett 8-timmars på Anderstorp under vintern? Bantid finns det gott om, sålänge det inte är tjäle funkar det att köra på banan.

Allt handlar om vilka pengar det blir.

Vi kan tänka oss att vara med som träning! Men ingen skrotning bara...

/ Jens

Denna bilen får ni ju inte missa Jens: http://www.blocket.se/jonkoping/Hello_kitty_nissan_sunny_1_6_24923372.htm?ca=18&w=2

Så ni kan lungt sälja hondan till vårat lag i stället...

Det där är ju såååååå 2009. :gnissla

När Linda skulle ta Hyndan till jobbet imorse hängde det ner en kabel vid fötterna. Hon stoppade upp den och det smattrade till under instrumentpanelen. Fina elkopplingar... :D

/ Jens
 
Last edited:
Skulle det kunna vara intressant att köra ett 8-timmars på Anderstorp under vintern? Bantid finns det gott om, sålänge det inte är tjäle funkar det att köra på banan.

JA för fan! Vi skulle vara på direkt! Antingen 8 eller 12 timmars.. Från 12 till 12 skulle ju vara kul. Ännu roligare om man startar kl 12 på natten och slutar dagen efter. 8-timmars är väll egentligen lite kort, men det kanske beror på tiderna för banans användning?:va

JENS!
Vakuumslangarna är de svarta mellan insuget och motorn typ.. Titta så hittar du.:tummenupp
Jag kan peka lite när jag kommer hem.. Har inga sånna program på jobbdatorn.. Inte ens paint!:huvet
 
Last edited:
JA för fan! Vi skulle vara på direkt! Antingen 8 eller 12 timmars.. Från 12 till 12 skulle ju vara kul. Ännu roligare om man startar kl 12 på natten och slutar dagen efter. 8-timmars är väll egentligen lite kort, men det kanske beror på tiderna för banans användning?:va

JENS!
Vakuumslangarna är de svarta mellan insuget och motorn typ.. Titta så hittar du.:tummenupp
Jag kan peka lite när jag kommer hem.. Har inga sånna program på jobbdatorn.. Inte ens paint!:huvet

Man vill väl inte med mening köra när det är nattasvart? Eller?

8 timmars uppvärmning låter helt ok för min del. Så kanske det finns en chans att bilen klarar 24 till sen :D

Du pekar illa :p

/ Jens
 
Jag undersöker om marken tål att köra på med tjäle i botten. Att vi bara kan köra 8-timmars beror på verksamhetstillståndet. En lösning är att köra på en vardag mellan hjul och nyår, då kan vi använda banan från 8-20. På helger är det max 9-18.
 
Du pekar illa :p

/ Jens
JAJA!! :mad:
Får titta på det ihelgen.. Har en verkstadsmanual hemma tror jag, skall se om jag kan rota fram den.

Jag undersöker om marken tål att köra på med tjäle i botten. Att vi bara kan köra 8-timmars beror på verksamhetstillståndet. En lösning är att köra på en vardag mellan hjul och nyår, då kan vi använda banan från 8-20. På helger är det max 9-18.

Skulle tanken vara race 9-18 då? Låter ju bra iofs.. Enda problemet är väll att besiktning och kval måste köras dagen innan.
Sen kommer en massa praktiska frågor, men sånt löser man ju snabbt. Jag gillade skrotbilsracets ganska enkla regler, men utan skrottvång så blir ju risken för mygel lite större..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top