endagstripp

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
R1 racing
Som rubriken lyder ska jag hämta min nya pärla i början på nästa vecka.
Jag har en ca 100 mils resa hemvägen. Är det ngt speciellt jag ska tänka på när det gäller packning, körställningar, pauser, måltider?

Tänkte packa lätt och har kommit fram till att följande måste med:

Mp3
Regnställ

Har jag glömt ngt?:va fyll gärna på om ni kommer på ngt ni skulle haft med er på resan.

Vatten, förhindrar både huvudvärk och trötthet.
Lägg upp körpassen på ca: 12-15 mil och sedan en kort rast (4-5min.) med bensträckare och vätskepåfyllning så kommer allt att funka bra.

Karta. Dricka. Extrakläder (för både varmare och kallare väder, det kan hända en del med vädret på 100 mil). Extra handskar (se kläder, blir handskarna blöta är det skönt att kunna byta).

Stå upp och kör då och då. Skönt att låta blodet strömma fritt en stund! (om hojens körställning tillåter det - cross- och endurofolket står upp nästan hela tiden). Står själv ofta upp en stund då och då, att göra det i 100 km/t är inga problem. Ser lite fånigt ut, men är skönt för stela ben och öm bakdel!

Fäll ut fotpinnarna bak, lägg upp fötterna där en stund för att byta benställning.

Har säkert missat något... ;-)

Last edited:
Använd tankväska så kan du avlasta armarna och ryggen. Passa på att drick när du stannar för att tanka. Kör inte längre än att du kan hålla fokus

från egna erfarenheter nu i helgen. 40 mils tur.

Regnkläder, plasthandskar under handskarna, plastpåsar till fötterna
öronproppar, tyvärr inga bra hörlurar annars mp3
ryggsäck med extra strumpor, tshirt (användes aldrig) och lite annat just in case men inget nämnvärt...
kort / kk

stannade 3 ggr på vägen hem när jag skulle tanka. 1 redbull + 2 snickers var allt jag åt
hade dock 3 mackor med mig på bussen dit

Back