EN VISION!! SWT´s 499hp BUSA vs VEYRON!!!

Last edited:
Gamla motorn har presterat 439.05km/h i UPPMÄTT fart i Ljungby, Svedala!! ;)

Undrar dock om bilen som passerades i slutet av raksträckan var lika impad som vi var vid test
tillfället!! :va :rolleyes: :D

/Fürstenhoff.

Ps!
VIKTIGT att inse - Bugattin är det sjukaste orginal bil vi kan/får framföra på en väg varför den förtjänar ALL respekt den kan få!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Ds!

tänkte bara hoppa in o fråga... det ryktades om nått projekt från swt´s sida har jag har för mig, och att det rörde sig om en 700hp busa tror jag.. har du någon kommentar kring detta..?

Borta snabbare än löningen då barnrumpan A sitter med fingret på delete knappen dygnet runt!! :D

/Fürstenhoff.
WHAHAHA:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
Sitter och gapskrattar på riktigt!:D

Fin och jäkligt intressant tråd ni startat faktiskt!
Enda sättet att få reda på vilket fordon som är snabbast verkar vara att göra ett riktigt rejs 2K7!!!:Bugar

Peter anderssons moddade gixxer1000 gör 8,03/ 292 på kvartsmilen....:fakta

tror jag såg honom göra den repan på tullinga i sommras?

hade vart kul o veta vad 499hk busan gör dock.. och självklart veyron oxå då..

sen är det ju kul o jämför med sig själv som sagt.. o där har inte jag mycket o hämta.. haha

the question remains:

Bifogat

• 500bhp_suzuki_hayabusa_turbo2.jpg
    500bhp_suzuki_hayabusa_turbo2.jpg
    30.8 KB · Visningar: 116
  • veyron.jpg
    veyron.jpg
    48.5 KB · Visningar: 76
Last edited:
Helt övertygad att chassit är viktigare än just effektet när vi pratar 7'or på strippen om du tittar på Anderssons tid på 0-402m samt våra 9.1sek 0-300km/h!!

/Fürstenhoff.

joo.. självklart..

har ni kört nån repa på just 402 då? vore kul... men ni håller väl inte på med långa svingar o sån skit? hehe:tungan

hur är hans chassie jämfört med erat?

I det skicket som bilden ovan visar - orginal svingarm, justerat chassi för bakhjulskörning med höjd bakdel & stenhård sättning - så körde jag 9.45 på 402m och då ca 75% av den sträckan på ett hjul, tyvärr kommer jag dock INTE ihåg slutfarten!!

så att kapa den tiden med 1.2-1.5 sekunder med Peter Andersson som förare och ett chassi inställt för rakt fram körning borde inte vara helt ömöjligt!! ;)

/Fürstenhoff.
det kanske låter dumt, men blir du aldrig rädd när du kör i 439Km/h? ja menar 121.944444 m/sekund är inte klokt.... det är som kroppens snabbaste nervimpulser.... "I en myelinicerad nerv med 15 mikrometers tjocklek kan nervimpulserna färdas upp till 120 meter per sekund. En snabb smärtimpuls kan till exempel gå från fingret som bränt sig med uppåt 30 meter per sekund." faktabanken.nu...

haha, du kör snabbare än vad en människa uppfattar att hon/han har bränt sig....

är det bara jag här som tycker att den hastigheten är helt sinnessjuk... :) :) d kanske det är...

Last edited:
I det skicket som bilden ovan visar - orginal svingarm, justerat chassi för bakhjulskörning med höjd bakdel & stenhård sättning - så körde jag 9.45 på 402m och då ca 75% av den sträckan på ett hjul, tyvärr kommer jag dock INTE ihåg slutfarten!!

så att kapa den tiden med 1.2-1.5 sekunder med Peter Andersson som förare och ett chassi inställt för rakt fram körning borde inte vara helt ömöjligt!! ;)

/Fürstenhoff.

sedär ja.. men den tiden är inte fy skam den heller.. vad gör en helt orginal busa då? oxå kul o jämföra med... synd att du inte kommer ihåg slutfarden..

såg peter andersson köra i sommras på tullinge o det va inte mycket framhjul i backen där heller även om han hade hjälp av längre sving + wheeliebars..

// robb

Orginal Busa på 402m 9,92 Slutfart 233kmh

Turbo Busa på 402m 9,52 Slutfart 269kmh

Båda körningar av Danne *Danzas* från Söderhamn

Nej för fasiken, köp inte ett McXpress kit då dom är opålitliga :rolleyes: och lämnar alldeles för lite effekt :rolleyes: - räcker bara till att få upp vår STREETFIGHTER Busa utan kåpor i dryga 370km/h (läs-låga) på 2km för att sedan orka lyfta framhjulet över mål linjen till nytt v-rekord!! :rolleyes:

;)

/Fürstenhoff.

hehe. 370 på bakhjulet??? Hur högt då? Är det inte att tigga om bakåtvurp med tanke på luftmotståndet? :)

Förresten... har ni funderat nåt på att båltrimma en zzr 1400 nu när den finns? Om inte, nån speciell anledning till att ni föredrar hayabusan?

Här gör en zzr1400 402m på 9,17 ser det ut som.

http://www.youtube.com/watch?v=CVvcswpjSNk

Dendär är helt orginal i motorn, dock sänkt.

En turbohoj som är höjd i bak o med en "dålig" (inom sprint) förare på får inte så bra tider, gäller att kunna gasa på utan att slå över...

Sätt på en längre sving o sänk turbobussen, o låt den framföras av en sprintförare. Så ska du nog få riktigt låga tider :)

Dendär är helt orginal i motorn, dock sänkt.

En turbohoj som är höjd i bak o med en "dålig" (inom sprint) förare på får inte så bra tider, gäller att kunna gasa på utan att slå över...

Sätt på en längre sving o sänk turbobussen, o låt den framföras av en sprintförare. Så ska du nog få riktigt låga tider :)

Det är säkert så.. Men 9,17 original är ändå starka papper.
Det bör gå att kapa ytterligare med längre sving och sprintförare, som du skriver. Även om den föraren verkar ha bra koll.

Ang ena bilen....

Carrera gt.. så låter den ljuvligt. -men går den bra? förhållandevis. mot veyron -nej! mot svennson-bil, ja! mot hoj? -nej.

vi har 2 stycken av typ 3 i sverige, på rätt sida stan, min österrikiska bröder från solsidan har varsinn, vi har åkt mot varann både motorväg, och gamla saltisvägen, dom har inte en sportmössa rakt fram upp till 290 .. på slingerväg = jämt.

veyron liger i en annan liga. då behövs de nog turbo, och en person som kör hojen utan hämningar, ingen familj etc att riskera förlora på kuppen.

enda bilen jag fått smisk av på hoj, är en bekants bekant, som har en kleeman 720 hk merca cls, men de va från 250 å uppåt. gt'n har väl 620 hk. vi gjorde några filmer, M6 & SL55 med 580 hk mot gixxer k3 org, bilarna hade inte en chans upp till hojens toppfart.

:pannkyss

Du får nog tyvärr revidera ditt inlägg kära IronMike då Porsche Carerra GT är en sjukt snabb bil även kontra vassa mc då den har en snabbast tid runt tex Nürburg ring på 7.32 vilket är en tid som endast ett par förare på mc vart i närheten av vilket säger en hel del om dess prestanda!! ;)

/Fürstenhoff.

den här är rätt rolig om man vill ha lite perspektiv... ingen carrera gt men....

http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...